d3vil Skrevet 7. mai 2007 Skrevet 7. mai 2007 Heisann! Er det noen som har erfaringer med denne bilen?Den jeg har sett på er 87-modell. Kom gjerne med både positive å negative innslag om denne bilen =).
boundishh Skrevet 7. mai 2007 Skrevet 7. mai 2007 (endret) 1.vel det er vanskelig og få er enn 220hk ut av en standard 740/745 motor uten og bruke veldig mye penger.(ihvertfall etter det jeg har hørt) 2. kjøregenskaper som er utrolig dårlige (og igjen hvis du vil ha en sånn bil til og ligge godt på veien må det mer enn senking og brede lavprofils dekk til) 3 . Er jo Harry som Faen Endret 7. mai 2007 av fanboy
acon Skrevet 7. mai 2007 Skrevet 7. mai 2007 Nå snakker jeg om 740 generelt. Min erfaring er at de ofte er myke i fjæringa. Pass på radiatoren, de varer ikke evig. Ellers er det "grevla" goe biler å kjøre! Jeg har en golf, og jeg får vondt i ryggen av å kjøre lange strekk. I gamle 740'en til far prøvde jeg finne omveier for å slippe å komme frem!
hazzie Skrevet 7. mai 2007 Skrevet 7. mai 2007 1.vel det er vanskelig og få er enn 220hk ut av en standard 740/745 motor uten og bruke veldig mye penger.(ihvertfall etter det jeg har hørt) 3 . Er jo Harry som Faen 8559777[/snapback] 1. ? Ut av en TIC-motor? se linken: Slik bytter du til trim-chip - den koster 1000kr. 3. Harry? Kommer ann på øyet som ser.
s13 Skrevet 7. mai 2007 Skrevet 7. mai 2007 Motoren tåler ikke allverdens, dette pga dårlige råder. Hold deg til maks 220hk, eller bytt blokk. Fjæringa er myk, men et senkesett med gode dempere og kanskje nye stab stag, så ligger den langt fra dårlig på veien. Kjørekomfort'en er meget god. Husker ikke når de ble galvanisert, men du ser jo selvsagt godt etter rust.
Wheeljack Skrevet 9. mai 2007 Skrevet 9. mai 2007 Volvo ble halvgalvanisert fra '86, helgalva fra 87-88. Hadde en 87' 740 Turban Interkurder sjøl for noen år tilbake, og hadde ikke spesielt mye trøbbel med den. Skjønt, det eneste jeg gjorde av trimming var effektanlegg, powerfilter og en liten chip (og pop-off sefflig). Fikk aldri målt hesteantallet skikkelig, men det gikk godt nok. Sjekk også at det er gearolje nok på kassa, eller spør når den sist er bytta, en annen ting som også lønner seg å bytte er den foringa på mellomakselen. Ang Harry og ikke, så er det et tåpelig og subjektivt utsagn og komme med. Ettersom trådstarter lurer på andre innspill ang denne bilen deler han åpenbart ikke samme synspunkt. (Sier ikke at det er galt å syntes Volvo er harry, det er en smakssak, bare ikke bruk det som argument for et evt. kjøp/ikke kjøp)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå