Dallas Skrevet 3. juli 2007 Skrevet 3. juli 2007 Hadde forhåpninger om å få min nye Mondeo før ferien, men det kan jeg bare glemme...Fikk idag beskjed om at den planlegges produsert i første uke etter produksjonsferien dvs i midten av august Sannsynligvis pga at jeg skal ha automat. 8997630[/snapback] Samme her... Kanskje vi får bilen samtidig. Skal sjekke prod. dato mitt. august. Åssen gikk det med de andre tingene, ordnet det seg..? 8997683[/snapback] Vet ikke ennå. Har ikke snakket med selger ettersom har er på ferie. Fikk noen andre i systemet til å sjekke prod.dato for meg. Blir litt forbannet ettersom jeg skrev kontrakt så tidlig som 30.04. Jeg stresset litt med å skrive kontrakt tidlig ettersom at jeg da skulle få bilen på en "tidlig pulje"...... dvs månedskiftet juli/aug men sannsynligvis tidligere ble det hevdet. Nå er ikke 1 mnd forsinkelse særlig mye når det gjelder levering av nye biler men omstendighetene gjør meg noe irritert.
poskare Skrevet 3. juli 2007 Skrevet 3. juli 2007 Synes synd på deg som kjøpte Mercedes...men ønsker deg lykke til.. Har vært i en laaaang vanskelig papirmølle med BOS fordi når problemene dukket opp på perler som på en snor...jo mer trakk BOS på skuldrene og når jeg begynte å bjeffe sa de at de ikke fant noen feil..... Måtte dra inn advokat, og da slutter de nesten å svare... BOS er den værste billeverandøren du kan ha her i Norge, Mercedes burde nekte de å selge bilene sine, de selger, men bryr seg kun om å tjene penger. Får du rustproblemer må du vente i min. 6 mnd. å få utbedret feilen, de sier det er så lang kø på skade avdelingen, men kommer du med en skade fra kollisjon eller lignende tar det maks 14 dager... De lyver til kundene sine , og nekter for feil... Fysjom, har vært E-klasse eier (W211), skal aldri ha noe mer med BOS å gjøre!
kikker Skrevet 4. juli 2007 Skrevet 4. juli 2007 Hadde forhåpninger om å få min nye Mondeo før ferien, men det kan jeg bare glemme...Fikk idag beskjed om at den planlegges produsert i første uke etter produksjonsferien dvs i midten av august Sannsynligvis pga at jeg skal ha automat. 8997630[/snapback] Synes selv det har vært veldig forvirrende, ang. utstyr og levering. Senest igår var de ikke oppdaterte på utstyr. Bestemte meg for å gå igjennom alt på nytt, med selger. Det var vært hver eneste minutt. Så nå er alt på plass. Fikk hivd med alu.pedalene også....hehe Ser du nevner automat, hva med seteminnet... jeg ble frarådet det hvis jeg skulle ha bilen fort.
Dallas Skrevet 4. juli 2007 Skrevet 4. juli 2007 Hadde forhåpninger om å få min nye Mondeo før ferien, men det kan jeg bare glemme...Fikk idag beskjed om at den planlegges produsert i første uke etter produksjonsferien dvs i midten av august Sannsynligvis pga at jeg skal ha automat. 8997630[/snapback] Synes selv det har vært veldig forvirrende, ang. utstyr og levering. Senest igår var de ikke oppdaterte på utstyr. Bestemte meg for å gå igjennom alt på nytt, med selger. Det var vært hver eneste minutt. Så nå er alt på plass. Fikk hivd med alu.pedalene også....hehe Ser du nevner automat, hva med seteminnet... jeg ble frarådet det hvis jeg skulle ha bilen fort. 8998797[/snapback] Har ikke hørt noe om at det er problemer med seteminnet, men en vet snart ikke hva en skal tro på. Men forhandler har en Ghia stasjonsvogn demovogn med seteminne slik at det må være produsert noe av dette.
durabit Skrevet 4. juli 2007 Skrevet 4. juli 2007 Synes forøvrig at det er svært lite "premium" over B-klasse.Har kjørt den flere ganger. 8997586[/snapback] Er enig i det men interiøret er sobert og er etter mitt syn ganske nøytralt. I forhold til alternativene ble det min favoritt. Kona ville ikke ha en typisk stasjonsvogn så det var ikke aktuelt å vente på Mondeo. Men nå skal jeg spørre bror min om han er interessert i å ta en kikke på det nye vidunderet Alltid kjekt å prøvekjøre nye biler.
