Gå til innhold

Rookie i fisking


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hei folkens!

 

Mottok settet i posten for et par dager siden. Har enda ikke testet det ut. Bestilte forresten "Møresilda" i samme slengen. Noen som vet hva slags vann (fisk) det er best å benytte denne sluken i? Bør man ha på noe ekstra lodd? Det fulgte forresten ikke med noe hyssing. Hvilket merke/tykkelse bør jeg gå for, som jeg kan kjøpe i butikk?

 

Jeg mottok for øvrig flere deler til selve snella. Jeg har tatt et bilde, som jeg legger ved i dette innlegget. Så kan dere prøve å forklare meg hva de ulike delene er til, eller om de rett og slett bare er "reserve"-deler.

 

Tusen takk igjen, folkens!

post-114655-1184526682_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Møresila kan du bruke overalt egentlig. Eg bruker den hovedsaklig til sjøørret/laks og vanlig brunørret men skal eg fiske etter sei, makrell og sånt bytter eg til "billig" sluk siden de biter på det meste og eg vil ikke risikere å miste "god slukene" :p

 

Har samme snelle som du har fått der. Er vel bare en ekstra dobbelsveiv som følger med og 2ekstra spoler. Eg foretrekker å bruke den sveiven med enkel svei da den er lengre og dermed lettere å sveive. Når eg står og sveiver konstant i timesvis merker du fort forskjellen mellom de 2.

 

Ellers kan du bruke de ekstra spolene ved å kjøpe tykkere eller tynnere snøre så som du kan bytte til forskjellig type fiske. F.eks bruke tynnere sene når du fisker etter ørret i vann og tykkere når du fisker i sjøen.

Lenke til kommentar

Godt valg. Mener da merket. (Shimano f.eks. har tapt seg i det siste, der er bøylene blitt det svake leddet og knekker eller løsner om man bruker snella litt.)

 

Ser du har fått to ekstra spoler med. Det er kjempebra å ha. Som SnowDOG_ skriver så spoler du på forskjellige tykkelser sene så har du til alle typer fiske. Ekstra dobbelsveiv.. det er vel fint å ha om du foretrekker den ene fremfor den andre. Det jeg syns mangler nå (som du har fått ekstra sveiv) er en ekstra festeskrue til sveiva. Den kan ødelegges, og da må du bestille ny, og den sendes da fra Danmark. (min bror gled og mista stanga, den landa akkurat sånn at den skruen ble ødelagt.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...