Gå til innhold

Remote desktop ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle hatt ett program der man kunne overvåke en annen pc uten at dem vet at jeg gjør det. Sønn min har en pc, å da liker jeg å få med meg hva han gjør uten at han vet jeg overvåker han. Fordi det er vel ett program jeg kan instalere på min pc, og ett lite program på hans pc uten at han vet noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal gå helt fint, men de fleste slike programmer er såkalte "hacke" programmer (selv om definisjonen er cracking).

Det eneste du burde være obs på da er at han ikke har antivirus instalert, for da kan jo han oppdage at programmet er instalert (de blir ofte detektert av AV programvare).

Subseven, letmerule er noen jeg kommer på i farta, vet ikke hvem som støtter overvåkning av skjermen.

Skrevet

Synes du ikkje det er litt "kontrollfreak" å måtte ty til så drastiske tiltak? Kan du ikkje berre snakke med han då? Og heller vere litt obs. når du veit han surfar, kanskje kikke innom i ny og ne. Eg trur i alle fall overvaking på dette planet gjer at du ikkje vil kunne stole på han seinare.

Skrevet

Du trenger da ikke inn på maskinen hans for å sjekke nettverkstrafikken. Det kan du gjøre hvis du er på samme lokalnett, det.

Når det er sagt, synes jeg ikke du skal gjøre dette. Jeg har selv tre tenåringsbarn, og å overvåke dem på denne måten må da være et stort nederlag? Kan du ikke stole på han, får du heller ta fra han maskinen? Dette er en elendig måte å løse det på, og fører bare til nye problemer, spør du meg. Det er mye bedre med filter i mennesker enn på maskiner!

Skrevet

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...