Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kald motor problem


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

 

Jeg har en scooter som har gått 960 mil.

Når jeg starter den ogk jører på fullt kan jeg faktisk HOLDE igjen scootern.

Dette er vel grunnet at den er kald men, andre scootere (kamerater osv) er aldri så kalde, vi har samme scooter nesten. Eneste forskjellen er at jeg har tatt ut plomba, så min gjør 70 på flata.

 

Er det noe feil med den iom at det tar så lang tid før den blir varm?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Hei!

 

Jeg har en scooter som har gått 960 mil.

Når jeg starter den ogk jører på fullt kan jeg faktisk HOLDE igjen scootern.

Dette er vel grunnet at den er kald men, andre scootere (kamerater osv) er aldri så kalde, vi har samme scooter nesten. Eneste forskjellen er at jeg har tatt ut plomba, så min gjør 70 på flata.

 

Er det noe feil med den iom at det tar så lang tid før den blir varm?

8503809[/snapback]

 

Hvilken tennplugg har du?

 

EDIT: Og ikke minst, bytta du dyse da du tok ut plomberingen?

Endret av eiv880
Skrevet
Hei!

 

Jeg har en scooter som har gått 960 mil.

Når jeg starter den ogk jører på fullt kan jeg faktisk HOLDE igjen scootern.

Dette er vel grunnet at den er kald men, andre scootere (kamerater osv) er aldri så kalde, vi har samme scooter nesten. Eneste forskjellen er at jeg har tatt ut plomba, så min gjør 70 på flata.

 

Er det noe feil med den iom at det tar så lang tid før den blir varm?

8503809[/snapback]

 

Hvilken tennplugg har du?

 

EDIT: Og ikke minst, bytta du dyse da du tok ut plomberingen?

8503906[/snapback]

 

Han jeg kjøpte den av tok ut plomberingen. Jeg aner ikke hva slags tennplugg jeg har. Hvordan sjekker man det? Kan det hende jeg må ha ny tennplugg?

Skrevet (endret)

Hvis du ikke har byttet dyse så bør du gjør det så fort som mulig ellers kan du skjære hele dritten.

Aldri skrudd på en scooter.

Endret av kimmen12
Skrevet

Du trenger ikke ny tennplugg..

 

På toppen av sylinderen, motoren står pluggen ^^ orker ikke forklare ( google.com)

 

For stor dyse, korte strekninger man kjører, ødlagt termostat..

 

Men du sier du bare starter og gir bånngass, det skal ta litt tid, ca 4-10min før den blir varm da vel og merke..

 

Kimmen : har du ikke noe vettig å kommed så kan du vel like gjerne holde kjeft?

Skrevet
Du trenger ikke ny tennplugg..

 

På toppen av sylinderen, motoren står pluggen ^^ orker ikke forklare ( google.com)

 

For stor dyse, korte strekninger man kjører, ødlagt termostat..

 

Men du sier du bare starter og gir bånngass, det skal ta litt tid, ca 4-10min før den blir varm da vel og merke..

 

Kimmen : har du ikke noe vettig å kommed så kan du vel like gjerne holde kjeft?

8516213[/snapback]

 

ah, så hva bør jeg gjøre? Dra å sjekke om jeg har skifta dyse? Ødelagt termostat? Er vel luftkjølt scooter?

 

Hvis jeg kjører til skolen, og lar den stå der i 5 timer er den kald igjen etter jeg starter..

Hva kan man gjøre for å få bedre akselarasjon forresten?

Skrevet

hmm.. For å øke akselarasjon kan du bytte vekter.

 

Ja,såklart den er kald etter å ha stått stille i 5 timer ! !

Vet ikke om det er luftavkjølt eller vannavkjølt skuter, du har jo faen ikke sagt hvordan skuter det er !

Skrevet (endret)
hmm.. For å øke akselarasjon kan du bytte vekter.

 

Ja,såklart den er kald etter å ha stått stille i 5 timer ! !

Vet ikke om det er luftavkjølt eller vannavkjølt skuter, du har jo faen ikke sagt hvordan skuter det er !

8520599[/snapback]

 

 

Haha, sry.

Er en Honda SFX.

Og forresten, hvis man skifter vekter, kan man da det bli tatt som trim hvis den fortsatt bare har topspeed på 50?

Endret av wondering_man

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...