BigJackW Skrevet 2. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) Hei Hva er "normal" RPM på tomgang? Har en RS2 Matrix 50c.c. som har 1900 ca. Endret 2. mai 2007 av BigJackW Lenke til kommentar
Tom H. Skrevet 2. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2007 Hei Hva er "normal" RPM på tomgang? Har en RS2 Matrix som har 1900 ca. 8519860[/snapback] Syntes dette høres mye ut, ville tippet mellom 700 og 1000 RPM som normalt. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 2. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2007 når min er kald går den på 2,5 K og når den er god å varm ligger den å lurer på 1K så tror det er ganske normalt det du sier . Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. mai 2007 Mulig jeg har tulla men: Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 2. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2007 ja du ligger der litt under 2K å det er ikke unormalt . Var motoren kald da ? Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) Ja motoren var kald. Endret 2. mai 2007 av BigJackW Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 2. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2007 da er det helt normalt å ikke noe å bekymre seg over Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. mai 2007 Ok. Takker for svar:) Har nettopp fått den og ikke så mye peil på MC og slikt (enda). ^^ Lenke til kommentar
Tom H. Skrevet 2. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2007 Ok. Takker for svar:) Har nettopp fått den og ikke så mye peil på MC og slikt (enda). ^^ 8519981[/snapback] Sjekk alltid nården er varm Når motoren er kald, vil den alltid gå høyt.. Høyere enn normalt. Dette igjen pga choke(auto eller manuell). Varm bør den ligger mellom 700 og 1000. Lenke til kommentar
kimmen12 Skrevet 2. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2007 nja.. min ligger no å durer på en 1500-2000 ellers kubber den, menmen. Lenke til kommentar
Tom H. Skrevet 2. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) nja.. min ligger no å durer på en 1500-2000 ellers kubber den, menmen. 8520173[/snapback] Det er for høyt. Men ofte kan det bli høyere etter vært som km ruller. Slitasje etc. Du mister kompresjon, derfor vil den ikke gå på lave turtall. Er sykkelen bare gått få km men vil ikke gå på tomgang mellom 700 og 1000 er noe galt. Ofte da er det skade i cylinder(stempel, stempelfjør etc) som gir tap at komresjon. Endret 2. mai 2007 av Tom H. Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 2. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2007 Min ligger på 1k når den er varm. I bruksanvisningen min stod det den skulle ligge på 1,5k så stod det (0,5k +/-). Så neste gang jeg har av kåpene, stiller jeg den nok opp litt. Lenke til kommentar
Tom H. Skrevet 2. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2007 Min ligger på 1k når den er varm. I bruksanvisningen min stod det den skulle ligge på 1,5k så stod det (0,5k +/-). Så neste gang jeg har av kåpene, stiller jeg den nok opp litt. 8520246[/snapback] Oki, to takter da? De ligger litt høyere enn fire takter motor. De syklene jeg har hatt.. en del år siden da men men... GPZ1100r lå rundt 800, VF1000f samme. Hadden en gammal GT500 og, den lå rundt 900 og var 2 takter. De to andre 4 takter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå