Gloms Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 (endret) tenkte å fikse effekt anlegg på min Mazda 323 F. For øyeblikket har jeg bare et enderør fra biltema, det ser greit ut, men lyden er ikke der. Derfor har jeg lyst på anlegg. Er dette vanskelige å fikse? har hørt at det er veldig avansert, men er det det? og vil jeg klare det selv eller må jeg på et verksted osv.? hvis jeg må det, noen som har noen billige verksted som kan fikse det på meg? Angående pris: Hvor mye vil det ca. komme på. Skal bare ha litt grommere lyd og litt fetere enderør. Vil det koste mye? Finnes det noen gode nettsteder hvor jeg kan lese litt om dette og se bilder osv.? Endret 2. mai 2007 av Gloms
otis Skrevet 3. mai 2007 Skrevet 3. mai 2007 http://www.ray.se/Katalog/MAZDA/MAZDA_323F...ons_Exhaust.htm CD-Cardic for handler dette.
Gloms Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Skrevet 3. mai 2007 (endret) http://www.ray.se/Katalog/MAZDA/MAZDA_323F...ons_Exhaust.htmCD-Cardic for handler dette. 8525680[/snapback] Har du en nettside til den forhandlern? søkte litt rundt men fant ikkeno.. Og hvordan er det egentlig med effekt anlegg? er det sånn at jeg kan velge potte selv eller er det en pakke som må sitte sammen for at det skal blir bra? og blir det EU godkjent, er det lov? Hvor mye vil det ca. koste? Endret 3. mai 2007 av Gloms
otis Skrevet 3. mai 2007 Skrevet 3. mai 2007 Se på side 14 av 16, i tabellen finner du din bil, med en pris på 2860,- inkl. mva. for ditt effekt anlegg. http://dev.cdcardic.no/cdcardic/documents/Side%203-32.pdf Du kan velge en annen potte, men ikke i kombinasjon med dette settet i fra Simons. Skal du ha et effekt anlegg med en annen potte, så er jo Svendsen eksos et greit valg. De tar riktignok litt mer penger, men du har mer valg. Godkjent, vet jeg faktisk ikke, men regner ikke med at det er problem, om du ikke har voldsomt med støy!
Gloms Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Skrevet 3. mai 2007 Så inne på Svendsen og virker som det er mer interesant ettersom jeg kan velge mer selv. Men hvordan er det egentlig med montering? er det slik at man må ha fagflok til å gjøre det? eller finnes det noen "gjør det selv" pakker? Med tanke på godkjenning har jeg hørt at det er en desibel grense, hva er den? og hvor mye kan man sette på før det blir ulovlig? Har ikke tenkt å sette på no jævlig med stæsj og brråk, men er greit og vite hva grensa er i tilfelle, slik at kjerra kommer gjennom EU kontrollen..
Gloms Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Skrevet 7. mai 2007 Så inne på Svendsen og virker som det er mer interesant ettersom jeg kan velge mer selv. Men hvordan er det egentlig med montering? er det slik at man må ha fagflok til å gjøre det? eller finnes det noen "gjør det selv" pakker? Med tanke på godkjenning har jeg hørt at det er en desibel grense, hva er den? og hvor mye kan man sette på før det blir ulovlig? Har ikke tenkt å sette på no jævlig med stæsj og brråk, men er greit og vite hva grensa er i tilfelle, slik at kjerra kommer gjennom EU kontrollen.. 8531217[/snapback] Noen som kan svare på dette?
Mekker`n Skrevet 7. mai 2007 Skrevet 7. mai 2007 Hvis du kjøper ferig pakke, fra kat og bakover på f.eks SIMONS (kan bestilles hos mekonomen,bilextra etc) er de TUV godkjent. Det er da innenfor støy, utslipp osv.. Desibel grensa står i vognkortet. Er som regel kurant og bytte, men det kan være div rustne bolter som kan være litt problematiske uten utstyr
stich_it Skrevet 8. mai 2007 Skrevet 8. mai 2007 grensa som bilen ikke skal over er 90 desibel. er iallefall det alle de andre sier ja det står gjerne desibel i nyere biler men det er kun det som er originalt. tror ikke det er en endelig grense på hva som er lov. eventuelt så må du bare sende den på lydmåling og få det inn i vognkortet vil jeg tro.
Gloms Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Skrevet 8. mai 2007 (endret) Hvis du kjøper ferig pakke, fra kat og bakover på f.eks SIMONS (kan bestilles hos mekonomen,bilextra etc) er de TUV godkjent. Det er da innenfor støy, utslipp osv.. Desibel grensa står i vognkortet. Er som regel kurant og bytte, men det kan være div rustne bolter som kan være litt problematiske uten utstyr 8560664[/snapback] Fant veldig lite bilder og priser inne på Simon's. Men var mye bra info der om forskjellige biler og anlegg osv. Kunne noen linke meg priser og bilder inn på simons (eller si meg hvordan jeg finner det) ? Skal skifte fra katen og bakover ja.. skal bytte hele greia for å få mest mulig effkt og best mulig lyd (stemmer det?) Er det sånn at jeg må sette på dette selv? får jeg en pakke hjem i posten med deler? Endret 8. mai 2007 av Gloms
Mekker`n Skrevet 8. mai 2007 Skrevet 8. mai 2007 Skriv ned delenummerene og ring mekonomen og hør. Bilen har ikke lov til og støye mer enn det som står i vognkortet. Og utføre en støymåling er ikke akkurat lett da det kommer veldig ann på hvordan og hvor du setter apparatet. byggninger i nærheten reflekterer lyden. underlaget bilen står på osv. De er ikke så veldig ivringe på og måle støy på biltilsynet, går mer på følingen. Derfor er et TUV papir gull og ha. Jeg fikk godkjent mitt hjemmesveisa anlegg til almera. Katalysatoren lå i baksete, men avgassen var helt 100%! lambda akkurat 1 og co 0.01.. Kontrolløren kunne ikke gjøre annet enn og godkjenne den da de til slutt ble enige om at det måtte sitte en katalysator i frontrøret/manifoilen. Noe det ikke gjør Du pleier ikke og merke de store lyd forskjellene på montering av godkjent eksos. Litt bedre lyd, men jeg har for det meste blitt litt skuffa over de jeg har montert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå