Gå til innhold

For et dritt forum det har blitt!


Er dette bedre enn frames-versjonen  

64 stemmer

  1. 1. Er dette bedre enn frames-versjonen

    • Ja
      128
    • Nei
      50
    • Vet ikke
      28


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Frames-forumet vart jo ubrukelig når me oppgraderte, men det kan jo vere mogleik for å sette det opp att. Ein litt vennligare holdning ville nok vore til hjelp. Det er opp til Amund om han orker å lage noko slikt, det er tross alt snakk om MYKJE arbeid. Ha ei ellers god jul.

 

Beklager den litt "irriterte" tonen, men ble ganske irritert når jeg oppdaget at min favoritt nettside var "borte" (tenker da på forum.hardware.no/frames/)...

 

Dere greide jo å flytte over dataene fra det "gamle" til det nye, så da må det vel være mulig å gjøre noen små endringer i frames-versjonen slik at den greier å hente data ut fra den nye basen? :)

 

God jul!

 

(likte ikke helt denne "julegaven", men håper de som ligger under juletreet er bedre! :p )

Lenke til kommentar

bruker vel den samme databasen da ;) Men personlig synes jeg det gamle fungerte bra, dette ser jo ikke halvferdig ut engang, men tiden vil vise hvordan det skal bli. Kan ikke tenke meg at det skal være slik det er nå ihvertfall.

 

ED: skiftet theme nå, men subsilver bør ikke være standard :p, heller slettes...

Lenke til kommentar
bruker vel den samme databasen da ;) Men personlig synes jeg det gamle fungerte bra, dette ser jo ikke halvferdig ut engang, men tiden vil vise hvordan det skal bli. Kan ikke tenke meg at det skal være slik det er nå ihvertfall.

 

Litt av utfordringen var at overgangen fra gammelt forum til nytt burde skje rimelig raskt. Vi ligger litt etter skjema når det gjelder templates, men dette skal vi få rettet på.

Det samme gjelder for "meldinger siste 24 timer". Denne visste jeg faktisk ikke var så "essensiell", og har derfor ikke forberedt å ha denne klar.

 

ED: skiftet theme nå, men subsilver bør ikke være standard :p, heller slettes...

 

Jeg har nå gjort en endring i databasen slik at alle som ikke har valgt noen template vil få Hardware's template som default. Ulempen her er at de som har valgt å bruke subSilver også vil bli flyttet over til Hardware's template, men dette kan de enkelt skifte tilbake selv. Håper dette går bra for de få dette gjelder.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Vi mennesker er utrolig tilpasningsdyktige så jeg tror nok ikke det går så lenge før alle har blitt vant til det nye forumet. Når noen småting blir fikset sånn som siste 24 så blir nok alt fryd og gammen igjen.

 

Bare vent å se! :)

 

Men i mellomtiden skal vi alle spise ribbe og kose oss for nå er det JUL!

Lenke til kommentar
Synes det ser m.bra ut jeg, rent og pent, oversiktlig dessuten så suger frames og det er liten grunn til å bruke gårsdagens teknologi.

 

Altså; Bra jobbet, stå på og ha en fortsatt god jul :)

Den sugde?

Frames-versionen var faktisk det mest oversiktelige forumet jeg noen sine har brukt. TOTALT kontroll og ikke no fix-fakseri for modembrukere.

Jeg syns frames var et meget bra ting for de som brukte det.

 

Og at det er gårsdagens teknologi? Hvorfor tror du man oppdatere og fixer på ting? Jo for å få gammle ting som er nyttig til å bli bedre. :)

Lenke til kommentar
Frames-versionen var faktisk det mest oversiktelige forumet jeg noen sine har brukt. TOTALT kontroll og ikke no fix-fakseri for modembrukere.

Jeg syns frames var et meget bra ting for de som brukte det.

 

Jeg må si meg enig. Etter noen dagers phpBB2 bruk synes jeg at det er tungvindt å holde oversikten. Leser til stadighet poster flere ganger, mens frames-versjonen sikret at jeg alltid fortsatte der jeg avsluttet sist.

 

Det er mye av logikken i frames-versjonen som kan brukes på nytt, men utfordringen blir å få støtte for BBcode, smilies, epostvarsling og alt annet som har oppdatert seg siden forrige versjon.

 

*tenke*

 

Det er mulig jeg kan lage en "lettvinn" løsning hvor vi bruker dagens phpBB2-teknologi, men bare legger på en venstremeny som ivaretar oversikten og registrerer hvilke tråder hver enkelt leser har lest. Dog fortsatt en del jobb.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Det er mye av logikken i frames-versjonen som kan brukes på nytt, men utfordringen blir å få støtte for BBcode, smilies, epostvarsling og alt annet som har oppdatert seg siden forrige versjon.

 

Mvh,

Amund

 

Du trenger jo ikke ha støtte for smilies og e-postvarsling og slikt i den... (i hvertfall ikke til å begynne med). Bare å legge ut en enkel og grei versjon i første omgang, slik at vi "frames-brukere" får en liten sak... :)

Lenke til kommentar
Det er mulig jeg kan lage en "lettvinn" løsning hvor vi bruker dagens phpBB2-teknologi, men bare legger på en venstremeny som ivaretar oversikten og registrerer hvilke tråder hver enkelt leser har lest. Dog fortsatt en del jobb.

 

Mvh,

Amund

 

Venter i spenning på hva du kan få til. Å få til en venstremenyen er en god ide. Den gjør navigeringen mye enklere.

 

Savner også muligheten til å melde ifra til moderator. Gjør det helt mye enklere hvis du ser en post som er feilpostet eller lignende. Å sende en mail blir det ikke noe av.

 

Finnes muligheten til å kun vise de postene som er ulest?

 

Ellers så synes jeg hastigheten er forbedret betraktelig. Godt jobbet.

Lenke til kommentar

Savner også muligheten til å melde ifra til moderator. Gjør det helt mye enklere hvis du ser en post som er feilpostet eller lignende. Å sende en mail blir det ikke noe av.

 

Har satt den på min "Wishlist" allerede når det gjelder updates.

Det er for tungvint å sende en mail hver gang jeg ser noe på forumet.

Det blir alt for tungvint.

Lenke til kommentar

Liker ikke det at jeg må lese alle på nytt når det kommer reply i et topic jeg har fulgt med på. (siden frames-versjonen "forsvant" har jeg ikke lest noe annet en denne thread'en, men likevel)

 

Noen tidsplan for når det vil kommet ut noen frames-versjon? (eller noe annet lignende, som er bedre enn dette) :)

 

Edit:

Skrivefeil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...