Gå til innhold

Den "perfekte" gruppe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes du er den beste 5man gruppen for instancer? (hvis man regner med at alle i gruppen kan spille)

min er: Warrior, Priest, Mage, rogue og Warlock.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener det ikke er et "cookie cutter" gruppe oppsett. Hvis all kan spille kan man glatt bytte ut rogue og mage med enhancement shaman og balance druid for den del, warrior kan bytter ut med pally/druid, og priest kan byttes ut med shammy/pally...

Skrevet (endret)

Det spørs hva en "perfekt" gruppe er. En av de odde gruppene jeg har vært i var i heroic SP med en druid som tank, holy pala (meg) som healer, lock og to shadowspriests som dps'er. Det rocket. :-)

Endret av JCH6
Skrevet

Druid: Tank, MotW, (thorns)

Paladin: Healer, Blessings (helst specced sånn att BoK er med)

Warlock: DPS, Blood pact (fire shield)

Shadowpriest: DPS, support, PW:F

Mage: Frost, beskytte casters fra mobs, silence, sheep.

Funker veldig bra synes jeg ;)

Skrevet (endret)

Imo

prot warr

palaheala

shadowpriest

mage

lock

hvorfor pala? fordi dem har de beste buffsa ingame(imo), salvation that is.

btw, dette er den gruppa vi pleier å kjøre heroic med :)

Endret av Sink
Skrevet

Vil si meg ca enig med Sink, men kunne godt bytta ut warlocken med druid om det ikke var demoner osv i instance etc. For min del er det ikke ett perfekt oppsett siden instancer er forskjellige :p

Skrevet
Vil si meg ca enig med Sink, men kunne godt bytta ut warlocken med druid om det ikke var demoner osv i instance etc. For min del er det ikke ett perfekt oppsett siden instancer er forskjellige :p

8536393[/snapback]

grunnen til at jeg tok med lock var pga imp og og cos på targets. tho, han jeg har spillt med pleier å sacce hora og spamme shadowbolts, dvs. 0\21\40 specced. Det er gomt å ha 20%+shadowdmg debuffen oppe store deler av tiden :)

Skrevet

Kjedlig med "perfekte" grupper med standard oppsett med tank, sheep, sap, healer og nuke klasse.

Har hatt eit par stilig instancer. Slave pens med 3x druids og 2x shadow priest. 2 feral druids, 1 resto.

Shadow labs, 3x druids, 1x holy prest, 1x rogue. 2 feral druids, 1 moonkin.

Shadow labs uten sap eller sheep. Hadde rogue, men brukte nesten aldri sap, hadde ikkje imp.

Skrevet

Mulig jeg bare er grinete... men jeg ser ikke vitsen i nok en tråd om et tema som har vært diskutert mange ganger før. I tillegg så bryter selve spørsmålet med all logikk, da det ikke finnes en perfekt gruppe for 5mann. Det kan muligens finnes en gruppe som sannsynligvis er best for en spesiell instance, men ikke generelt. Jeg ser da null poeng med tråden overhodet....

Skrevet
Mulig jeg bare er grinete... men jeg ser ikke vitsen i nok en tråd om et tema som har vært diskutert mange ganger før. I tillegg så bryter selve spørsmålet med all logikk, da det ikke finnes en perfekt gruppe for 5mann. Det kan muligens finnes en gruppe som sannsynligvis er best for en spesiell instance, men ikke generelt. Jeg ser da null poeng med tråden overhodet....

8537671[/snapback]

/Agree

Detter er tatt opp så mange ganger. Tror det er en rimelig lang post men akkuratt det samme tidligere her.

Skrevet

5 som kan spille bra, derav en healer og en tank. <--beste 5 man gruppa.

Vi cleara netopp heroic mechanar uten en optimal gruppe, 2 shadow priests og 3 dr00ds (en av hver sort), har alldri cleara den så fort før.

Skrevet (endret)

Dette avhenger jo uten tvil hvor du skal og det avhenger også ganske mye på skill/gear.

men for å si meg enig med en 2 poster over her

5 som kan spille bra, derav en healer og en tank. <--beste 5 man gruppa.

ville kanskje lagt til at de burde ha litt bra gear og=)

Endret av Cohutlan
Skrevet

Beste gruppe kommer jo helt an på hva/hvem man liker å spille med.

Jeg har selv rerollet med en gjeng fra en "gammel" server til en ny en og kjører noen faste oppsett på instancegruppe. Den varierer med

Tank: Paladin/Druid

DPS1: Druid/Shadowpriest

DPS2: Warlock

DPS3: Mage

Healer: Priest

Grunnen til at vi ikke har med en warrior er rett å slett at ingen rerollet det. Fungerer ypperlig å ta alt av heroics med denne gruppa.

Skrevet
Beste gruppe kommer jo helt an på hva/hvem man liker å spille med.

Jeg har selv rerollet med en gjeng fra en "gammel" server til en ny en og kjører noen faste oppsett på instancegruppe. Den varierer med

Tank: Paladin/Druid

DPS1: Druid/Shadowpriest

DPS2: Warlock

DPS3: Mage

Healer: Priest

Grunnen til at vi ikke har med en warrior er rett å slett at ingen rerollet det. Fungerer ypperlig å ta alt av heroics med denne gruppa.

8540884[/snapback]

Beste instance runnet jeg har hatt hittil var en druid og 4 priests (3shadow).. var ikke snakk om CC da. løpte igjennom hele instancen.. hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...