konduktans Skrevet 22. juli 2007 Skrevet 22. juli 2007 Nei, jeg har litt peiling. Vil si at jeg kan mer om mekking enn gjennomsnittet i Norge! Jeg kjører en Rieju RS 2 2005 modell, med 5 gir og nå en Barikit stage 3 70ccm sylinger. Jeg har allerede satt den på, og den kosta meg 2000 kroner, så jeg håper virkelig dere har noen bra forslag til åssen jeg kan gjøre sykkelen 'perfekt'! Sylinderen funker, og jeg merker forskjell, men den bråker og sykkelen går ikke veldig fort! Så da kommer spørsmålet opp: skal jeg kjøpe et RSG effektannlegg og en større dyse og håpe på det beste, eller har dere noen andre forslag? Jeg må i så fall ha pris og navnet på butikken som selger det, siden jeg er ganske ny på moped og deler. Det sitter på et 12/47 drev nå, burde jeg dreve opp foran? I tillegg lurer jeg på om jeg skal skifte forgasser?
ThKarlsen Skrevet 23. juli 2007 Skrevet 23. juli 2007 kan vel ikke rangere effektanlegg etter hva som er best og ikke.. Men har hørt mye bra om Yasuni og Metrakit
Kontorstol Skrevet 23. juli 2007 Skrevet 23. juli 2007 (endret) Nei se hva som dukket opp hos meg i dag http://www.youtube.com/watch?v=JfNGqMvTfyg Endret 23. juli 2007 av Kontorstol
Sweet Skrevet 23. juli 2007 Skrevet 23. juli 2007 (endret) ser egnetlig ganske grei ut den der da.. med tanke på at det er 4 t så får du ikke trimma så heftig.. men kan jo smekke effektpotte da.. til litt større sykkel.. hadde vært så porno om d hadde en svær akrapovic eller leovince potte under ræva as ahah! billig da... http://www.non-stop.no/BILDER/THUMB/tmb_250X250_12823.jpg edit: eller noe sånt noe Endret 23. juli 2007 av Sweet
Sweet Skrevet 23. juli 2007 Skrevet 23. juli 2007 kan vel ikke rangere effektanlegg etter hva som er best og ikke.. Men har hørt mye bra om Yasuni og Metrakit 9126000[/snapback] avhenger helt opp av hva man skal bruke de opp mot og hva man leter etter.. kun toppdrag og racing da velger du yasuni. litt mer jevnt drag så har man metrakit
TanglewoodD Skrevet 23. juli 2007 Skrevet 23. juli 2007 (endret) Nei, jeg har litt peiling. Vil si at jeg kan mer om mekking enn gjennomsnittet i Norge! 9122416[/snapback] haha Skift til 21mm dellorto og en passende dyse, kjøp ikke noe RSG skit , Yasuni eller Noe dyrere Metrakit, Metrakit 1,2,3 er bare å glemme, det suger. reijuen gikk faen ikke på tomgang, og ville ikke starte uten chocke, til slutt ville den ikke i starte i hele tatt, var at 2/4 reed blader var vekk ^^ Malossi MHR reed til 450kr - jeg kjøpte den ikke da vel og merke.. Endret 23. juli 2007 av JD_Scrubs
konduktans Skrevet 23. juli 2007 Skrevet 23. juli 2007 Nå har jeg fått på 80 dyse også, og mopeden går bare bedre og bedre! Jeg tenker på effektanlegg som neste skritt. Er dette bra? http://www.speedoptions.no/index.php?main_...products_id=133 Hva er poenget med å bytte reed og luftfilter? -Emil
John-Abruzzi Skrevet 23. juli 2007 Skrevet 23. juli 2007 (endret) Jeg sendte mail til speedoptions en gang og der stod det fno lignende : Hvilket effektanlegg er DET beste? Svar: hebo titan er det beste, på andre plass kommer yasuni racing Endret 23. juli 2007 av Bodybuilder
Kontorstol Skrevet 24. juli 2007 Skrevet 24. juli 2007 ser egnetlig ganske grei ut den der da.. med tanke på at det er 4 t så får du ikke trimma så heftig.. men kan jo smekke effektpotte da.. til litt større sykkel.. hadde vært så porno om d hadde en svær akrapovic eller leovince potte under ræva as ahah! billig da... http://www.non-stop.no/BILDER/THUMB/tmb_250X250_12823.jpg edit: eller noe sånt noe 9126955[/snapback] For se hva det blir til i fremtiden
bosverd Skrevet 24. juli 2007 Skrevet 24. juli 2007 Bare et spørsmål, Jeg er en heldig eier av en Motorhispania RX ...skal kjøpe effekt anlegg..Men lurer veldig på hvilket? Vil ha kvalitet ofc Takker for alle svar på forhånd
Bearar Skrevet 24. juli 2007 Skrevet 24. juli 2007 Du har original sylinder? Dette er visst bra, og det ser lovlig ut med den lyddemperen. http://www.speedoptions.no/index.php?main_...products_id=127 Her er samme anlegget, bare med carbonlyddemper. http://www.speedoptions.no/index.php?main_...products_id=128
eivi91 Skrevet 24. juli 2007 Skrevet 24. juli 2007 Anbefaler samme som Mr.Norbits her. Har det selv, i alu. Et av de beste til orginalsylinder. 13-47 dreving er helt optimalt sammen med dette.