durabit Skrevet 4. juli 2007 Skrevet 4. juli 2007 Hadde forhåpninger om å få min nye Mondeo før ferien, men det kan jeg bare glemme...Fikk idag beskjed om at den planlegges produsert i første uke etter produksjonsferien dvs i midten av august Sannsynligvis pga at jeg skal ha automat. 8997630[/snapback] Synes selv det har vært veldig forvirrende, ang. utstyr og levering. Senest igår var de ikke oppdaterte på utstyr. Bestemte meg for å gå igjennom alt på nytt, med selger. Det var vært hver eneste minutt. Så nå er alt på plass. Fikk hivd med alu.pedalene også....hehe Ser du nevner automat, hva med seteminnet... jeg ble frarådet det hvis jeg skulle ha bilen fort. 8998797[/snapback] Trenger du egentlig seteminne. Jeg prøver å unngå elektronikk som bare er "nice to have" - kan jo bli ødelagt. Nå er kona og jeg ikke så ulike høydemessig så vi har ikke noe stort behov for å regulere førersetet hver gang en av oss skal ut og kjøre.
hhf Skrevet 4. juli 2007 Skrevet 4. juli 2007 Skjønner ikke helt at den blir sammenlignet med 3 serien, har 5 serie idag, og de virker like, når det gjelder størrelse og plass i kupen...? 8997588[/snapback] Har selv vurdert Mondeoen nettopp opp mot en 3-serie. Det er ikke størrelsen som gjør sammenligningen aktuell, men mer det faktum at du får en velutstyrt Mondeo til en lett ribbet 3-series pris. Ergo blir disse relevante å sammenligne - ikke 5'ern som er langt dyrere. Selv valgte jeg nå til sist Mondeo som ble bestilt på lørdag fordi det for meg ble et valg mellom en ny bil fra forhandler i Norge med 3 års garanti, mot en 1 år gammel brukt (og gjerne importert) 3-serie med all den usikkerhet og spenning som følger. Har selv kjørt en E-39 525 tds i 5 år nå og er forsåvidt veldig fornøyd med den, men jeg må innrømme at man lever med hjertet i halsen hver gang den gir fra seg en lyd i computeren - hva er galt nå ?!? Ah - heldigvis bare en lyspære denne gangen ... Den har vært halvdyr å holde på veien. Har aldri eid en Ford før, men håper nå dette blir en bil jeg blir fornøyd med. Prøveturene i 2 ulike modeller har overbevist meg stort om at dette er en bil som definitivt er tett på BMW'n i opplevelse av kvalitet. At det så ikke er bakhjulsdrift, får jeg prøve å venne meg til. Det skal nok gå. Merket i grillen skiter jeg i.
kikker Skrevet 4. juli 2007 Skrevet 4. juli 2007 Skjønner ikke helt at den blir sammenlignet med 3 serien, har 5 serie idag, og de virker like, når det gjelder størrelse og plass i kupen...? 8997588[/snapback] Har selv vurdert Mondeoen nettopp opp mot en 3-serie. Det er ikke størrelsen som gjør sammenligningen aktuell. Det er der jeg ikke henger med. Man snakker om mest mulig bil for pengene, for der blir faktorene i mitt valg av bil: garanti, kjørekomfort, utstyr, plass, karroseri muligheter og avanserte elektroniske detaljer. Vi snakker om en fulloaded mellomklasse bil til +/- 400.000.- Som Clarkson sa.: Sjaførene fra de 3,ville ha sagt at det var en bedre bil, hvis de ikke viste hva de hadde kjørt.
kikker Skrevet 4. juli 2007 Skrevet 4. juli 2007 Hadde forhåpninger om å få min nye Mondeo før ferien, men det kan jeg bare glemme...Fikk idag beskjed om at den planlegges produsert i første uke etter produksjonsferien dvs i midten av august Sannsynligvis pga at jeg skal ha automat. 8997630[/snapback] Synes selv det har vært veldig forvirrende, ang. utstyr og levering. Senest igår var de ikke oppdaterte på utstyr. Bestemte meg for å gå igjennom alt på nytt, med selger. Det var vært hver eneste minutt. Så nå er alt på plass. Fikk hivd med alu.pedalene også....hehe Ser du nevner automat, hva med seteminnet... jeg ble frarådet det hvis jeg skulle ha bilen fort. 8998797[/snapback] Har ikke hørt noe om at det er problemer med seteminnet, men en vet snart ikke hva en skal tro på. Men forhandler har en Ghia stasjonsvogn demovogn med seteminne slik at det må være produsert noe av dette. 8999073[/snapback] Ghia X kommer med minne som std. Tror derfor at det som tilleggsvalg blir 2. pri.
