Gå til innhold

Hjelp til Guild lootsystem


Anbefalte innlegg

hei, Guildet jeg er i har starta karahzan. og vi downa moroes idag. til nå har vi bare rolla på lootet. så et lootsystem er ønskelig.

 

Jeg er litt usikker her. Men er DKP hva vi burde bruke?

eller er det andre metoder? Og hvordan funker dkp? er det en addonn som regner ut hvor mye dkp alle skal ha?

 

takker på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

alle som er med i raidet, får foreksempel 10 DKP etter ett raid.

så finnes det sider hvor det står foreslått hvor mye en item skal koste.

feks daggers: 35 dkp.

 

så, når det dropper en dagger, må de som har lyst på den se på hvem som har mest DKP. (det går an å gå i minus)

 

er ikke sikker, men det finnes vel addons som overfører fra spillet til den eventuelle nettsiden =)

jeg er ikke så pro på akkurat DKP men håper du skjønner litt mer ;D

Lenke til kommentar

vi har det slik at vi får så så mye DKP pr. boss og om vi var med på trash, firstkill på bossen osv.

når det dropper noe så skriver master looter i chat hva som droppet og at de som vil ha det tar og whisprer han. er det noe bare en trenger så får han den DKP fritt er det flere så ser vi litt hvem som har best fra før om noen er villige til og passe for den andre personen og hvis ikke det blir til så vinner den som har mest DKP (Vi trekker DKP på våpen og Tier4)

 

Syns dette funker utmerket :)

Lenke til kommentar

Snapper opp mitt guilds DKP system (vi lager nytt "as we speak")

 

DKP

 

* General rule is that a player gets one DKP pr. hour he is in a raid, up to a maximum of 4 DKP for one raid. Notice that this isn’t 100% accurate, and bonuses might be given for speical raids.

* Before and during raid each member has to know how many DKPs they have.

* This is not the raidleaders job to remember.

* A player can have a maximum of 75DKP.

 

 

Bidding & Loot

 

 

*Bidding is done secretly at orders from the raidleader.

*You cannot bid more points than you have, but you can still bid if you have less than minbid for an item. (this also counts for negative points). You bid as many points as you wish and have avaliable, but minbids always apply.

*Blue items have a minbid of 2DKP.

*Tier 1 items/epics have a minbid of 5DKP.

*Tier 2 items have a minbid of 10DKP. (Disse er under endring pga TBC)

Ie. you have 4DKP, bid 4DKP on some epic item and win. Then you will have -1DKP (min 5points for epic item). Next time an item you would like drops, you will have to bid -1.

*A player will pay one DKP more than the person with 2nd highest bid where minbid-rules doesn’t apply.

*If the top bid is equal between two or more players there will be a roll and the cost is the top bid.

*Your current DKP (the DKP you can use for bidding) is always what you started the raid with, minus points paid for any loot you might have won. Points for the current raid will be added after raid, and will never come in play during the raid.

*No looting before the “loot-up” message!

Lenke til kommentar

Systemet til Rostad hørtes utrolig deilig ut. På den måten er man sikra at loot som ikke er en major upgrade for enkelte heller kan å til noen som sårt trenger det. (f.eks istedenfor at main-tanken (som har masse dkp siden han er med i hvert run) skal ha alternativt dps gear kan heller en dps warrior få det.)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

I Kara need roller vi, kommer til å bruke en eller annen form for dkp når vi starter opp med 25 man raids. Foreløpig ikke noe problem. Jeg ser jo muligheten for konflikt, men så langt har alle oppført seg eksemplarisk.

 

Vi har noen enkle regler som for eksempel:

 

-Leather drops kun for rogues/druids. Andre klasser kan neede dersom ingen ingen rogue/druid ønsker itemet.

 

- ranged weapons til huntere først, andre klasser kan deretter neede

 

- plate dps gear til dps warriors (finnes det dps warrior gear i Kara??), tank gear til tanks etc.

 

-+dmg og + healing gear er åpent for alle clothies.

 

Forbud mot "den wanden er hakket bedre for warlocks enn for mages, kun locks som får rolle need" argumenter.

 

Kara loot er jo egentlig ikke så veldig bra, og dkp med all administrasjonen det medfører er litt "overkill" etter min mening.

Lenke til kommentar

guilden jeg er i gir 10dkp per boss, 10 for å være med start-slutt og eventuelt 10 bonus om det er noen nye bosser som går ned osv.

 

itembids starter på 10(minimum) og 200 er max. folk får by fritt i hele 10'ere, altså 10-20-30-40 osv. av de som byr 200, så er det den med mest dkp som får itemet.

Lenke til kommentar

takker.

Opera event og Netherspite er en av de morsomste boss fightene jeg noen gang har opplevd i min tid som wow spiller.

spesiellt Big bad wolf når man må løpe litt rundt som lille rødhette :D

Endret av rase
Lenke til kommentar

det vi gjør er:

 

får x antall for og møte opp tidsnåkk, x antall per time. x antall per boss og x antall hvis du blir i hele raidet..

 

 

så når det dropped noe. så linker master looteren itemet, så byr vi av det vi har.. ALLE drops starter på 5dkp.. så for dem som vil ha det, får by over hverandre til noen gir seg , eller er tom for dkp..

 

så eks.. hvis jeg har 300 dkp, og en annen person har 100.. så betyr det ikke nødvendig vis at jeg GARANTERT får den.. hvis jeg "gir" meg, under hannes 100, og han byr over,s å vinner han...

 

 

liker dette systemet :)

Lenke til kommentar

Jeg tror det kommer an på hvor hardcore guildet ditt er. Jeg er i et ganske casual guild, dvs vi vil at folk som gjerne spiller 1-2 ganger i uken skal ha en sjanse til å få loot også. Derfor bruker vil Suicide Kings loot liste som er en fair greie å distribuere loot på, med mod for å håndtere alt så er det enkelt å vedlikeholde. Vi har separate lister for vanlig loot og set items loot.

Lenke til kommentar
I guildet vårt har vi slutta med DKP atm.. vi bruker ML til en som er trusty ofc... de som trenger det roller -> enkelt og greit ;P men kommer til å begynne med DKP igjen tenker jeg

8579199[/snapback]

bruker det samme hvor jeg er, og brukt det i 2 andre guild jeg var i.. funker helt greit, ikke no krangling (10man raids betyr at noen ikke får være, de får ikke dkp så blir det whine)

 

bruker dkp kun i 25mans

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...