Gå til innhold

Ny spill PC for konfirmasjonen. Maks 10k


Anbefalte innlegg

Hei :),

 

Da var det min tur til å kjøpte ny PC. Hadde konfirmasjon den 28 april og tjente inn 11k+. Har tenkt å bruke 10k så jeg har litt igjen.

 

Jeg har først og fremst tenkt til å bruke PCen til å spille med. Jeg kommer også til å se film og andre ting. PCen bør være stille, og ikke være en ala støvsuger.

 

Har laget en handlekurv: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=46274

 

What's good, and what's not? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare et lite hint, med de delene du har satt opp så koster jo den nesten 13 000,-

8500308[/snapback]

Amentio har alle varene for rett under 10k

8500496[/snapback]

De har værken DVD comboen eller headset'et, og Hiperen er ikke på lager. Men du kan sikker finne "likeværdige."

8500510[/snapback]

DVD combo

Headset

Hiperen

8500573[/snapback]

Jøss, tingen var at det viser ikke i Prisguiden:P

 

Ser helt greit ut, men ville gått for 8800GTS 320mb.. Du kommer ikke til å angre.

Lenke til kommentar
Jøss, tingen var at det viser ikke i Prisguiden:P

 

Ser helt greit ut, men ville gått for 8800GTS 320mb.. Du kommer ikke til å angre.

 

Ja, det er noen småting innen data som koster 300kr mer og yter mye mer :) , ca hvor my forskjell er det på 7950 og 8800?

Endret av Vegiboy
Lenke til kommentar
Jøss, tingen var at det viser ikke i Prisguiden:P

 

Ser helt greit ut, men ville gått for 8800GTS 320mb.. Du kommer ikke til å angre.

 

Ja, det er noen småting innen data som koster 300kr mer og yter mye mer :) , ca hvor my forskjell er det på 7950 og 8800?

8500664[/snapback]

MYE..

Bare se f.eks her. Der fins det kun 640mb modellen, men de er neste helt like i oppløsninger på 1640:XXXX og under..

Lenke til kommentar

Ville valgt en billigere cpu, billgere minne, et annet kabinett enten med bedre psu i eller Seasonic S12 430w. Kanskje Artic Cooling (500w psu) kan vel være et alternativ?

 

E4300 med crucial-minne så klokker du den til 2,4ghz lett sammen med P5B.

 

 

 

Må jo nesten ha 19" skjerm?!

 

Og et 8800gts skjermkort, evt et veldig billig til du får råd til det istedet.

 

edit: sleng på en skjermkortkjøler fra f.eks AC eller Zalman vf900 så blir skjermkortet stille.

Endret av tevil
Lenke til kommentar
Jøss, tingen var at det viser ikke i Prisguiden:P

 

Ser helt greit ut, men ville gått for 8800GTS 320mb.. Du kommer ikke til å angre.

 

Ja, det er noen småting innen data som koster 300kr mer og yter mye mer :) , ca hvor my forskjell er det på 7950 og 8800?

8500664[/snapback]

 

 

Hvis du skal fortsette å spille i 5-6 år, så bør du kjøpe deg et kort i 8800 klassen ;)

 

8800 kortene er derimot ikke helt lydløst som det kortet du har valgt deg ut..

Lenke til kommentar
Ville valgt en billigere cpu, billgere minne, et annet kabinett enten med bedre psu i eller Seasonic S12 430w. Kanskje Artic Cooling (500w psu) kan vel være et alternativ?

 

E4300 med crucial-minne så klokker du den til 2,4ghz lett sammen med P5B.

 

 

 

Må jo nesten ha 19" skjerm?!

 

Og et 8800gts skjermkort, evt et veldig  billig til du får råd til det istedet.

 

edit: sleng på en skjermkortkjøler fra f.eks AC eller Zalman vf900 så blir skjermkortet stille.

8500803[/snapback]

 

 

Tviler på at han skal overklokke da, siden det vil produsere en del varme og den nødvendige kjølingen til systemet vil støye en del.

 

Men større skjerm vil jeg også gått for! MINST 19"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...