Dallas Skrevet 4. juli 2007 Skrevet 4. juli 2007 (endret) Var innom forhandler idag for å syte litt til salgssjefen om dette med levering og noe annet. Ikke mye man kan gjøre. Konstanterer at det er litt bingo i forhold til leveringstid. Mye avhenger av hvilket utstyr som er bestilt men jeg synes selgerene kunne vært litt mer oppdatert på dette. Det positive for de av oss som får bilen produsert etter produksjonsferien, er at vi får en 2008 modell. Tok en kjapp prøverunde med S-Max med automat idag. Det er samme automatkasse og motor som i nye Mondeo. Herlig gearkasse. Merker nesten ikke gearoverføringene. En får også eliminert bort mye av ketchupeffekten. Synes den var særdeles god til å velge girene optimalt i forhold til momentkurven 1600-1700 omdr ved 100 km/t i 6. gir. Endret 4. juli 2007 av Dallas
larsse Skrevet 4. juli 2007 Skrevet 4. juli 2007 Nå har jeg fått tatt bilder.Dette er fargen Sea grey. Titanium X med 2,0 tdci med aut. komfortpakke,hengerfeste, 18" hjul (Sporer ikke ) +annet
Dallas Skrevet 4. juli 2007 Skrevet 4. juli 2007 Nå har jeg fått tatt bilder.Dette er fargen Sea grey.Titanium X med 2,0 tdci med aut. komfortpakke,hengerfeste, 18" hjul (Sporer ikke ) +annet 9000963[/snapback] Kjempetøff! Fargen passer veldig godt til bilen. Fikk litt lyst på 18`igjen.. Kunne du ikke være så vennlig å ta et bilde av interiøret. Jeg har ennå ikke sett bilde av interiør med automat.
kikker Skrevet 4. juli 2007 Skrevet 4. juli 2007 Nå har jeg fått tatt bilder.Dette er fargen Sea grey.Titanium X med 2,0 tdci med aut. komfortpakke,hengerfeste, 18" hjul (Sporer ikke ) +annet 9000963[/snapback] Kjempetøff! Fargen passer veldig godt til bilen. Fikk litt lyst på 18`igjen.. Kunne du ikke være så vennlig å ta et bilde av interiøret. Jeg har ennå ikke sett bilde av interiør med automat. 9001021[/snapback] Larsse Knalltøff.... Prøvde du på sporet asfalt, hvilket dekkmerke..?
larsse Skrevet 4. juli 2007 Skrevet 4. juli 2007 Meket litt ved giring .Hadde en Primera med tiptronic som var bedre men dette er en helt annen akselrasjon. Ang.sporing kjørte på sporete vei ,merket ikke noe .Hadde 215/45 på primeraen sporet som bare f. på samme strekningen. Dekkmerket er Continental /Sportcontact 2
kikker Skrevet 4. juli 2007 Skrevet 4. juli 2007 Meket litt ved giring .Hadde en Primera med tiptronic som var bedre men dette er en helt annen akselrasjon.Ang.sporing kjørte på sporete vei ,merket ikke noe .Hadde 215/45 på primeraen sporet som bare f. på samme strekningen. Dekkmerket er Continental /Sportcontact 2 9001198[/snapback] Hmm... kanskje de 18"ere er aktuelle alikevel, de gjorde seg veldig. Har ikke hatt Conti. dekk før, kanskje det er løsningen. Venter litt til før jeg bestemmer meg. Nå ble ventetiden ihvertfall ulidelig.. Bra kombinasjon, kromlist, mørke ruter og Sea grey.
kikker Skrevet 4. juli 2007 Skrevet 4. juli 2007 Ja det synes jeg å. Dette er er en 4 dørs 9001407[/snapback] 4 dørs som sedan...?
larsse Skrevet 4. juli 2007 Skrevet 4. juli 2007 (endret) Ja det er vanlig koffertlokk ,ikke kombi (5 dørs) Endret 5. juli 2007 av larsse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå