Laland Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Hei! Som mange andre, har jeg nå.. skaffet meg noen filmer i hd. Da vil jeg gjerne kunne se de i stua, for og få litt størrelse på det. Da lurte jeg på; Kan Xbox360/ noen andre dvd spillere spille av (i hd) hd filmer som er brent på vanlige dvdr? Da hadde det jo vært greit og kjøpt noen dvd dl plater, så slipper man hd dvd spilleren. Kort sagt; Kan Xbox360 spille av hd filmer fra en vanlig dvd plate, uten at det blir noen nedskaleringer? Jeg mener, du har en film i 720p, brenner den ut med Nero, whatsoever , og hva blir den da spilt av som, hvis den blir spilt av idet hele tatt? Hvis noen har prøvd eller vet noe hadde det vært kjenpegreit med ett svar! Laland.
Kontorstol Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Er det plass til en HD film på en vanlig dvd plate da?
arcticZenith Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Så vidt jeg vet er det ingen forskjell på om du lagrer HD materiale på en vanlig DVD så lenge det er plass. Kan muligens ha noe å si hvilket format det er snakk om, men er ikke noen ekspert på dette her Jeg skulle heller ikke tro filmen blir nedskalert pga at den ligger på DVD, det er vel heller DVD-spilleren eller TVen det i så fall står på. DVD spilleren må i tillegg også støtte formatet du brenner filmen i. Vet ikke om det er vanlige spillefilmer du tenker på her, eller andre kortere HD filmer. Om man laster ned spillefilmer i HD som får plass på en DVD, kan man jo også spørre seg om selve filmen muligens er noe nedskalert/komprimert i utgangspunktet. Ellers kan du jo for eksempel streame HD materiale trådløst til 360'en din fra mac/pc, så lenge det er i WMV format vel og merke. En mulighet er å konvertere til WMV hvis du har programvare og tålmodighet til dette. Er ikke sikker på om 360'en tar noe annet av formater, evt. på DVD, det får noen andre svare på
Snikpellik Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Xbox 360 skal visst takle flere filformater i våroppdateringen som kommer snart. Hvilke husker jeg ikke, men det var noe MPEG-greier. Om det stemmer som arcticZenith sier, kan du jo kanskje dele opp filmen og legge på flere DVD-er?
iStephano Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Jepp i Japan så tester dem akkurat dette. En billig verson HD DVD. Det vil si, det er HD oppløsning på platene men filmen blir delt opp til 3stk DVD plater.. På en film.. Så det er mulig ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå