Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Hei. Har nettopp kjøpt meg en Honda Civic DX 94 modell. Er det noen av dere her som vet om det går ann å chippet opp denne bilen? Det er tross alt bare 75hk i den, å jeg syntes det er rimelig lite, så kunne tenke meg litt mer "power". Har lett mange steder å finner chipsett til Honda, men ikke akkurat denne bilen. Hvis noen her vet om om det i det hele tatt går ann å hvor eventuelt jeg kan finne det, så vær så snill å gi noen svar her!

 

Takk på forhånd (:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dett eer vel en av de honda motorene med minst kraft, er ikke populært å lage chiper til disse, kan jo bytte til data-sprut men det koster endel, før du gjør det så er det åpent luftfilter og effektanlegg heleveien fra motor.

 

skal sies at det som er vanligst å gjøre er å bytte motor(til en 1.6 vtec motor) til noe større.

Lenke til kommentar
dett eer vel en av de honda motorene med minst kraft, er ikke populært å lage chiper til disse, kan jo bytte til data-sprut men det koster endel, før du gjør det så er det åpent luftfilter og effektanlegg heleveien fra motor.

 

skal sies at det som er vanligst å gjøre er å bytte motor(til en 1.6 vtec motor) til noe større.

8556852[/snapback]

 

Ok Ok (: Skjønner. Har du noen sider hvor jeg kan få kjøpt dette du snakker om da?

Lenke til kommentar

er vel 5-10% på luft filter og 10-25% på fult effektanlegg, vis jeg husker riktig da.

 

 

Hehe.. kan du gi meg en lik der jeg kan se dei tala der?

 

Luftfilter og "effektanlegg" gir vel fra seg meir lyd enn hester... kanskje du får 1-2 hk?

Eksosanlegget som sitter på bilen no holder leeeenge for den motoren... :roll:

Lenke til kommentar

De prosentene som du sier der er jo ganske høye, så kanskje det kan virkelig veldig bra å kanskje få en rimelig mye bedre effekt. Jeg selv har ikke noe særlig peiling, men er det da verdt pengene å gjøre det da? å eventuelt en link hvor man kan få kjøpt disse delene, hvis det er mulig :D

Lenke til kommentar
De prosentene som du sier der er jo ganske høye, så kanskje det kan virkelig veldig bra å kanskje få en rimelig mye bedre effekt. Jeg selv har ikke noe særlig peiling, men er det da verdt pengene å gjøre det da? å eventuelt en link hvor man kan få kjøpt disse delene, hvis det er mulig :D

8557187[/snapback]

du kan vel lettere selge den du har og heller legge mer penger i en lik bil med mer gamp originalt

Endret av stich_it
Lenke til kommentar

Då må jeg nok skuffe deg, se denne filmen og bli skuffa

som sagt powerfilter hjelper lite eller ingenting...

 

Edit: Må bare seie det syns tallene som stich_it kommer med er helt uvirkelige, både på filter og "effektanlegg"

Skal du ha noe mer fart i den bilen kommer det til og koste mer enn det smaker...

Endret av alexsnader
Lenke til kommentar
Då må jeg nok skuffe deg, se denne filmen og bli skuffa
som sagt powerfilter hjelper lite eller ingenting...

 

Edit: Må bare seie det syns tallene som stich_it kommer med er helt uvirkelige, både på filter og "effektanlegg"

Skal du ha noe mer fart i den bilen kommer det til og koste mer enn det smaker...

8557873[/snapback]

effektanlegg er ikke bare ei potte på stussen av eksosen. og det kan være drømmetall men dette er tall jeg har hørt så lenge jeg kan huske fra blader og nettartikler og sider. skal ikke si at dette er objektive tall.

 

tror nok ikke den bilen er det optimale å gjøre slikt med heller da :p hehe.

blir noe av det samme som å ta en 190E 2 liter å sete på data sprut, bygge ny eksos og kjøre med åpent luftfilter. det blir nok litt bedre men du kan nok billigere(med tanke på bygge tid og alt det der) bare kjøpe eg en 2.3 - 2.5 16V motor eller lignende. da disse er mer preformance motorer.

Lenke til kommentar

Er klar over hva du mener med effekt anlegg... Men gir det noe effekt? Det som gir effekt er vel viss du fjerner katalisatoren! da får du kanskje noen ekstra hester.

Hvis du kjøper et sånn "effektanlegg" fra kat med større diameter gir det bare mer lyd.

 

Og montere dette alene gir etter min mening veldig liten eller ingen effekt, men selfølgelig viss du skal trimme bilen yterligere da kan det jo vere lurt hjelpe motoren med og få inn meir luft og få vekk eksosen fortare... :hmm:

 

En bil motor er ikke plombert som en moped. Da kan det hjelpe med og bytte ut det som er plombert... Effektanlegg er for meg for moped. ;)

 

Den 1,5 literen som vi no snakker om tror jeg får meir enn nok luft igjenom det orginale luftfilteret og tviler på at der er noe serlig motstand i eksosen heller...

 

Edit: Les også den her ang powerfilter... 5-10% økning er bare vås ;)

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...hl=+Powerfilter

Endret av alexsnader
Lenke til kommentar

det er jo den berømelige sleggefaktoren da. ikke det at jeg tror den er stor på denne bilen. vis du kun har det etter kat så er det nok veldig lite effekt da katten er en stor brems. men da er det jo det med sportskatalysator og slikt da. vis du kjøper et skikkelig helt effektanlegg/sportseksos fra f.eks. supersprint så tror jeg du kan få en målbar økning av effekt og det er jo gjerne når du gjør dette sammen med et sånn kon filter e.l. at du får noen effekt av det.

 

en standard bil som kommer ut fra fabrikk har (vanligvis) ikke optimalisert eksos eller inntak.

 

men skjønner godt hva du mener. skal du ha noe merkbar endring på slikt så må du vel ha litt mer "spenstig" motor. kommer jo også ann på ECU'en/hjernen vis den er gammel er det ike sikkert den funker så bra at dne klarer å utnytte et nytt åpent luftfilter og et nytt eksosanlegg.

Lenke til kommentar

jeg ville bytta motor i den. hadde samme bil før med samme motor som deg og hadde det samme problemet. 75HK er IKKE nok. :p så jeg bytta til en B16A2 først(Doch VTEC), men dette ble ikke nok(ja, jeg er kresen) og bytta til en B18C1(integra DOCH VTEC)

 

Så jeg har masse erfaring fra motor swap i civic. så hvis du lurer på noe er det bare å sende meg en pm. delene jeg kjøpte til prosjektene mine ble kjøpt i statene hos: http://jspecauto.com/

 

de har god service og billige deler(iallefall nå som dollar'n ligger så lavt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...