Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Fungere ikke KUN i min egen leilighet?!


Anbefalte innlegg

Det første som slo meg var at det kunne være luftgjennomstrømmingen i PC-en: at du sto oppreist når du sjekket pc-en utendørs og at du satt nede med PC-en på bordet f.eks. innendørs. Dette er nok ikke aktuelt når du forteller at du faktisk gikk inn inngangsdøren bærende på laptopen... Meget merkelig er det.

 

Er det vegg-til-vegg-tepper i huset? Det kan vel være statisk elektrisitet som gjør utslaget?

8506108[/snapback]

Blir ikke pcn bare ødlagt da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat hva står det i dumpingen av minnet? Ofte er det en linje med tekst før alt "bablet" f.eks IRQ EQUAL OR LESS eller noe i den dur.

 

Har du mulighet til å starte i safemodus inne i leiligheten? Trykk F8 før windows begynner å loade og velg safemodus.

 

Eventuelt du kan prøve og disable nettverkskortet for å finne ut om det er noe med det som ikke er helt som det burde være

Lenke til kommentar

høres ikke helt bra ut det her.

 

Hadde det vært kraftig nok magentisme der som slo ut PC-en, så ville også mobiltelefon, TV-signaler, og radio signaler blitt påvirket.

 

Ville anbefalt å skaffe en annen maskin og teste med den.

 

Funker ikke den heller så kunne det jo vært mulig å lage et lite farraday-bur og starte maskinen inni det buret. hvis den fortsatt ikke starter, så er det ikke noen signaler eller lignede som gjør det..

 

ellers så vet jeg ikke..

Lenke til kommentar
Det første som slo meg var at det kunne være luftgjennomstrømmingen i PC-en: at du sto oppreist når du sjekket pc-en utendørs og at du satt nede med PC-en på bordet f.eks. innendørs. Dette er nok ikke aktuelt når du forteller at du faktisk gikk inn inngangsdøren bærende på laptopen... Meget merkelig er det.

 

Er det vegg-til-vegg-tepper i huset? Det kan vel være statisk elektrisitet som gjør utslaget?

8506108[/snapback]

Blir ikke pcn bare ødlagt da?

8506408[/snapback]

 

Kan være noe overspenningsvern et eller annet sted i PC-en, har ikke så god peiling på laptop-arkitektur. Statisk elektrisitet er det eneste jeg kan tenke meg som kan virke inn så direkte med de forutsetningene som er nevnt her.

 

Om det er konstant magnetisme inne i blokka, ville det virke inn på TV-apparater, mobilsignal, samt mange andre ting, så det virker veldig rart.

Endret av _oDIn_
Lenke til kommentar

Hallo?? Det kan være masse ting som gjør at maskina noen ganger ikke fungerer. Feilen kan kanskje komme og gå samt det kan være et eller rart med nettverkskortet som tar inn ett trådløstnett den ikke liker.. noe som dog er meget rart..

 

Ihvertfall er det tusen ting jeg ville ha sjekket ut før jeg engang hadde begynt på å fantasere om teorier som syke magnetiske felt og enorme trafoer bygd inn i stueveggene..

 

 

Vedder på at det bare er en liten fillefeil

Lenke til kommentar
Hallo?? Det kan være masse ting som gjør at maskina noen ganger ikke fungerer. Feilen kan kanskje komme og gå samt det kan være et eller rart med nettverkskortet som tar inn ett trådløstnett den ikke liker.. noe som dog er meget rart..

 

Ihvertfall er det tusen ting jeg ville ha sjekket ut før jeg engang hadde begynt på å fantasere om teorier  som syke magnetiske felt og enorme trafoer bygd inn i stueveggene..

 

 

Vedder på at det bare er en liten fillefeil

8506673[/snapback]

Ja, men det er jo ikke noe moro ^_^

 

Alt for mange som har slike små feil, så nå har vi muligheten til å finne ut om det er noe spesielt som er feil.

 

(selv om du sannsyligvis har rett ;_;)

Lenke til kommentar

Er en ganske rar sak, siden PC-en ikke engang får bootet opp innendørs.. Den får med andre ord ikke muligheten til å bli varm engang, slik at et varmeproblem er utelukket.

 

Ekstern stråling tror jeg man kan utelukke med en gang, da samtlige i bygården vel ville vært sterile for lengst om det var sant.

 

Det kan jo være tilfeldigheter som gjør det også, men om trådstarter har testet dette nok ganger til å få en rimelig konklusjon om det, virker også det usannsynlig.

Lenke til kommentar

Jeg skal sjekke med vaktmester ang. trafo..men som flere sier, så tror jeg ikke det kan være dette - og alt annet elektrisk fungerer jo. Og dette er ikke en tulletråd, selv om jeg skjønner at det kan virke helt insane (hvis ikke hadde jeg neppe sitti på jobben på en fridag, men kunne surfet hjemmefra.. langt mindre giddet å bruke energi på dette at all! ). Jeg har selvsagt også spurt datakyndinge kompiser før jeg postet dette innlegget, som heller ikke skjønner hva det kan være.. Jeg flytta dit i jan, og har prøvd utallige ganger, og hver gang skjer det samme. Idet jeg skrur på maskina andre steder (feks på jobben) funker den helt fint, bare at det kommer opp denne mld om at "maskinen er gjenopprettet etter en alvorlig systemfeil" idet den startes.

