Gå til innhold

Fotokonkurransen - hvorfor bestemte tema?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Temaene er der for at det skal være en liten utfordring, så det ikke bare blir et spørsmål om å poste det beste bildet du har tatt den uken :)

8510106[/snapback]

 

Ser ut som den utfordringen ble for stor denne gang. Etter min mening kunne man jo hatt mer åpne og lettere tema når en først skal ha tema, evt ha to-tre tema slik at en kan velge litt mer fritt. Hovedpoenget med en slik fotokonkurranse må vel være at folk poster sine bilder!!

Lenke til kommentar
Temaene er der for at det skal være en liten utfordring, så det ikke bare blir et spørsmål om å poste det beste bildet du har tatt den uken :)

8510106[/snapback]

 

Ser ut som den utfordringen ble for stor denne gang. Etter min mening kunne man jo hatt mer åpne og lettere tema når en først skal ha tema, evt ha to-tre tema slik at en kan velge litt mer fritt. Hovedpoenget med en slik fotokonkurranse må vel være at folk poster sine bilder!!

8510761[/snapback]

Hva som er lett og ikke lett er det nok forskjellige meninger om. Personlig hadde jeg ikke trodd at "Følelser" ville være et så vanskelig tema, men jeg tok kanskje feil der. Jeg mener ikke at hovedpoenget med en slik fotokonkurranse er at folk bare skal poste bildene sine. Ikke misforstå, jeg ønsker selvsagt flere enn 3 bidrag, men hovedmålet i mine øyne er at vi skal få en liten utfordring innenfor et bestemt tema - så blir det spennende å se hvordan de forskjellige har løst denne utfordringen. På denne måten kan man både ha det moro, og man kan utvikle seg ved at man tar bilder man kanskje ikke ville tatt ellers.

Lenke til kommentar
Temaene er der for at det skal være en liten utfordring, så det ikke bare blir et spørsmål om å poste det beste bildet du har tatt den uken :)

8510106[/snapback]

 

Ser ut som den utfordringen ble for stor denne gang. Etter min mening kunne man jo hatt mer åpne og lettere tema når en først skal ha tema, evt ha to-tre tema slik at en kan velge litt mer fritt. Hovedpoenget med en slik fotokonkurranse må vel være at folk poster sine bilder!!

8510761[/snapback]

Her har du misforstått. Utfordringen ble ikke for stor. Det er ingen premie, og det er også minimalt med folk som ser bildene. DERFOR er det ingen som blir med.

Lenke til kommentar
Uansett er det vel et ønske at flere sender inn bilder, å utvide antall tema kan være veien til dette. Flere hadde sett bildene om "konkurranser" hadde vært en egen kategori og ikke en underkategori.

8511412[/snapback]

Ja, men dette har igjen med det at det finnes ingen premier, og lite informering/reklamering, ikke det at temaene er for kompliserte. Enhver person kan knipse et bilde om saken, men det er ingen som gidder å legge sjela i konkurransen, og faktisk lage noe bra. For øyeblikket så knipser bare folk et bilde, som de sender inn, uten å gjøre en damn shit med bildet. "Trykker litt på B/w" så er det greit liksom...

Lenke til kommentar
Temaene er der for at det skal være en liten utfordring, så det ikke bare blir et spørsmål om å poste det beste bildet du har tatt den uken :)

8510106[/snapback]

Dette er jo en ide til en annen konkuranse.

8511621[/snapback]

Ja, for all del. Det har jo vært runder der det ikke har vært noe tema også...

Lenke til kommentar
Uansett er det vel et ønske at flere sender inn bilder, å utvide antall tema kan være veien til dette. Flere hadde sett bildene om "konkurranser" hadde vært en egen kategori og ikke en underkategori.

8511412[/snapback]

Ja, men dette har igjen med det at det finnes ingen premier, og lite informering/reklamering, ikke det at temaene er for kompliserte. Enhver person kan knipse et bilde om saken, men det er ingen som gidder å legge sjela i konkurransen, og faktisk lage noe bra. For øyeblikket så knipser bare folk et bilde, som de sender inn, uten å gjøre en damn shit med bildet. "Trykker litt på B/w" så er det greit liksom...

8511469[/snapback]

 

Mener du at det hadde kommet inn like mange bidrag innenfor tidsfristen hvis temaet hadde vært f.eks. "landskap", "natur" eller "arkitektur"?

Lenke til kommentar
Uansett er det vel et ønske at flere sender inn bilder, å utvide antall tema kan være veien til dette. Flere hadde sett bildene om "konkurranser" hadde vært en egen kategori og ikke en underkategori.

8511412[/snapback]

Ja, men dette har igjen med det at det finnes ingen premier, og lite informering/reklamering, ikke det at temaene er for kompliserte. Enhver person kan knipse et bilde om saken, men det er ingen som gidder å legge sjela i konkurransen, og faktisk lage noe bra. For øyeblikket så knipser bare folk et bilde, som de sender inn, uten å gjøre en damn shit med bildet. "Trykker litt på B/w" så er det greit liksom...

8511469[/snapback]

 

Mener du at det hadde kommet inn like mange bidrag innenfor tidsfristen hvis temaet hadde vært f.eks. "landskap", "natur" eller "arkitektur"?

