Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dating: Bør gutter spandere på jenter?

Synes du gutten skal spandere på jenta ved date?  

283 stemmer

1. 1. Synes du gutten skal spandere på jenta ved date?

• Ja, gutten skal spandere ALT
      67
    • Nei, de betaler hver for seg
      111
    • Whatever. Jeg vil stemme
      105

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tror det er mange av oss, og er vel ganske lette å finne...

Og nei, jeg synes ikke at på første daten burde gutten spandere kino og alt til. Jenta kan pent betale kinobilletten sin selv. Det har for øvrig vist seg å være ganske smart. Var til og med en jente som insisterte på at hun ville betale selv. Hun likte ikke at andre betalte ting for henne. Så folk er nok forskjellige.

Endret av Midi
Skrevet

Av de jentene jeg har vært på kino med, spist med, vært på fest med så har jeg ALDRI betalt noen ting. Og det forventer ikke noen at du skal gjøre heller!

Det er bare teit å betale alt for dem sånn, hverfall når du prøver å sjekke opp ei. Og hvis jeg tenker på meg selv, når jenter har tenkt til å betale for meg, så får jeg en følelse som ikke er riktig, at det ikke skal være sånn. Spesielt ikke når man bare har møtt hverandre et par ganger.

Enste gangen jeg kjøper noe til jenter er når de har bursdag, det er jul og det er andre spesielle ting. Aldri ellers.

Skrevet

Vi minner om reglene for gjesteposting. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk.

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Skrevet

Skal på kino med kjæresten til helga, vi har snart vært sammen i 2 uker. Synes dere det er frekt av meg å be ho betale sin egen bilett selv?

Skrevet

Hun forventer vel ikke at du skal betale? Det er ikke frekt å be folk betale selv. Om du er stinn i gryn og hun er fattig som ei kirkerotte så blir det en annen sak.

Skrevet
Skal på kino med kjæresten til helga, vi har snart vært sammen i 2 uker. Synes dere det er frekt av meg å be ho betale sin egen bilett selv?

8565302[/snapback]

Jeg hadde nok prøvd å betale for hun, men om hun ville betale selv så hadde hun fått lov :) Men jeg liker å spandere slikt på jenter.

Skrevet
Kort svar;

"Dating: Bør gutter spandere på jenter?"

Ja.

8566555[/snapback]

synes damene kan begynne å spandere på oss jeg!!

Men det er jo sånn at omtrent alle pengene de sparer på spander-tingene kjøper de ting for å gjøre seg deilig for deg da! :thumbup:

Skrevet
Men det er jo sånn at omtrent alle pengene de sparer på spander-tingene kjøper de ting for å gjøre seg deilig for deg da! :thumbup:

8566612[/snapback]

Du har skjønt det.

Skrevet

Du er jo en mer "Gentleman" hvis du spanderer.. Jenta skal jo slippe å betale selv :)

Men det spørs jo om det er du som ber henne ut.. Da bør du spandere :thumbup:

Skrevet (endret)
Du er jo en mer "Gentleman" hvis du spanderer.. Jenta skal jo slippe å betale selv  :)

8580242[/snapback]

Du er klar over at jenter ikke er hjelpesløse individer som du må ta vare på og betale for?

Endret av olsen
Skrevet (endret)

En veldig stor del av jentene liker ikke å bli spandert på. Eller de liker jo det, men de sier alltid "nei", og så sier du "jo" og da blir det en sånn situasjon som de hater. Tror jeg hvertfall. Du insisterer og de nekter... Det blir bare en teit situasjon ut av det.

Men hvis de sier f.eks: "Ja har veldig lyst til å bli med deg på kino, men jeg har ikke penger akkuratt nå" så er det vel kanskje greit å spandere/låne bort.

Men gjør du det ofte, havner du bare opp som en god venn, og det vil man ikke ;)

Endret av Twingy
Skrevet
Er jo ikke bare restauranter det er snakk om her da, JR ;)

8586078[/snapback]

Er enda enklere aa betale kinobilletter paa forhaand (hvem er det som IKKE kjoper kinobilletter paa nettet i Norge?) og andre ting.

Skrevet
Er enda enklere aa betale kinobilletter paa forhaand (hvem er det som IKKE kjoper kinobilletter paa nettet i Norge?) og andre ting.

på endel jenter tror jeg den strategien kan slå litt feil med hensyn til at du "tvinger" dem til å bli spandert på av deg.

Skrevet
Jeg synes jenta skal spandere, det er prisen hun må betale for å være i så godt selskap som det jeg stiller med.

8588400[/snapback]

Haha

:thumbs:

Skrevet

Har ikke giddet å lest alle innleggene her, men personlig så føler eg meg dårlig når eg betaler for jenter.

Har jo selvfølgelig råd til det, men med engang jeg ender opp med å betale mer for henne enn det hun betaler for meg så lurer jeg på om hun utnytter meg økonomisk.

Så er jo det forskjell på når en tilbyr seg å betale og når andre ber om at en skal betale. Har mange jentevenner og stikker eg på butikken for å kjøpe pizza og grandis så spør eg ofte om de vil ha noe, senere på kvelden gjør de gjerne noe for meg som f.eks lage mat eller ett eller annet. Hvis ikke så slutter eg å tilby å kjøpe noe for de.

Skulle en jentevenn spørre om eg kunne kjøpe noe så gjør eg seff det innen rimelighetens grenser, men får eg ikke noe tilbake så kommer eg til å be om penger til slutt (men det har aldri hendt meg at noen prøver å bare ta og ta uten å gi).

Eg er ikke interessert i "golddiggere" uansett så det er kanskje derfor eg ikke har så store problemer med dette.

Når det gjelder dating så spanter eg seff alkohol på damer hvis eg har. Eg har større interesse i å få de full en meg selv. Er ikke noe fan av å gå på nattklubb eller noe slikt så dyre taxiregninger, cover charge og alkohol på utested er ikke noen betydelig utgift for meg.

Og det er begrenset hvor mange flasker vin (for damer) fra polet eller rusbrus (for fjortiser) fra rimi de klarer å drikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...