Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC fryser seg + Blåskjerm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg tror jeg har formatert 5 ganger etter påskeferien da jeg var på The Gathering. Hvorfor?

PC'n fungerer fint etter formateringen i 5 dager til en uke, men så begynner den plutselig å fryse seg under bootingen av Windows XP, og en blåskjerm kommer opp, og feilmeldingen er "MACHINE_CHECK_EXEPTION" eller noe i den dur.

Går det an at det har havnet et heftig virus i en av de andre partisjonene som kan ødelegge den partisjonen der systemet ligger?

Jeg har også 2 gb ram, med 1 gb fra Crucial og 1 gb fra et annet merke jeg ikke er helt sikker på. Vet at dette ikke er å anbefale, men det har da funket fint og stabilt i over 2 måneder, før TG, så tviler på at det kan være dette.

Hva bør jeg egentlig gjøre? :no:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjører med 4 RAM-brikker. De har alltid fungert før etter TG. Virket som jeg fikk et virus der, som jeg ikke har greid å fjerne. Er en partisjon som ikke er formatert.

Skrevet

MACHINE_CHECK_EXCEPTION er hw relatert som sagt.

Ønsker du å finne enheten(e) som forårsaker det er det bare å starte eliminasjonsmetoden.

At det har funket før - betyr nada .

Skrevet

Sjekk _alle_ koblinger og andre kontakter, ta dem gjerne ut og sett dem inn igjen, dette gjelder også kort og minne brikker.

hvis fortsatt problem, prøv eliminasjons metoden som nevnt ovenfor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...