Hachon Skrevet 4. mai 2007 Skrevet 4. mai 2007 (endret) Jeg har fått et hjemme-pc tilbud fra jobben. Jeg får et rentefritt lån som skal nedbetales over 12 måneder. Ettersom jeg ikke har veldig peiling på prosessorer og skjermkort til bærbare pc'er så henvender jeg meg til ekspertisen her. Oppsettet på maskinene er veldig likt. PC 1 : HP Pavillion dv6386eu Prosessor : AMD Turion 64 X2 TL-60 Skjerm 15,4" Minne : 2 gb Hdd : 160 Gfx : GeForce 7200 - 256 mb Pris : 8942,- PC 2 : HP Pavillion dv9312ea Prosessor : AMD Turion 64 X2 TL-52 Skjerm 17" Minne : 2 gb Hdd : 160 Gfx : GeForce 7600 - 256 mb Pris : 9395,- PC 2 er en ganske stor og tung pc med eget numerisk tastatur så den er sikkert ikke kjempe mobil. PC-en kommer stort sett til å bli brukt til spilling av WoW eventuelt film/serie-avspilling. Men som dere ser så er prosessoren på PC 2 ikke så kraftig som i PC 1, men ifh. til ytelsen så er jeg usikker på hva jeg skal velge. Personlig så hadde jeg ønsket med en Intel prosessor, men det var ikke mulig å gjøre endringer i det tilbudet jeg fikk. Endret 4. mai 2007 av Hachon
krbalto Skrevet 4. mai 2007 Skrevet 4. mai 2007 Hvis du ikke vil dra med deg pc'en "overalt" , så gå for pc2. Siden du vil spille litt så har pc2 et mye bedre skjermkort. Ytelsen på cpu'en på de 2 tror jeg ikke har så mye å si. Viktigere er hva du skal bruke pc'en til, hvis du vil ha med pc'en på joob, hytta etc. så tror jeg du kanskje blir lei av å dra med deg en 17" bærbar. Håper jeg var til hjelp. Mvh
edge Skrevet 4. mai 2007 Skrevet 4. mai 2007 I WoW er det vel CPU+minne som er viktigst, men begge av de maskinene der er vel tilstrekkelige på det punktet. Pc2 har som nevnt bedre grafikkort, men jeg antar at om mobilitet er viktig så får du nok WoW til å fungere på PC1 og
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå