Gå til innhold

Et til fra macroverden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trekker endel ned når bildet mangler exifdata.

8542684[/snapback]

Hvordan kan manglende exif-informasjon trekke ned? Herregud.

 

Bilder var fint, det. Litt kjedelig vinkel og utsnitt, og du kunne fint justert fargene for å gjøre bildet enda mer spennende :)

Lenke til kommentar
Trekker endel ned når bildet mangler exifdata.

8542684[/snapback]

 

Hva i hule har Exif-dataene med selve bildet å gjøre? Bildet blir vel ikke annerledes med de? De siste ukene har det vært mye mas om dette, greit nok at det kan være kjekt å vite innstillingene bildet er tatt med, men trenger jo ikke de for å kommentere et bilde.

 

Til bildet: Helt greit makrobilde, mangler litt på skarpheten og lyset er kanskje ikke av det meste spennende slaget. Men kult med masse pollenstøv.

Lenke til kommentar

Stilig bilde. Jeg synes du har truffet godt med fokusen, i motsetning til hva noen andre her sier. Jeg ser at beina ikke er helt i fokus, men kroppen er jo det.

Bildet er dog litt grått, med et slør over seg. Det fikser du nok lett i Photoshop.

Lenke til kommentar
Dette hadde vært fett om det var i fokus :) Er det et mindre utsnitt av et større originalbilde?

8542885[/snapback]

 

Fokus ? Hva prater du om ?

8542936[/snapback]

 

Bildet er ute av fokus.

 

Hun spør om du har tatt et stort utsnitt, eller om bildet ikke er beskjært noe.

8544055[/snapback]

 

Så fluen er ikke i fokus ?

Lenke til kommentar

Flott bilde. Hele fluen er naturlig nok ikke i fokus, men jeg ser ikke noen grunn til å pirke på det. En runde med oppskarping ville kanskje være på sin plass, hvis du ikke allerede har gjort det.

 

EXIF-maset trenger du ikke bry deg om. Teknisk info om arbeidet bak bildet er helt irrelevant når man skal kritisere det. Men det er selvfølgelig på plass med litt info om man spør om tips for å forbedre bildet.

 

Jeg ville kanskje boostet fargene litt med levels/curves også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...