Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problemer med temperaturfølere i Audi 80!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en Audi 80, se signatur..

 

Problemet er (som med veeeldig mange audi80) at det er noe galt med kjølesystemet.

Tepmeraturmåleren virker, altså man kan se hvor varmt det er i motoren. Problemet er at når den nærmer seg 100 grader så skal jo radiator-vifta slå seg på så motoren ikke koker.. Men dette skjer altså ikke!

 

Har sjekka selve vifta men den er helt ok! Så det er vel en av følerne? hvordan kan jeg måle om de er defekte eller ikke?

Endret av sjeefen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mest sannsynlig føleren som er gåen ja. Hadde samma problemet på min. Har en Audi 80 B3. Skifta føleren og problemet borte :) Mener jeg ga ca 400kr for føleren på VAG, så var ikke så altfor avskrekkende pris. Prøv å bytt den så skal du nok se at problemet blir borte :)

Lenke til kommentar
Takker! Når det gjelder viftebryteren, så vet jeg om en blå liten "dings" som sitter i nedre hjørne på radiatoren. Ser ut som en slags føler.. kan det være den?

8517727[/snapback]

 

ja. føleren kan være blå. 2 eller 3 stikkere

 

På noen biler sitter føleren på motoren eller er styrt av temp.føleren gjennom styreenheten.

Lenke til kommentar

Jammen godt jeg ikke er alene med å slite med gåene følere og termostater. Jeg skifta bare føleren så funket temp.måleren. Viste seg at bilen da gikk på 65 grader. Da blei det ny termostat, å nå funker alt. Bare bagateller...omtrent :tease:

Lenke til kommentar

Leste på dinside.no at det er et veldig vanlig problem på audi 80.. det er jo bare småting men de er jo sååå irriterende når man ikke finner ut av det.

 

Den temp. føleren min levde sitt eget liv før.. bytta føler og nå virker den helt fint :)

Endret av sjeefen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...