Gå til innhold

LAG, årsaker til at det kommer, og løsninger.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har savnet en tråd om LAG jeg. (den store tråden om LAG lissom)

Ikke før man endelig har blitt ferdig med "sry, have to go, mom is yelling at me" og "Have to go, dad says i have to do my homework" så er det underlige lag situasjoner som overtar.

Eksempel fra i går:

Clearet uten problem opp til illhoof, og var godt i gang med netherspite. Plutselig får jeg 2K latency, uten mulighet til å plukke opp green beam når jeg skulle.

Resultatet var wipe. VT oppførte seg rart og. Jeg startet routeren på nytt, og sjekket at ingen addons oppførte seg rart.

Logget på igjen, fremdeles 2k latency. Raid disband, og 20 minutter senere etter å ha hengt i IF, var lag borte. Kun meg i raidet, eller i guilden for den sags skyld fikk lag.

Jeg har helt ny router fra NGT, grei linje vil jeg tro (adsl 2+ 20Mbit) Maskinen min er også helt grei, og ingen deler eller komponenter som sliter selv etter 4-5 timer med wow (varme osv)

Hvilke tips og eller råd har dere for å unngå \ forebygge lag? (hvis noen)

Obvious tip er jo å slette WTF folder, disable addons, reboote pc osv osv.

Takk for svar :thumbup:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fo zhizzle my nizzle, når jeg VTer min WOW for at jeg kansje LAG lizzom.

Er det obvious å sjekke om du har P2P program? Evt. kansje det er lurt å phone NGT for å høre om det kansje er noen errors på linen.

Some others som user linja di kansje? Maybe u kansje skal kille lillesøster, bare å ta zapperen på sånn at hun blir paralyzed.

Gjest Slettet-p4PIYwb6
Skrevet

Befz har vel ganske rett egentlig, er nok noe trøbbel med linjen bare eller noe andre som bruker den.

Kun noen få ganger har noe lignende skjedd til meg, er nok NGT som har problemer med linja ned til Frankrike eller hva nå serverne står.

Skrevet

Har savnet en tråd om LAG jeg. (den store tråden om LAG lissom)

Ikke før man endelig har blitt ferdig med "sry, have to go, mom is yelling at me" og "Have to go, dad says i have to do my homework" så er det underlige lag situasjoner som overtar.

Eksempel fra i går:

Clearet uten problem opp til illhoof, og var godt i gang med netherspite. Plutselig får jeg 2K latency, uten mulighet til å plukke opp green beam når jeg skulle.

Resultatet var wipe. VT oppførte seg rart og. Jeg startet routeren på nytt, og sjekket at ingen addons oppførte seg rart.

Logget på igjen, fremdeles 2k latency. Raid disband, og 20 minutter senere etter å ha hengt i IF, var lag borte. Kun meg i raidet, eller i guilden for den sags skyld fikk lag.

Jeg har helt ny router fra NGT, grei linje vil jeg tro (adsl 2+ 20Mbit) Maskinen min er også helt grei, og ingen deler eller komponenter som sliter selv etter 4-5 timer med wow (varme osv)

Hvilke tips og eller råd har dere for å unngå \ forebygge lag? (hvis noen)

Obvious tip er jo å slette WTF folder, disable addons, reboote pc osv osv.

Takk for svar :thumbup:

8564654[/snapback]

Er det obvious å sjekke om du har P2P program? Evt. kansje det er lurt å phone NGT for å høre om det kansje er noen errors på linen.

Some others som user linja di kansje? Maybe u kansje skal kille lillesøster, bare å ta zapperen på sånn at hun blir paralyzed.

8564726[/snapback]

Jepp.. Sjekk p2p program, men ikke slett WTF-mappen.. Den er hellig :cool:

Skrevet (endret)

8564726[/snapback]

Skjønte ikke så mye av det svaret jeg.

Bruker ikke p2p program, news ftw

NGT svarer alltid "vi har ikke regsitrert noen feil"

Ingen som bruker min linje nei.

har ikke lillesøster, mine 2 barn på 5 og 7 bruker ikke så mye båndbredde på www.popit.no heller :)

Endret av vetle
Skrevet

Kople vekk router. Hvis du har router, og ofte sliter med lag, ta den vekk. Kople direkte med nettverkskabel, UTEN router. Ikke med nettverkskabel til router, men UTEN router. Jepp. Det er utrolig mange ganger jeg har måttet forklare dette til folk, som nekter å tro at routere kan lage trøbbel. Mye varierende kvalitet på routere der ute, og det er relativt ofte at de kan lage lagg eller dårlig hastighet. Men folk finner aldri ut fordi de nekter å teste uten router...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...