Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Generell diskusjon om og rundt moped


Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, jeg har litt peiling. Vil si at jeg kan mer om mekking enn gjennomsnittet i Norge! Jeg kjører en Rieju RS 2 2005 modell, med 5 gir og nå en Barikit stage 3 70ccm sylinger. Jeg har allerede satt den på, og den kosta meg 2000 kroner, så jeg håper virkelig dere har noen bra forslag til åssen jeg kan gjøre sykkelen 'perfekt'!

 

Sylinderen funker, og jeg merker forskjell, men den bråker og sykkelen går ikke veldig fort! Så da kommer spørsmålet opp: skal jeg kjøpe et RSG effektannlegg og en større dyse og håpe på det beste, eller har dere noen andre forslag? Jeg må i så fall ha pris og navnet på butikken som selger det, siden jeg er ganske ny på moped og deler. Det sitter på et 12/47 drev nå, burde jeg dreve opp foran?

 

I tillegg lurer jeg på om jeg skal skifte forgasser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
kan vel ikke rangere effektanlegg etter hva som er best og ikke.. Men har hørt mye bra om Yasuni og Metrakit :)

9126000[/snapback]

 

 

avhenger helt opp av hva man skal bruke de opp mot og hva man leter etter.. kun toppdrag og racing da velger du yasuni. litt mer jevnt drag så har man metrakit

Skrevet (endret)
Nei, jeg har litt peiling. Vil si at jeg kan mer om mekking enn gjennomsnittet i Norge!

9122416[/snapback]

 

 

haha

 

Skift til 21mm dellorto og en passende dyse, kjøp ikke noe RSG skit , Yasuni eller Noe dyrere Metrakit, Metrakit 1,2,3 er bare å glemme, det suger.

 

 

reijuen gikk faen ikke på tomgang, og ville ikke starte uten chocke, til slutt ville den ikke i starte i hele tatt, var at 2/4 reed blader var vekk ^^

 

Malossi MHR reed til 450kr - jeg kjøpte den ikke da vel og merke..

Endret av JD_Scrubs
Skrevet (endret)

Jeg sendte mail til speedoptions en gang og der stod det fno lignende :

 

Hvilket effektanlegg er DET beste?

 

Svar: hebo titan er det beste, på andre plass kommer yasuni racing

Endret av Bodybuilder
Skrevet
ser egnetlig ganske grei ut den der da.. med tanke på at det er 4 t så får du ikke trimma så heftig.. men kan jo smekke effektpotte da.. til litt større sykkel.. hadde vært så porno om d hadde en svær akrapovic eller leovince potte under ræva as :p ahah!

 

billig da...

 

http://www.non-stop.no/BILDER/THUMB/tmb_250X250_12823.jpg

 

edit: eller noe sånt noe :p

 

9126955[/snapback]

 

:p

 

For se hva det blir til i fremtiden :ph34r:

Skrevet

Bare et spørsmål, Jeg er en heldig eier av en Motorhispania RX :thumbup: ...skal kjøpe effekt anlegg..Men lurer veldig på hvilket? :hmm: Vil ha kvalitet ofc

 

Takker for alle svar på forhånd :p:whistle:

Skrevet

Anbefaler samme som Mr.Norbits her. ;)

 

Har det selv, i alu. :) Et av de beste til orginalsylinder.

13-47 dreving er helt optimalt sammen med dette. ;)

Skrevet
Er 13 drev foran for tungt når jeg har et 47 bak?

 

Vurderer å kjøpe meg et slikt, fordi jeg er så lei av at jeg må gire hele tiden :p

9132859[/snapback]

 

Har du effektanlegg?

 

Jeg har Metrakit RK Oval, og 13 drev er helt optimalt.

 

Kjøpte meg ett 12 også for å teste, men det ble for lite, lå i 60 på 7k.

Med 13 ligger jeg i 60 på 6k.

 

;)

Skrevet
Er 13 drev foran for tungt når jeg har et 47 bak?

 

Vurderer å kjøpe meg et slikt, fordi jeg er så lei av at jeg må gire hele tiden :p

9132859[/snapback]

 

Har du effektanlegg?

 

Jeg har Metrakit RK Oval, og 13 drev er helt optimalt.

 

Kjøpte meg ett 12 også for å teste, men det ble for lite, lå i 60 på 7k.

Med 13 ligger jeg i 60 på 6k.

 

;)

9132930[/snapback]

 

 

Jeg har et helt plombefritt orginalt eksosanlegg. Hvordan er ståa da?

Skrevet
Er 13 drev foran for tungt når jeg har et 47 bak?

 

Vurderer å kjøpe meg et slikt, fordi jeg er så lei av at jeg må gire hele tiden :p

9132859[/snapback]

 

Har du effektanlegg?

 

Jeg har Metrakit RK Oval, og 13 drev er helt optimalt.

 

Kjøpte meg ett 12 også for å teste, men det ble for lite, lå i 60 på 7k.

Med 13 ligger jeg i 60 på 6k.

 

;)

9132930[/snapback]

 

 

Jeg har et helt plombefritt orginalt eksosanlegg. Hvordan er ståa da?

9134244[/snapback]

 

Er jo kanskje enda bedre det, orginalanlegg har vel bedre bunndrag enn effektanlegg. :)

 

 

post-75430-1185297217_thumb.jpg

:fun:

Skrevet

"Anlegget er EU-Godkjent og plombert for veibruk, godkjennelsespapirer følger med.

Plomben kan enkelt fjærnes, men anlegget er da kun godkjent for banebruk."

 

 

Betyr det at det er lovelig å bruke det?

 

Jeg har sinnsykt lyst til et digg lite effekt anlegg på min Speedfight, men ikke faen om jeg har råd til å betale Old-B mer cash atm.. :cry:

Skrevet

Det er lov, såfremst du ikke fjerner plomben som sitter i. Samtidig fjerner det hele poenget med å ha et effektanlegg, da mopeden går akkuratt like bøtte som med det orginale.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...