Gå til innhold

Anbefaling av ny Harddisk på 500GB!


Anbefalte innlegg

Hallois alle sammen!

Som dere kanskje forstår utifra tittelen er jeg på jakt etter en ny disk. Denne skal altså være på rundt 500GB og kan gjerne koste under tusenlappen. Vikitigste prioritet/kvalitet er for meg YTELSE!

 

Har sett litt på Western Digital Caviar Special Edition til 895kr på Netshop:

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=45747

 

Fra før av har jeg en Western Digital Caviar SE16 250Gb. Er det noen som har noen andre anbefalinger, eller bedre tilbud så er jeg takknemlig for alle svar og kommentarer! :thumbup:

 

-Elderscrollsinisten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hatt WD, Seagate, IBM, Maxtor og Samsung og Seagate disker! Sitter igjen med et inntrykk, at Seagate og Samsung er best når det kommer til støy.

 

Maxtor er den jeg minst fornøyd med da den etter hvert fikk en del skadede sektorer på disken.

 

WD Raptorene min er konge på access tid men de bråker en del.

 

foreslår Samsung SpinPoint T166 500GB S-ATA Tror dette er en bra disk støysvak!

 

Skal du ha en OS disk? Ville jeg ha valgt en 74 GB WD Raptor (NB 16Mb Cache versjonen) Så og si like rask som 150GB utg. Har du råd så kjøp 2 stk og sett de i raid :thumbup: .

Endret av Bofur
Lenke til kommentar

Om ytelse er viktigst, kjøper du en disk fra WD's KS eller YS serier. Disse yter best i dag, med Maxtor og Hitachi et lite stykke bak.

 

Ellers er det fint lite interessant å dra konklusjoner fra disker en selv har eid, all den tid det blir solgt millioner på millioner av harddisker i året. Et utvalg på 5-6 disker (eller 20-30 for den del) gir deg helt enkelt null sammenligningsgrunnlag, kun anledning til amatørmessig synsing.

 

For reelle tester av harddisker, les artikler fra X-bit Labs eller StorageReview. Det hender Tom's Hardware har OK tester, men de er vanligvis ikke grundige nok til å gi et fullstendig bilde.

 

Forøvrig yter alle dagens harddisker svært godt og om du er en vanlig bruker vil du ærlig talt merke ca. null forskjell fra den ene til den andre. Ytelsesforskjellene blir kun interessante når du har behov for å kjøre en filserver el.l.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...