Gå til innhold

ASUS P5NE-SLI 650I, tråd. Linker til mindre tråder


Anbefalte innlegg

Får ikke endret multiplier på til 9, den står på 8 men etter endret til 9 og restartet så er den igjen på 8?

9516284[/snapback]

Dette er fordi din CPU har en multiplier på 8. På alle CPUer utenom Extreme(Intel) og FX(AMD) så kan du ikke endre multiplier annet enn nedover.(Til 6 vanligvis)

 

For å vise regnestykket:

FSB x Multiplier=CPU-frekvens

 

Det blir da:

333.3 x 8 = 2666

 

Hvis du skjønner.(?) :)

 

Edit:

 

Hvilken bios er ansett som den beste til overklokking på dette kortet?
Mitt kort klokker ihvertfall best med 0401. :) Noen som har andre erfaringer? Endret av Sagart
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette kortet havnet i postkassen min idag og alt virket som fryd og gammen, innstalerte windows og absolutt alt av programmer før jeg restartet. 2 problemer har oppstått nå, den ene er småbagatell mens den andre trenger jeg et svar på.

 

1. Maskinen nekter å starte opp uten xp CD i cd-rommen, får at det er feil bootdisk uansett hva jeg stiller på i BIOS.

Ikke no problem for meg å ha den i siden jeg aldri bruker CD rommen uansett.

 

2. Maskinen har begynt å fryse, tok tid før det ble begynte og deretter blitt mer hyppig. Skal jeg tippe selv hva det er så vil jeg si det er varmegang et eller annet sted siden problemet ikke startet før maskinen hadde vært pågått en stund. Kan en kjøler på SB hjelpe?

 

Hvis det er til noe hjelp så er følgende komponenter nye:

Mushkin DDR2 4096MB enhanced Memory

Intel Core 2 Duo E6850

Og Asus p5n-e sli selvfølgelig.

 

Alle tips og triks tas imot. Skal sjekke kontakter og slik på ny bare for å vøre sikker nå.

 

EDIT: NB virket også veldig varm når jeg kjente etter godt. Noen anbefalinger til komplett kjøler eller vifteløsning som ikke koster all verden? Satte bordvifta på og nå virker maskinen mer stabil. BIOS versjon som det stod i OC flash var 0505 hvis det stemmer.

 

Nå kom jeg igjennom win installasjonen, men fikk error på masse devices som Battery, CDROM og masse annet. Så win ville ikke starte når installasjonen var ferdig. Prøver igjen for å se hvordan det går.

Endret av hds
Lenke til kommentar
Dette kortet havnet i postkassen min idag og alt virket som fryd og gammen, innstalerte windows og absolutt alt av programmer før jeg restartet. 2 problemer har oppstått nå, den ene er småbagatell mens den andre trenger jeg et svar på.

 

1. Maskinen nekter å starte opp uten xp CD i cd-rommen, får at det er feil bootdisk uansett hva jeg stiller på i BIOS.

Ikke no problem for meg å ha den i siden jeg aldri bruker CD rommen uansett.

 

2. Maskinen har begynt å fryse, tok tid før det ble begynte og deretter blitt mer hyppig. Skal jeg tippe selv hva det er så vil jeg si det er varmegang et eller annet sted siden problemet ikke startet før maskinen hadde vært pågått en stund. Kan en kjøler på SB hjelpe?

 

Hvis det er til noe hjelp så er følgende komponenter nye:

Mushkin DDR2 4096MB enhanced Memory

Intel Core 2 Duo E6850

Og Asus p5n-e sli selvfølgelig.

 

Alle tips og triks tas imot. Skal sjekke kontakter og slik på ny bare for å vøre sikker nå.

 

EDIT: NB virket også veldig varm når jeg kjente etter godt. Noen anbefalinger til komplett kjøler eller vifteløsning som ikke koster all verden? Satte bordvifta på og nå virker maskinen mer stabil. BIOS versjon som det stod i OC flash var 0505 hvis det stemmer.

 

Nå kom jeg igjennom win installasjonen, men fikk error på masse devices som Battery, CDROM og masse annet. Så win ville ikke starte når installasjonen var ferdig. Prøver igjen for å se hvordan det går.

9538251[/snapback]

 

 

Antar at du trenger å stille ramen i riktig volt

Lenke til kommentar
Antar at du trenger å stille ramen i riktig volt

9538772[/snapback]

 

Og det vil være? Prøvde med 2,1 som du nevnte i tidligere post og da kom jeg ikke fordi startup bildet og måtte resette bios.

 

er foressten disse brikkene jeg har.

 

Poster kjappt tilfelle det fryser opp.

 

Satte også ned minnehastigheten til 667 for har lest om problemer med minnehastighet og 4GB tror jeg det var.

Endret av hds
Lenke til kommentar

Ramen din skal ha 1,8Volt, men ha unlinked funksjonen i. Men prøv dette oppsettet som jeg fant på forumet til asus.

 

 

AI Tuning: Manual

Nvidia GPU Ex: Disabled

Sli ready:disable

 

FSB - Memory Clock Mode: Unlinked

 

Vcore Voltage: Around:1.45---give 1.35v---bruk everest for volt-temp.

Memory Voltage:ca 1.8

1.2v HT Voltage: Auto

NB Core Voltage: Auto

SB Core Voltage: Auto

CPU VTT Voltage: Auto

DDRII Controller Ref Voltage: AUTO

DDRII Channel A Ref Voltage: AUTO

DDRII Channel B Ref Voltage: AUTO

 

tCL (CAS Latency 5

tRCD 5

tRP 5

tRAS 12

Command Per Clock (CMD): 2 clock (2T)

 

Advance Memory Settings

tRRD: AUTO

tRC: AUTO

tWR: AUTO

tWTR: AUTO

tREF: AUTO

Async Latency: AUTO

 

CPU Spread Spectrum: Disabled

PCIE Spread Spectrum: Disabled

MCP PCIE Spread Spectrum: Disabled

SATA Spread Spectrum: Disabled

LDT Spread Spectrum: Disabled

 

CPU Internal Thermal Control: Disabled

Limit CPUID MaxVal: Disabled

Enhanced C1 (C1E): Disabled

Execute Disable Bit: Disabled

Virtualization Technology: Disabled

Enhanced Intel Speedstep Tech: Disabled

LDT Frequency: 5x

 

PCIEX16_1 Frequency (Mhz): 100

PCIEX16_2 Frequency (Mhz): 100

PCIEX16_3 Frequency (Mhz): 100

SPP<->MCP Ref Clock, Mhz: 200

Lenke til kommentar

Ok takker for fint svar, skal prøve senere. Akuratt nå ser det ut som det fungerte å skru ned frekvensen på minnet til 666Mhz, så er nok balansen mellom spenning og frevens feilen er. Så får teste litt med noe av det du sa etterhvert selv om det ikke er mye tap i ytelsen uansett om jeg må kjøre slik som jeg gjør nå.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har akkurrat flashet BIOS med den innebygde EZ-Flash. Oppdaterte til versjon 0703. Etter oppgradering står maskinen og idler ved startbildet. Har prøvd å cleare CMOS, ved å ta ut strøm fra PSU, tatt ut CMOS batteri og flyttet CMOS jumperen. Den står fortsatt og idler.

 

Hva kan gjøres for å få maskinen opp og gå igjen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...