Gå til innhold

Tool til Øya 9. August


Manx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Argh, den konserten var villt rå!

 

Kan noken hjelpe meg med å huske heile setlista, just for the heck of it? :p

9250878[/snapback]

 

FANTASTISK var konserten, kom akkurat hjem fra Oslo, bodde hos søstra og svogern til kompisen min som jeg var med på, jeg har aldri vært så svett i hele mitt liv, jeg rant over, var også rimelig slitsomt å gå fra Middelalderparken til nationaltheateret, den dusjen jeg hadde da var tidenes beste dusj, så var det rett ut på byen igjen :)

 

Setlista:

 

Jambi

Stinkfist

Forty Six & 2 :dribble:

Schism

Rosetta Stoned :dribble:

Flood

Lateralus (Høydepunktet, en av tidenes sanger)

Vicarious

 

Konserten var herlig, stod jo under 1 m fra scenen, dvs helt foran, og det var så enormt mye pressing, stod sammen med en del hardcore fans, og vi tok helt av. Bare det å se Maynard live er enormt, fyren er en av de råeste noensinne, tidenes feteste hanekam. Chancellor og Carey var også i storform, og Jones da, som stod stille og leverte gitarspill fra en annen verden.

Lenke til kommentar

Det er godt noen har bedre hukommelse enn meg...

 

Edit: Husket de fleste låtene, men rekkefølge går litt i spinn nå og da :) Hadde Jambi først og Vicarious til slutt men resten slet jeg litt med å huske rekke følgen på...

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Ahh, fabelaktig konsert, dette var enormt!

 

Projektorene i bakgrunnen som kontinuerlig viste grafikk, ein del lys på scenen pluss laserene, toppa med Maynard sin "dansing" :p gjorde sceneshowet spektakulært. Han sa ikkje stort, hadde ein visitt fram til publikum, men meir var strengt tatt ikkje nødvendig, resten av opplegget (musikken inkludert) talte for seg sjølv.

 

Eg sto i utgangspunktet 1 1/2 meter frå scenen, men det var så j**** med skubbing og dritt der at eg trakk meg litt lengre bak der eg fekk stå og ta inn Tool med alle mine sansar utan å måtte passe på å stable beina heile tida. Var mange der eg gladeleg kunne gjett ei kule.

 

Konserten var så absolutt verdt turen, såg litt av det som skjedde tidlegare på dagen, men ikkje så mykje å rope hurra for.

 

Maynard har blitt karakterisert som "myndig" og "autoritær" i anmeldelsene, det stemmer ganske bra, han var sjef på scenen.

 

Høgdepunktet for min del var Vicarious, tett fulgt av Lateralus og Forty Six & 2.

Lenke til kommentar
Like moro som i fjor. Syntes faktisk at det var enda mer trøkk i år, men det kan ha noe med at jeg sto en del nærmere en sist gang :)

 

Maynard James Keenan var veldig pratsom i går også, tok helt av i forhold til quarten i fjor... :D

9249427[/snapback]

 

 

"It's damn fine to be here" :D

Lenke til kommentar

Konserten var veldig bra den, men der jeg sto var det litt mye bass og vokalen drukna litt. Men når man snakker om bass, herregud, bassen til Justin Chancellor har en aldeles sinnsyk lyd! Og de spilte aaaltfor lite sanger. Det er vel den fordømte slutt-klokka-11-regelen som gjør det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...