Gå til innhold

Hvor mye er dritmye?


Anbefalte innlegg

I forbindelse med Dagfinn's spørsmål: Hvor mye er dritmye? har jeg forsket litt på det og vil gjerne annonsere definesjonen av "dritmye".

 

DM=dritmye

x= startvariabel.

 

DM= x+( 246,9*x/100)

 

I et kordinat system vil vi se at dette gir en bue som gir mer og mer DM jo høyere x variablen er. Og ut i fra systemet kan vi også blant annet konkludere med at jo høyere tall x variablen er, desto høyere tall vil DM være i forhold til x variabel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
x er ikke alltid et tall da, dritmye alkohol er mye mindre enn dritmye ALKOHOL som er mye mer, an på størrelsen av bokstavene, også i tillegg med tallene.

 

dritgenialt!

8517275[/snapback]

"størrelsen av bokstavene" vell..men i formelen bruker vi ikke bokstaver, men tall, og talll har ikke størrelser.. det kan du prøve selv ved å trykke "shift" pluss et tall.. da får du !"#¤%&/() :p

Lenke til kommentar

Hva med når man snakker om dritmye av noe man har i minus? F.eks. dritmye gjeld? Hvis man har 5 kr i gjeld blir vel ligningen gin -5+(246,9*-5/100)? Da får man (hvis jeg ikke har regnet feil) -17.345 kr i gjeld? Jeg vil ikke si at kr 17,50 er dritmye å ha i gjeld selv om man ser det i forhold til de 5 kronene man hadde til å begynne med :)

Endret av LarsEL
Lenke til kommentar
Hva med når man snakker om dritmye av noe man har i minus? F.eks. dritmye gjeld? Hvis man har 5 kr i gjeld blir vel ligningen gin -5+(246,9*-5/100)? Da får man (hvis jeg ikke har regnet feil)  -17.345 kr i gjeld? Jeg vil ikke si at kr 17,50 er dritmye å ha i gjeld selv om man ser det i forhold til de 5 kronene man hadde til å begynne med  :)

8517334[/snapback]

ja men det er jo det jeg prøvde å si ved kodrinatsystemet. at det vil alltid være i forhold til x og y aksen. så formelen sier da at kr17,50 er dritmye gjeld, i FORHOLD til kr5 i gjeld :) og det er jo riktig :w00t:

Endret av janern21
Lenke til kommentar
Hva med når man snakker om dritmye av noe man har i minus? F.eks. dritmye gjeld? Hvis man har 5 kr i gjeld blir vel ligningen gin -5+(246,9*-5/100)? Da får man (hvis jeg ikke har regnet feil)  -17.345 kr i gjeld? Jeg vil ikke si at kr 17,50 er dritmye å ha i gjeld selv om man ser det i forhold til de 5 kronene man hadde til å begynne med  :)

8517334[/snapback]

ja men det er jo det jeg prøvde å si ved kodrinatsystemet. at det vil alltid være i forhold til x og y aksen. så formelen sier da at kr17,50 er dritmye gjeld, i FORHOLD til kr5 i gjeld :) og det er jo riktig :w00t:

8517363[/snapback]

 

Vel. Hvis dritmye kommer an på hvor mye man har i utgangspunkt så blir det vanskeligere. Hva med når x også blir dritmye? dritmye=dritmye+(246,9*dritmye/100) blir umulig å regne ut; og 246,9 og 100 er jo også dritmye i forhold til noe annet :thumbup:

Lenke til kommentar
Selvfølgelig, men det sier jo trådstarter også i den første posten.

8517385[/snapback]

Jaja, men man kan aldri beregne det.

 

 

Det er forskjellige fra person til person, og hver person har forskjellige formeninger om hva dritmye er fra ting til ting.

 

Går ikke ann å beregne det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...