Gå til innhold

Egenskapen å være fotogen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror det har mye med den utsrålingen man klarer å vise, både på bilder og i "virkeligheten"

 

Dette har jo også veldig mye med personelighet vil jeg tro (som da blir formet av miljøet rundt) ol.

 

Så det kommer helt ann på hva slags type person du er går jeg utifra, selvtillit kan også spille inn (tørre å vise seg fra sin beste siden og ikke bli sjenert).

Lenke til kommentar

Ja, de fleste kan trene seg til å bli fotogen..

Det er greiest med litt støtte fra de nærmeste. Og viktig at man prøver å ta noen enkle men "fine" bilder av personen. Man prøver å få fram flotte ting med personen, slik at personen selv ser at han/hun kan bli flott eller "spesiell" (positivt) på bildet. Viktig å ikke ta "tulle" bilder, og bilder i pinlige situasjoner. Dette kan ødelegge mye for mange.

 

:hmm:

Lenke til kommentar

Fotogen?

Å vere "fotogen" trur eg berre er noko som er oppe i hovudet ditt. Du synes kanskje det er rart å sjå bilete av deg sjølv, og synes derfor du sjølv ikkje er fotogen. Medan ein annan som ser bilete av deg synes du ser heilt normal ut. Eg trur det berre er den følelsen av å sjå eit bilete av seg sjølv som er rar..

Lenke til kommentar
Er mange som stivner til i kroppen og ikke klarer smile naturlig når de hvet de skal bli tatt bilde av, dermed blir bildenne ofte dårlige. Kan sikkert trene bort slikt.

8543782[/snapback]

Indeed.

 

Det kan jeg bekrefte. Hver gang jeg _vet_ at jeg blir fotografert så klarer jeg ikke å være naturlig lengre, men så lenge jeg blir fotografert uten å være klar over det oppfører jeg meg naturlig. Det kan forresten også ses på bildene som blir tatt av meg også.

Lenke til kommentar

Noen mennesker er også styggere enn andre, og blir oppfattet som dette "lite fotogen"-begrepet.

 

Jeg anså meg selv som lite fotogen, men en venn lærte meg enkle "triks" som funker. Ett triks er blur-effekt, et annet er å ta av blitzen. Men seriøst; jeg tror man kan trene seg opp til å ta seg bedre ut på bilder, både med tanke på blikk og vinkler.

Lenke til kommentar

Det viktigste innen fotografering er lys og atter lys. Selve essensen i fotografi handler om å fange lys, så å plassere lyset riktig har MYE å si for hvordan personen blir framstilt. Ingen blir særlig pene med en innebygd blitz rett i trynet. Røde øyne, glinsende hud etc... Mykt lys litt fra siden kan få de fleste til å se bra ut, men det kommer an på personen.

Det nytter ikke å sammenligne et bilde av en person tatt med profft oppsatt lys, og et bilde av en med et billig blitz-i-trynet-snapshotkamera brukt av en amatør, og si at den ene er mer fotogen enn den andre, unntatt at man selvsagt personlig kan mene hvem som er penest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...