Gå til innhold

Hiper eller Mist psu?


Anbefalte innlegg

Hei, har lenge hatt Hiper psuer i pc'ene i huset, men nå begynner jeg å lure på om det er på tide å bytte "psu leverandør" når den nye pc'n kommer i hus.

 

Er egentli Mist bedre enn Hiper eller er de ganske like?

 

Blir antagelig Hiper type-r 580W, eller Mist 500w.

 

Hva ville dere ha valgt??

 

 

Takker på forhånd for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo ta en titt på karakterene de har fått i prisguiden. Ellers er det solide strlmforsyninger, og de opererer ikke med "tulleeffekt".

 

Har selv den på 380W, og er kjempefornøyd hittil. Har ikke kjørt den så hardt enda, men i følge folk på nettet skal ikke det være et problem.

 

Men vent med å bestille til i morra, så kanskje du får input fra noen flere enn meg ;)

Lenke til kommentar

Kan i allefall anbefale MIST på det varmeste... Tilnærmet null støy, stabile spenninger og veldig god, err, utnyttelsesgrad? Det oser kvalitet av den :)

 

Kjører Amd X2 @ 2.4GHz / 4 harddisker (3x250 + 1x750) / 3 kabinett-vifter / X-Fi lydkort / 8800 GTX på en MIST 500w, og alt går som hakka møkk ;)

Endret av KriFos
Lenke til kommentar
Hiper, Mist og Seasonic er alle bra. Har selv Hiper 580 og er godt fornøyd med den. Spenningene på alle rails er meget stabile og den støyer ikke. Men uansett hvilken du velger av disse, så velger du ikke feil ;)

8509709[/snapback]

 

Mist har jeg kun hørt vanvittig mye bra om... stabile og stille og leverer strøm så det holder..

Seasonic har jeg også kun hørt mye bra om...

 

Hiper derimot har jeg hørt mye dritt om....søk på forumet og du vil finne...

 

Har hiper 435w selv med 12mm vifte... stille som fy og kjører oppsettet mitt uten problemer... Stabile målinger med kraftig overklokking både på gpu og cpu.....

Lenke til kommentar
Dårlig -12V på Hiper og dårlig efficiency rating.

 

Borsett i fra det ok PSU.

 

Ingen erfaring med MIST heller ikke sitt noen tester av de så kan ikke svar.

 

Hiper 1

Hiper 2

8517534[/snapback]

 

Jeg vil påpeke at de testene (gjelder iallfall Hiper V2), er gjort på en modell uten AFPC, da det ikke er på US modellene. Dette ødlegger resultatet noe på effektivitet ++++

Lenke til kommentar
Du kan jo ta en titt på karakterene de har fått i prisguiden. Ellers er det solide strlmforsyninger, og de opererer ikke med "tulleeffekt".

 

Har selv den på 380W, og er kjempefornøyd hittil. Har ikke kjørt den så hardt enda, men i følge folk på nettet skal ikke det være et problem.

 

Men vent med å bestille til i morra, så kanskje du får input fra noen flere enn meg ;)

8502395[/snapback]

Bare lurer, var du drita når du skrev dette innlegget? For "karakterene" din er en oversikt over steder som heter Steinsland :hmm:

 

Utover dette så vil jeg bare si at jeg har gode erfaringer med 580W modellen til Hiper. Den er både stille og stabil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...