Gå til innhold

DVD'en spinner i 16X uten at det er nødvendig...


Anbefalte innlegg

Har en Pioneer 16x dvd spiller, som bråker ganske kraftig når den kjører på full guffe. Men det som er irriterende, er at den kjører KUN på full guffe!

 

Selv når jeg ser på en DVD film, så spinner den i 16x, og ikke 1x slik som den burde. Dette er jo selvsagt utrolig irriterende, siden det bråker.

 

Det gjelder egentlig med CD'er også. Hvorfor må den spinne CD'en på maks hastighet, bare jeg åpner explorer?

 

 

Finnes det en måte å få stoppet dette på? Jeg vil ikke at den skal kjøre på full guffe hvis ikke jeg kopierer. 1x holder jo fint hvis jeg bare browser CD'en/DVD'en f.eks?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det slot-in versjonen du har?

 

Har en likens selv, og fikk ikke justert hastigheten med Nero DriveSpeed eller tilsvarende programmer. Den gjør som den vil, virker det som. :-?

 

I tillegg har to bekjente av meg fått original cd'er ødelagt i denne spilleren også (platene hadde "eksplodert" i flere biter). Når en får høre sånne historier blir en fort skeptisk, så jeg skal kjøpe meg ny dvd-rom spiller over nyttår.

Lenke til kommentar

Ja, det er slot-in.

 

Men dette gjelder vel egentlig alle spillere.

Spinner den på full guffe når dere ser på film?

 

Utrolig irriterende, og unødvendig.

F.eks på den bærbare PC'en. Bruker det ikke masse batteri å la spilleren stå å spinne? den starter jo å spinne hver gang jeg går inn på My computer, og fortsetter like godt i et par minutter...

Lenke til kommentar

Hei!

 

Har nøyaktig samme problem her, jeg har også en Pioneer DVD (DVD-116) og den bråker veldig mye. Det er skikkelig plagsomt, spesielt fordi at lyden fra DVD-romen kan noen ganger overdøve lyden fra musikkplata :x

 

Setter pris på at noen har en løsning på dette, det kunne behage mange hjerter (og ører) :)

Lenke til kommentar
"]Hei!

 

Har nøyaktig samme problem her, jeg har også en Pioneer DVD (DVD-116) og den bråker veldig mye. Det er skikkelig plagsomt, spesielt fordi at lyden fra DVD-romen kan noen ganger overdøve lyden fra musikkplata :x

 

Setter pris på at noen har en løsning på dette, det kunne behage mange hjerter (og ører) :)

 

Slot-In gennerelt sett bråker mer enn Tray....

Lenke til kommentar
Ja, det er slot-in.

 

Men dette gjelder vel egentlig alle spillere.

Spinner den på full guffe når dere ser på film?

 

Det er i hvertfall ikke langt unna, for den gir godt med lyd fra seg. :-?

 

Utrolig irriterende, og unødvendig.

 

Det burde ikke være nødvendig, men det kan jo være at det er kostbart å lage mer stillegående drev? Skal uansett kjøpe en ny, og det blir ikke slot-in. Nå har jeg vel å merke DVD-105S modellen...den er over 2 år gammel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...