8512281[/snapback]

Det kan jeg ikke si med sikkerhet, men det har aldri vært så utrolig mange bidrag i konkurransen. Arkitektur og linjer mener jeg faktisk vi har hatt...

 

Det jeg mener er at hvis det hadde vært reklamert på forsiden av akam, muligens med premie, så hadde flere medlt seg på. Det kan jeg si med sikkerhet.

Lenke til kommentar
Temaene er der for at det skal være en liten utfordring, så det ikke bare blir et spørsmål om å poste det beste bildet du har tatt den uken :)

8510106[/snapback]

 

Ser ut som den utfordringen ble for stor denne gang. Etter min mening kunne man jo hatt mer åpne og lettere tema når en først skal ha tema, evt ha to-tre tema slik at en kan velge litt mer fritt. Hovedpoenget med en slik fotokonkurranse må vel være at folk poster sine bilder!!

8510761[/snapback]

Hva som er lett og ikke lett er det nok forskjellige meninger om. Personlig hadde jeg ikke trodd at "Følelser" ville være et så vanskelig tema, men jeg tok kanskje feil der. Jeg mener ikke at hovedpoenget med en slik fotokonkurranse er at folk bare skal poste bildene sine. Ikke misforstå, jeg ønsker selvsagt flere enn 3 bidrag, men hovedmålet i mine øyne er at vi skal få en liten utfordring innenfor et bestemt tema - så blir det spennende å se hvordan de forskjellige har løst denne utfordringen. På denne måten kan man både ha det moro, og man kan utvikle seg ved at man tar bilder man kanskje ikke ville tatt ellers.

8510918[/snapback]

Støtter sentimental her..

 

Dog ber jeg til denne ukens vinner om å velge et lettere tema til neste gang. Følelser kan ofte være vanskelig å få fram på bilder, derav den labre deltagelsen denne uken.

Lenke til kommentar
Det kan jeg ikke si med sikkerhet, men det har aldri vært så utrolig mange bidrag i konkurransen. Arkitektur og linjer mener jeg faktisk vi har hatt...

8512341[/snapback]

Og hvor mange deltagere var det under temaet "linjer"? Rimelig mange, og ihvertfall flere enn denne uken. Forrige runde (elns) hadde vi jo et fritt tema, og da så vi jo fort at bidragene økte. Det er ikke å legge skjul på at denne ukens tema har vært vanskelig - men det gir jo bare mer erfaring og kompetanse. Det skal godt gjøres å ta et fint bilde, kombinert med et vanskelig tema - samtidig som bildet skal passe til temaet.

 

Selvfølgelig blir det flere bidrag ved valg av lettere tema, dog blir ikke konkurransen like målbevisst og erfaringsfylt som ved vanskeligere tema.

 

En god blanding mellom vanskelige og lette tema er en fin løsning, mener jeg, men da forventer jeg en god periode med lette tema fremover, for å trekke oppmerksomhet og flere aktive brukere til denne delen av forumet. Første gangen er alltid verst, og når man først er inne i konkurransen, følger man med hver eneste uke. Det er ikke like lett å komme i gang med et bilde med tema "følelser", som i og for seg er et rimelig vanskelig tema, som ved et tema som f.eks. "dyr". :)

 

Sorry for dobbelpost, men jeg håper jeg er unnskyldt, siden jeg utdypet meg så mye.. :innocent:

 

EDIT: Fjernet unødvendig quote.. :) Ble for lang.. :ermm:

Endret av Gissan
Lenke til kommentar
Og hvor mange deltagere var det under temaet "linjer"? Rimelig mange, og ihvertfall flere enn denne uken.

8513028[/snapback]

Jeg tror litt av konkurransens problem rett og slett er at den er gjemt bort i et litt stille hjørne av forumet. Da temaet var "linjer" drev jeg litt reklame for konkurransen i bildekritikkforumet og det hadde i aller høyeste grad effekt - det kunne jeg merke fordi etter hver posting i det forumet kom det inn et bidrag eller to.

 

Det er mange andre årsaker til at konkurransen ikke får inn 200+ bidrag til hver runde, slik det er på foto.no, men dette er muligens den det er lettest å gjøre noe med - f.eks at man nevner konkurransen (når det ikke er helt OT) når man poster rundt om kring på forumene...

 

(grunnen til at jeg ikke har bidratt denne gangen er at jeg er på ferie, og småbarnsforeldre har ikke tid til noe som helst når de er på "ferie"... :))

 

Edit: forresten var det Aeitius, ikke faaeri som fikset forsiden for meg.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Et "friere" tema vil nok være mer ønskelig, enn andre tema.

 

"Følelser" for meg blir nesten bare forbeholdt portrettfotografer, med studio og efaringer med lyssetting,

 

Landskap, natur, mennesker og lek er noe som kan være lettere for alt-mulig-fotografer.

 

Sport er også noe som er lettere å fotografere, enn bare "fotball" eller "ballspill"

 

 

Det bør også lages èn post som inneholder regler, og de reglene gjelder for alle konkuransene som lages i denne linjen, slik at man ikke trenger å lese regler fra hver gang. Et fast innleverings tidspunkt og stemme punkt er også ønskelig.

 

Jeg skal se om jeg får blitt med, men jeg har ikke hatt kunnskapen eller tid til å ta bilde av de temaene jeg har fått med meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...