Gå til innhold

Endelig fyrverkeritid igjen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal handle enorme mengder raketter! :cool:

 

Skal passe godt på de, husker ett år, jeg og en kompis hadde spleiset på en pakke med4 raketter, til 500 kronasjer. Vi fikk skaut opp 2 raketter før midnatt. 20 sek på midnatt, sprang vi fremdeles huset rundt etter rakettene. En eller anne jævel hadde faen meg rappet rakettene! :evil: Da var jeg fan med forbannet! Så rakettene i år skal jeg passe godt på!

 

I tillegg skal jeg ha meg en dyr og flott sigar, og ei flott sjampis :)

Lenke til kommentar

Ok en gang drev eg og skjøt fra vinduet fra mitt rom da det kom sivil purk forbi. Det ble bot :( En annen gang lagde eg en hjemme laget super duper thunder king demon atomic crazy BOMBA som besto av 11 ekte thunder king krutt og vi smalt den midt på torgallmeningen som som aktiverte alarmene rundt i butikkene der.... Den glemmer eg aldri. Har aldri klart å lage noe mer sykt.

Lenke til kommentar

Hadde et uhell med hjemmelaget bombe en gang (ikke nyttår, derimot fredag 13.) så jeg pleier ikke å handle noe særlig fyrverkeri lengre. Skyter jo opp et par av de andre sine da :D Men i år får jeg visst noen sånne nødrakett-greier av far min (sånne så må kastes allikevel pga de er for gamle). Det skal bli skoy. Bruker heller pengene på drikke.

 

I fjor (vi ble litt vel fulle kan du si) holdt jeg og en kamerat på å ta livet av en flokk svaner. En svær jækel sprengte midt mellom dem....de kom ikke tilbake. I tillegg hadde vi en gedigen rakett som ble ødelagt. Så vi tente på og heiv den i vannet. 5 sek senere kom den opp, rett mot hele forsamlingen på brygga. Smalt av sånn ca midt blandt alle folka ;), men det gikk bra. Bare litt svidde jakker og hår og noe sånt. Må forvente såpass syns jeg! :D

 

Artic: Vel, fortell!!

Lenke til kommentar

hehe, her i nærheten der jeg bor, var det noen som bodde på hotell nyttårsaften. De var meget dritings, og orket mest ssannsynlig ikke å gå ut for å fyre av rakettene :p Så de fyrte de av innendørs. Raketten skulle ut vinduet. Men de hadde glemt en viktig detalj, å åpne vinduet :DResultat: ett svidd hotellrom :p og stor bot.

Lenke til kommentar

Ja fallskjermraketter er skøy. Man for skikkelig kick av og sende opp en håndholdt rakett, som har en stighøyde på hele 300 meter :o

Godt lys er det og, rundt 30.000 cd... Men det kan være litt upopulært at man lyser opp et stort område, når naboen skal sende opp sine raketter :lol:

 

Til spørsmålet ditt, vel det er ikke så mye og fortelle. Gresset brant opp... Dette var forresten på sommeren.

Lenke til kommentar

Apropos disse fyrverkeritidene... Husker for lenge siden så gikk det en tråd på dette forumet (eller jeg tror det var det gamle egentlig) om hjemmelagd "fyrverkeri". Av typen som smeller høyt, lager masse flammer, og som man lagde med det man har for hånden. Husker ikke så mange, men det hadde vært kult å høre det hvis noen sitter på noen bra oppskrifter :)

Lenke til kommentar

Av hensyn til de enkelte sine kropsdeler, så tror jeg ikke det er så lurt å legge ut oppskrifter.... er mange som har blitt lemlestet av denslags.

 

Her i Bergen var det en kar som skulle lage seg en real bombe i en blokk på Toppe. Greia gikk av da han malte krutt i sin egen stue, resultat: fingre amputert, blind, delvis døv og alle vinduer blåst ut.

Lenke til kommentar
Av hensyn til de enkelte sine kropsdeler, så tror jeg ikke det er så lurt å legge ut oppskrifter.... er mange som har blitt lemlestet av denslags.

 

Støtter den, mekking av fyrverkeri bør overlates til profesjonelle. Selv om sikkerhetsrutinen er variable på fyrverkerifabrikkene i Kina er de ikke nødhvendig å at vi i norske borettslag attpåtil begynner å sprenge oss selv.

 

Når det gjelder mekking på roterommet og i bakgården av heimen fant jeg en hstorie som er laaangt mer interessant. Handler om en speider-nerd i Usa som prøvde å lage sin egen kjernereaktor i bakgården....

 

http://www.findarticles.com/cf_0/m1111/n17...407/print.jhtml

 

Ikke mye av gode nerdehistorier som slår den!

 

Her er litt fra den historien..

The radioactive boy scout: when a teenager attempts to build a breeder reactor. (case of David Hahn who managed to secure materials and equipment from businesses and information from government officials to develop an atomic energy radiation project for his Boy Scout merit-badge)

------

 

-------

--The Golden Book of Chemistry Experiments

 

At 2:40 A.M. on August 31, 1994, the Clinton Township police responded to a call concerning a young man who had been spotted in a residential neighborhood, apparently stealing tires from a car. When the police arrived, David told them he was waiting to meet a friend. Unconvinced, officers decided to search his car. When they opened the trunk they discovered a toolbox shut with a padlock and sealed with duct tape for good measure. The trunk also contained over fifty foil-wrapped cubes of mysterious gray powder, small disks and cylindrical metal objects, lantern mantles, mercury switches, a clock face, ores, fireworks, vacuum tubes, and assorted chemicals and acids.The police were especially alarmed by the toolbox, which David warned them was radioactive and which they feared was an atomic bomb.

 

For reasons that are hard to fathom, Sergeant Joseph Mertes, one of the arresting officers, ordered a car containing what he noted in his report was "a potential improvised explosive device" to be towed to police headquarters. "It probably shouldn't have been done, but we thought that the car had been used in the commission of a crime," Police Chief Al Ernst now says sheepishly. "When I came in at 6:30 in the morning it was already there."

 

The police called in the Michigan State Police Bomb Squad to examine the Pontiac and the State Department of Public Health (DPH) to supply radiological assistance. The good news, the two teams discovered, was that David's toolbox was not an atomic bomb. The bad news was that David's trunk did contain radioactive materials, including concentrations of thorium--"not found in nature, at least not in Michigan"--and americium. That discovery automatically triggered the Federal Radiological Emergency Response Plan, and state officials soon were embroiled in tense phone consultations with the DOE, EPA, FBI, and NRC.

 

Synd han ikke fikk den Eagle Scout merit-badge saken, den hadde han fortjent.

[/url][/u]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...