Gå til innhold

Endelig fyrverkeritid igjen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil ha Thunder King - Den orginale som blei forbudt for mange år siden, og nå er det bare dårlige fisekopier på makedet :x ...hmmm starte egen fyrverkeri fabrikk kanskje hehe...det er ihvertfall noe jeg faktisk har peil på.

 

Noen som så svarte raketter små/middels store med ei svart rund (papp)kule øverst? knall/bombe rakett...veier ganske mye til å være rakett i den klassen...hadde 3-4 stk for 2 år siden og de var så tunge at de sleit med å ta av og en smalt 8-10 meter over bakken...kjentes ut som jeg blei slått i magen pga trykket av det drønnsmellet. Vil ha flere hehehe :)

Lenke til kommentar

Hadde en 70kr rakett i går, het noe med 4000, fra star pyro. Vel, den eksploderte på bakken....Veeeeeeldig morsomt :roll: tror jeg skal klare og få pengene tilbake :)

 

Den der Thunderkingen som alle prater om, hvordan var den før da? Var det ikke bare et slik smellbatteri med 25 skudd?

Disse for man jo kjøpt fra alle importører, fra 49 til 89 kr. De smeller høyt, det er bare litt forskjell i fargen/effekten.

http://www.festivalfyrverkeri.no/bilder/261.jpg eller http://www.starpyro.no - produkter - hotstuff - Crazy

Svea og de andre har det samme batteriet.

Lenke til kommentar

Thunder King, også kjent som "postkassesprengeren" :-)

 

Den ble forbudt etter utallige klager fra Posten og postkasse-eiere. Den hadde ingen lyseffekter, eller noe sånt; den bare eksploderte med et _høyt_ smell, ble bare et kort lysglimt. Det var vistnok litt vanskelig å argumentere for importøren om at det var fyrverkeri og ikke en kinaputt.

Alt fyrverkeri må legges frem for godkjenning til DBE, og de satt en stopper for moroa..

http://www.dbe.no/

Lenke til kommentar

Virker som ting som har som eneste funksjon å si 'pang' ikke regnes som göy nok i forhold til farligheten for å være lovlige...

smetho: Rakett i vannet, det var en ny ide:) Kanskje jeg skal lage rakettbåter? Er selv hobbypyroman (eller hva man kaller det), har gjort eget fyrverkeri av fyrstikshoder, stjerneskudd, kruttlapper og gammelt /halvbrent fyrverkeri, mest fontener som gnistrer og spruter og til slutt brenner opp... Har forsökt å lage raketter drevet av fyrstikshoder, men enten er trykket så lavt at de bare blir stående, eller så höyt at de eksploderer (göy det også, egentlig), virker ikke som raketter kan drives av pulver. Har også lagd småbomber av en fyrstikk i metallrör (gammel radioantenne), de gamle röde fyrstikkene med svovel var det mer smell i.

Er for tilfellet den stolte innehaver av en liten selvbygd potetkanon (som passer til å skyte gulrötter), skal se om man kan bruke den til å skyte ut og antenne fyrverkeri i samme slengen, blir vel endel eksperimentering i påsken (bor i Sverige, her er det flere fyrverkeritradisjoner enn i Norge, dessverre har kinaputter blitt forbudt her også nå):

Lange setninger, trött, gidder ikke å fikse...

Lenke til kommentar
Thunder King, også kjent som "postkassesprengeren" :-)

 

Jeg har 10 slike rør fra et smellbatteri jeg delte opp, liggende. Tror jeg skal klare og ta ut smelleffekten av disse, og få de til og gå av samtidig... Har også en gammel postkasse som jeg "knebler" med ståltråd, før jeg fyrer av. Mon tro hvordan den blir seende ut etterpå... Kanskje jeg tar et bilde :D

Lenke til kommentar

Er rimelig sikker på at jeg slår dere alle akkurat på dette feltet, før var jeg en ganske dreven pyroman, og jeg har sprengt det meste med det meste, alt fra tørrisbomber til Ugress-saltbomber.

 

Tilogmed hatt et uhell som ble relativt stygt, men det skal jeg ikke komme mer inn på, det er noe jeg ikke er stolt av.

 

Apropo Thunderking, de ble forbudt fordi lyden var for høy, ikke på grunn av hærverk ol. Den ble altså forbudt fordi den ble fastslått som hørselsskadene. Dette fordi den smalt høyt mens den ikke gikk så høyt før den sprengte.

 

Det fantes noe før som het "Murstein" som var som en Thunderking på steroider. De hadde jeg det mye gøy med ja :D

 

Husker ikke hvor mange postkasser jeg sprengte som liten&Pyroman, men gøy som rakkern var det.

Sprengte engang bort et helt stativ med postkasser, mener å huske at det var 8 postkasser 2x4. Det eneste som var igjen dagen etterpå når vi syklet forbi dagen etterpå var en halv postkasse, resten lå utover veien og i en 25 m radius rundt. Ble tatt et par ganger også, ikke like gøy.

 

Uansett, med tanke på alle nestenuhell og uhell jeg har hatt, så vil jeg si at fyrverkeri er noe man ikke burde bruke annet enn på nyttårsaften slik de er ment for å brukes.

I år kjøpte jeg ikke så mye som ett stjerneskudd. Som de andre ansvarlige og modne voksne her på forumet :roll: , så anbefaler jeg alle å ta det rolig med fyrverkeri og beholde syn, hørsel og lemmer ihvertfall til Ringenes Herre del 3 kommer på kino 8)

Lenke til kommentar

Som barn så samlet vi alltid brukte raketter som vi fant rundt omkring, blandt annet fordi noen av rakett-pinnene var utrolig gode piler til (pil og) buene våre (særlig noen lange gule noen). Anyway, faderen blei litt forbanna på alt rotet vi tok med hjem hvert år så han heiv et par poser med for-det-meste brukte raketter på et bål han hadde i hagen. Men selvfølgelig var det jo mer krutt igjen i en del av dem (og noen var sikkert bare ødelagt, ikke brukt). Ca 5-6 stykker av dem gikk av og hagen vår ble forvandlet til en krigssone. Ingen ble skadet, men et par svimerker på terrassen blei det nok. Et par naboer glodde ekstra på oss i etterkant også, men må tåle såpass. Akk ja, alle minnene :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...