Thewiz Skrevet 24. juli 2007 Skrevet 24. juli 2007 Er 13 drev foran for tungt når jeg har et 47 bak? Vurderer å kjøpe meg et slikt, fordi jeg er så lei av at jeg må gire hele tiden
eivi91 Skrevet 24. juli 2007 Skrevet 24. juli 2007 Er 13 drev foran for tungt når jeg har et 47 bak? Vurderer å kjøpe meg et slikt, fordi jeg er så lei av at jeg må gire hele tiden 9132859[/snapback] Har du effektanlegg? Jeg har Metrakit RK Oval, og 13 drev er helt optimalt. Kjøpte meg ett 12 også for å teste, men det ble for lite, lå i 60 på 7k. Med 13 ligger jeg i 60 på 6k.
Thewiz Skrevet 24. juli 2007 Skrevet 24. juli 2007 Er 13 drev foran for tungt når jeg har et 47 bak? Vurderer å kjøpe meg et slikt, fordi jeg er så lei av at jeg må gire hele tiden 9132859[/snapback] Har du effektanlegg? Jeg har Metrakit RK Oval, og 13 drev er helt optimalt. Kjøpte meg ett 12 også for å teste, men det ble for lite, lå i 60 på 7k. Med 13 ligger jeg i 60 på 6k. 9132930[/snapback] Jeg har et helt plombefritt orginalt eksosanlegg. Hvordan er ståa da?
TanglewoodD Skrevet 24. juli 2007 Skrevet 24. juli 2007 Er helt likt. hebo Titan er langt ifra det beste, til orginal sylinder ja, kanskje, men UTROLIG langt ifra det beste.
eivi91 Skrevet 24. juli 2007 Skrevet 24. juli 2007 Er 13 drev foran for tungt når jeg har et 47 bak? Vurderer å kjøpe meg et slikt, fordi jeg er så lei av at jeg må gire hele tiden 9132859[/snapback] Har du effektanlegg? Jeg har Metrakit RK Oval, og 13 drev er helt optimalt. Kjøpte meg ett 12 også for å teste, men det ble for lite, lå i 60 på 7k. Med 13 ligger jeg i 60 på 6k. 9132930[/snapback] Jeg har et helt plombefritt orginalt eksosanlegg. Hvordan er ståa da? 9134244[/snapback] Er jo kanskje enda bedre det, orginalanlegg har vel bedre bunndrag enn effektanlegg.
Lurvefranzen Skrevet 24. juli 2007 Skrevet 24. juli 2007 "Anlegget er EU-Godkjent og plombert for veibruk, godkjennelsespapirer følger med. Plomben kan enkelt fjærnes, men anlegget er da kun godkjent for banebruk." Betyr det at det er lovelig å bruke det? Jeg har sinnsykt lyst til et digg lite effekt anlegg på min Speedfight, men ikke faen om jeg har råd til å betale Old-B mer cash atm..
Anathema Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Skrevet 24. juli 2007 Det er lov, såfremst du ikke fjerner plomben som sitter i. Samtidig fjerner det hele poenget med å ha et effektanlegg, da mopeden går akkuratt like bøtte som med det orginale.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå