Gå til innhold

hva er det med Findus fiskepinner?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg har irritert meg endel ganger over fiskepinnene til Findus.

 

Inntrykket jeg har av Findus er at de skal være en kvalitetslevrandør av frossne fiskeprodukter men fiskepinnene og forsåvidt noe som heter Crispies har totalt endret det inntrykket.

 

Nesten hver eneste pakke av fiskepinner jeg har kjøpt helt siden de flytta produksjonen til utlandet for mange år siden, er konsistensen til fiskepinnene som gummi.

 

Når jeg bruker en bestikk-kniv og forsøker å trykke ned på fiskepinnen så vil den ikke dele seg i to uansett hvor hardt jeg prøver og jeg vet ikke med dere andre men JEG er ikke vant til at fiskepinnene skal være sånn.

 

Jeg følger instruksene og steker det på middels sterk varme helt til utsiden virker godt stekt men neida, seigt som faen.

 

Jeg har klaget flere ganger til Findus og får flotte gavekort i retur (tips til andre som har problemer) men jeg begynner egentlig å bli litt lei av det og vil gjerne høre hva dere andre syns om dette produktet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er synd at de skal fire ned på kvaliteten bare fordi produksjonen blir flyttet. Jeg spiser desverre ikke så veldig mye av fiskepinner, men det jeg har spist er som regel god som fisk. Jeg har aldri opplevd gummiaktig fisk, så det virker merkelig.

 

Det kan jo ha noe med at fisken må transporteres en del før den blir prosessert, og det er ikke helt heldig for kvaliteten.

 

Jeg forstår meg ikke bæret på norsk politikk som gjør at det er mer lønnsomt å frakte varer til utlandet, for så å bearbeide og sende tilbake igjen. Det er helt på trynet, med en stor takk til skattepolitikken som skal *ta de rike*.

 

Har du prøvd noen andre merker¿ At findus mister en trofast kunde er sørgelig både for deg og for findus, men aller helst håper jeg de går ned og under, etter å ha eksportert bedriften.

Lenke til kommentar
Jeg forstår meg ikke bæret på norsk politikk som gjør at det er mer lønnsomt å frakte varer til utlandet, for så å bearbeide og sende tilbake igjen. Det er helt på trynet, med en stor takk til skattepolitikken som skal *ta de rike*.

8560521[/snapback]

OT, men jeg kan ikke la være å kommentere dette. Hovedgrunnen til at fisken blir bearbeidet i utlandet, er prisen på arbeidskraft. Ola og Kari Nordmann har blitt for fine til å jobbe på en fiskeforedlingsbedrift for 80 kroner timen, derfor sender man fisken til andre land hvor arbeidskraften koster en femtedel.

 

En skattepolitikk som "tok de rike" hadde nok heller motarbeidet denne trenden, da det ville føre til lavere økonomisk vekst, lavere lønninger og mindre poeng i å ha høy timelønn, da skattenivået hadde jevnet det ut uansett.

 

Så skyld gjerne på politikere, men den egentlige grunnen til dyr fiskeforedling i Norge er at du og jeg har det veldig bra og tjener mye mer enn det som er normalt i resten av verden.

Lenke til kommentar
Det er ikke panert filet. Det er opphakka og blanda med melk mel egg og greier...

...Står det ikke 40% fisk på pakkene eller noe slikt?

 

Fiskepinner er ikke noe godt :sick:

8566833[/snapback]

 

 

Jeg tror du prater om fiskekaker, fiskepudding, eller fiskeboller siden du sier at det er opphakka og blanda med melk mel egg og greier.

 

Fiskepinner er godt, men fra billige økonomipakker kan det jo være uheldig smak...

 

Jeg liker best "fiskepanetter" (vet ikke heeelt hva det heter). Det er på en måte store fiskepinner.

Lenke til kommentar
En skattepolitikk som "tok de rike" hadde nok heller motarbeidet denne trenden, da det ville føre til lavere økonomisk vekst, lavere lønninger og mindre poeng i å ha høy timelønn, da skattenivået hadde jevnet det ut uansett.

8596246[/snapback]

Jeg er enig, og hadde vi støttet fiskenæringen bedre så hadde vi mest sannsynlig klart å beholde prosesseringen langs kysten vår. Det er ikke prisen på arbeidskraft som tvinger de ut av landet, fordi prosessering av fisk kunne ha vært gjort med automatikk.

 

 

 

40-prosent fisk er skremmende tanke. Det burde ha vært i allefall opp mot 80-prosent. :sick:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...