Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Synspunkter til 18" på 2007mod Avensis stv


Anbefalte innlegg

8x18" ET32 går fint på avensis. Forann blir felgene liggende helt perfekt kant i kant med skjermen, og bak så er det god plass (du får jo 9x19" bak med TUV godkjenning....) Skal du senke noe spesielt mer enn 40mm må du valse hjulbuene forann. Har montert 8x18 ET32 på min avensis og senket den 70mm. Driver å leter etter noen som vet hva de gjør rundt en valse :blush:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Har forresten enda ikke blitt enig med meg selv om felger....

 

Noen som har noe forslag på hvordan jeg kan få tak i Incubus Shylock i 7,5x18 et45? Det vrimler av de i statene, men har ikke funnet noen "seriøse" firmaer enda som jeg tør gi kortnr mitt til.... Forslag?

 

http://www.incubusalloys.com/fwd_IA_705_shylock.htm

 

Disse passer og de vil jeg ha, men får ikke tak i dem.... Bilen kommer om litt over 3uker, så nå begynner det å haste litt. All hjelp mottas med takk :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har jeg omsider bestemt meg og bestilt felger til bilen.

Etter mye om og men landet jeg på Larzon Inox i 8x18 på 225/40-18.

 

Er spent på disse, da innpresset er på 35, mot 45 på originalfelgene... Har blitt nevnt tidligere i tråden at innpress på 32 burde gå fint så da satset jeg på det :)

 

Det eneste som er kjipt nå er at bilen kommer neste helg, men felgene får jeg ikke før i uka etter... :cry: og siden jeg kun bestilte bilen med vinterdekk, så blir den stående hos forhandler til sommerfelgene kommer.

 

Det kommer til å bli laaaaange dager... :hrm:

 

Vel, gleder meg til bilen kommer :w00t:

Lenke til kommentar
Nå har jeg omsider bestemt meg og bestilt felger til bilen.

Etter mye om og men landet jeg på Larzon Inox i 8x18 på 225/40-18.

 

Er spent på disse, da innpresset er på 35, mot 45 på originalfelgene... Har blitt nevnt tidligere i tråden at innpress på 32 burde gå fint så da satset jeg på det  :)

 

Det eneste som er kjipt nå er at bilen kommer neste helg, men felgene får jeg ikke før i uka etter...  :cry:  og siden jeg kun bestilte bilen med vinterdekk, så blir den stående hos forhandler til sommerfelgene kommer.

 

Det kommer til å bli laaaaange dager...  :hrm:

 

Vel, gleder meg til bilen kommer  :w00t:

8921774[/snapback]

 

 

absolutt et godt valg. ser frem til bilder av de på bilen... fulgte d ikke med orginale 17 på bilen din en gang? dårlig service syns j... trudde man fikk et sett med dekk-felg uansett og d ar tillegg for vinterdekk... :hmm:

Lenke til kommentar
absolutt et godt valg. ser frem til bilder av de på bilen... fulgte d ikke med orginale 17 på bilen din en gang? dårlig service syns j... trudde man fikk et sett med dekk-felg uansett og d ar tillegg for vinterdekk... :hmm:

8925751[/snapback]

 

Det fulgte egentlig med ett sett 17" med sommerdekk med i prisen, så skulle de ha 16000kr ekstra for vinterdekk m/ 17" felg. Fant jo kjapt ut at det va uaktuellt.

 

Så jeg fikk endra det slik at settet som fulgte med i prisen er ett sett 17" med vinterdekk, så skulle jeg selv finne sommerfelger og sommerdekk. Ville ikke bruke 16 lapper på kjedelige originale 17"...

 

De Larzon felgene har en villedende utsalgspris på ca 3500kr/stk +mva, men får de til 2000kr/stk inkl mva! Totalt felg og dekk kommer på rett over 12500kr ferdig på bilen :thumbup:

Lenke til kommentar
Hei, 18 er veldig tøft til Avensis. Har selv 18" på min (T22) , det sitter som smurt.

215/35/18

 

Chrome passer veldig bra på svart stv :)

 

Damn den avensisen var clean! :yes:

 

Hadde selv en 99-mod avensis sol stv 2.0 aut,skinn+++

Solgte den for en måned siden i påvente av nybilen...

Lenke til kommentar

Sitter her og tenker litt dekk....

 

Hadde bestemt meg for 225/40-18 rundt hele, men leker nå med tanken å få litt bredere lugger bak.

 

Noen som vet hvor brede dekk jeg får plass til bak? 235? 245?

Hvordan vil dette se ut tro?

teit, eller vil det se bra ut?

vil det spore mer av den grunn?

 

Felgene er 8" bred så det må jo passe på de da, i tillegg til å ikke gi noen plassproblemer i hjulbuen bak.

Lenke til kommentar

Takk for kommentaren :)

 

 

Sitter her og tenker litt dekk....

 

Hadde bestemt meg for 225/40-18 rundt hele, men leker nå med tanken å få litt bredere lugger bak.

 

Noen som vet hvor brede dekk jeg får plass til bak? 235? 245?

Hvordan vil dette se ut tro?

teit, eller vil det se bra ut?

vil det spore mer av den grunn?

 

Felgene er 8" bred så det må jo passe på de da, i tillegg til å ikke gi noen plassproblemer i hjulbuen bak.

8932192[/snapback]

 

Jeg vet ikke hvor mye plass det er bak på T25, men jeg kjøpte 235 bak på min T22. Det så veldig bra ut , men det subbet veldig da jeg hadde flere personer i bilen, og på dumper så gikk den oppi, men kan hende det er større klaring på T25.

 

sikkert noen på ts-ogn forumet som vet dette.

Endret av kong3n
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
18" vil aldri bli noe problem da du har såpass høy dekk profil.

8514142[/snapback]

 

Pass på å få riktig profil! 225/45-18 fungerer ikke da det tar i innerskjerm på denne bilen. (har venners venner som har forsøkt). 225/40-18 er i følge bl.a. interdekk sin webside riktig dim.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
nice :) Er bilen senka eller ser d bare sånn ut? Liker de faceliftutgavene til Avensis.

9178808[/snapback]

Nei bilen er ikke senka, er nok bare vinkelen bildet er tatt i som lurer øyet. Jeg står ca en meter høyere enn bilen når bildet ble tatt.

 

 

18" vil aldri bli noe problem da du har såpass høy dekk profil.

8514142[/snapback]

 

Pass på å få riktig profil! 225/45-18 fungerer ikke da det tar i innerskjerm på denne bilen. (har venners venner som har forsøkt). 225/40-18 er i følge bl.a. interdekk sin webside riktig dim.

9205933[/snapback]

Har satt på 225/40-18... Det funka fin fint :)

 

 

Ellers må jeg si meg strålende fornøyd med felgene. Syns de passa bra til bilen :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...