 

Forsøkte å skru den på ute på balkongen, og da skjer det samme, men jeg får litt lenger tid før den kapitulerer, jeg får logget inn og windowsbilde kommer opp før den går i svart. Hvis det er dette svch host greiene som en av dere sier (jeg har som sagt ikke peiling på slik), så er det vel litt rart at det bare skjer når jeg skrur på maskina i den blokka?

 

Jeg har ikke forsøkt med andre laptop'er (vet ikke om noen som vil stille sin pc til disposisjon for forsøk) men skal se om jeg får lånt en..

 

" Hva med en rar driverfeil på trådløst-kort? At det er en eller anna router som maskina vil koble seg til -> blåskjerm "

Hæ...? Kan driverfeil på trådløskortet ha noe med at maskina ikke starter ?

 

Jeg kan godt tenke meg at det kan være noe driverfeil eller innstillinger som ikke er riktig på PCn, men at det skal slå ut sånn?? neppe.. Maskina er et par år gammel, jeg hadde en harddisk kræsj for et år siden, og har ny harddisk. Etter at denne ble innstallert har maskina gått mye tregere, og jeg får ofte problemer med windows og programmer som "ikke svarer".. men dette er jo sikkert fordi jeg sikkert ikke har fått installert all programvaren helt slik som før. Men uansett synes jeg det er veldig merkelig at dette skal ha noen innvirkning på at maskina ikke funker akkurat der jeg bor nå, når den funker alle andre steder. Og jeg får jo startet den i sikkermodus uten nettverk når jeg restarter etter å ha skrudd den på første gangen.

 

Well. Men takk for innspill fra dere som har svart. Skal teste med annen pc eller finne noen som KAN data til å se på det. Inntil videre er hvertfall leiligheten pc-fri sone !

Lenke til kommentar

"Akkurat hva står det i dumpingen av minnet? Ofte er det en linje med tekst før alt "bablet" f.eks IRQ EQUAL OR LESS eller noe i den dur."

 

Ja - jeg husker ikke nå eksakt hva det står men ja, noe i den duren! Står irq equal or less et eller annet. Jeg skal sjekke neste gang jeg prøver.

 

Har du mulighet til å starte i safemodus inne i leiligheten? Trykk F8 før windows begynner å loade og velg safemodus. JJa det går bra, sikkermodus uten nettverk går bra, men håpløst å jobbe i det skjermbilde..

 

Eventuelt du kan prøve og disable nettverkskortet for å finne ut om det er noe med det som ikke er helt som det burde være

8506452[/snapback]

Disable nettverkskortet før jeg starter pcn (altså før jeg går hjem fra jobb og prøver den i leil...) eller i sikkermodus?

Lenke til kommentar

Har du trådløst nett i leiligheta, eller er det noen av naboene dine som har det?

 

I såfall er mest sannsylig problemet at du eller noen andre har en trådløs router som benytter draft-n i stede for b/g, eller kjører det samtidig. Har du da et trådløst nettverkskort som ikke støtter draft-n vil maskinen gå i lås umiddelbart når den prøver å få kontakt med nettverket. Den vil heller ikke starte opp som du beskriver. Prøv å sjekk dette.

Lenke til kommentar

"Akkurat hva står det i dumpingen av minnet? Ofte er det en linje med tekst før alt "bablet" f.eks IRQ EQUAL OR LESS eller noe i den dur."

 

Ja - jeg husker ikke nå eksakt hva det står men ja, noe i den duren! Står irq equal or less et eller annet. Jeg skal sjekke neste gang jeg prøver.

 

Har du mulighet til å starte i safemodus inne i leiligheten? Trykk F8 før windows begynner å loade og velg safemodus. JJa det går bra, sikkermodus uten nettverk går bra, men håpløst å jobbe i det skjermbilde..

 

Eventuelt du kan prøve og disable nettverkskortet for å finne ut om det er noe med det som ikke er helt som det burde være

8506452[/snapback]

Disable nettverkskortet før jeg starter pcn (altså før jeg går hjem fra jobb og prøver den i leil...) eller i sikkermodus?

8510728[/snapback]

 

Jeg vil tippe det har noe med nettverksforbindelsen din å gjøre, slik andre her har foreslått.

Lenke til kommentar

Tror GeCcO har funnet problemet ditt, prøv å koble bort trådløskortet og se om maskina fungerer inne i leiligheta di uten at du er koblet til internett. Hvis så, prøv å spore opp naboen din som har konfigurert routeren sin feil, og se om dere kan finne en løsning på problemet.

Lenke til kommentar

Jeg støtter nettverkskortløsningen, ja, nå når vi har fått litt utvidet informasjon om hvordan problemet kommer. Tipper det vil fungere når nettverkskortet er disablet. Du kan prøve å finne nye drivere til kortet på hjemmesiden til leverandøren, det kan kanskje hjelpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...