Gå til innhold

Hvor mye er dritmye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I forbindelse med Dagfinn's spørsmål: Hvor mye er dritmye? har jeg forsket litt på det og vil gjerne annonsere definesjonen av "dritmye".

DM=dritmye

x= startvariabel.

DM= x+( 246,9*x/100)

I et kordinat system vil vi se at dette gir en bue som gir mer og mer DM jo høyere x variablen er. Og ut i fra systemet kan vi også blant annet konkludere med at jo høyere tall x variablen er, desto høyere tall vil DM være i forhold til x variabel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

x er ikke alltid et tall da, dritmye alkohol er mye mindre enn dritmye ALKOHOL som er mye mer, an på størrelsen av bokstavene, også i tillegg med tallene.

dritgenialt!

Skrevet
x er ikke alltid et tall da, dritmye alkohol er mye mindre enn dritmye ALKOHOL som er mye mer, an på størrelsen av bokstavene, også i tillegg med tallene.

dritgenialt!

8517275[/snapback]

"størrelsen av bokstavene" vell..men i formelen bruker vi ikke bokstaver, men tall, og talll har ikke størrelser.. det kan du prøve selv ved å trykke "shift" pluss et tall.. da får du !"#¤%&/() :p

Skrevet

dritmye vil alltid vere eit tall.

ALKOHOL er større enn alkohol så vil dritmye kunne vere lik då eininga er forskjellig i dei to orda.

Skrevet (endret)

Hva med når man snakker om dritmye av noe man har i minus? F.eks. dritmye gjeld? Hvis man har 5 kr i gjeld blir vel ligningen gin -5+(246,9*-5/100)? Da får man (hvis jeg ikke har regnet feil) -17.345 kr i gjeld? Jeg vil ikke si at kr 17,50 er dritmye å ha i gjeld selv om man ser det i forhold til de 5 kronene man hadde til å begynne med :)

Endret av LarsEL
Skrevet (endret)
Hva med når man snakker om dritmye av noe man har i minus? F.eks. dritmye gjeld? Hvis man har 5 kr i gjeld blir vel ligningen gin -5+(246,9*-5/100)? Da får man (hvis jeg ikke har regnet feil)  -17.345 kr i gjeld? Jeg vil ikke si at kr 17,50 er dritmye å ha i gjeld selv om man ser det i forhold til de 5 kronene man hadde til å begynne med  :)

8517334[/snapback]

ja men det er jo det jeg prøvde å si ved kodrinatsystemet. at det vil alltid være i forhold til x og y aksen. så formelen sier da at kr17,50 er dritmye gjeld, i FORHOLD til kr5 i gjeld :) og det er jo riktig :w00t:

Endret av janern21
Skrevet
Hva med når man snakker om dritmye av noe man har i minus? F.eks. dritmye gjeld? Hvis man har 5 kr i gjeld blir vel ligningen gin -5+(246,9*-5/100)? Da får man (hvis jeg ikke har regnet feil)  -17.345 kr i gjeld? Jeg vil ikke si at kr 17,50 er dritmye å ha i gjeld selv om man ser det i forhold til de 5 kronene man hadde til å begynne med  :)

8517334[/snapback]

ja men det er jo det jeg prøvde å si ved kodrinatsystemet. at det vil alltid være i forhold til x og y aksen. så formelen sier da at kr17,50 er dritmye gjeld, i FORHOLD til kr5 i gjeld :) og det er jo riktig :w00t:

8517363[/snapback]

Vel. Hvis dritmye kommer an på hvor mye man har i utgangspunkt så blir det vanskeligere. Hva med når x også blir dritmye? dritmye=dritmye+(246,9*dritmye/100) blir umulig å regne ut; og 246,9 og 100 er jo også dritmye i forhold til noe annet :thumbup:

Skrevet
Selvfølgelig, men det sier jo trådstarter også i den første posten.

8517385[/snapback]

Jaja, men man kan aldri beregne det.

Det er forskjellige fra person til person, og hver person har forskjellige formeninger om hva dritmye er fra ting til ting.

Går ikke ann å beregne det..

Skrevet (endret)

Nei, nå ble jeg forvirret. Var dritmye mer enn mye? Eller var dritmye lik dritmye?

Kjetil og Kjartan show!

Endret av Overdox

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...