Arne Skrevet 28. april 2007 Skrevet 28. april 2007 (endret) Hei! Eg skal få meg mobiltelefon til konfirmasjonen. Eg hadde ein Nokia 3200, men eg mista han i ei myr, og då vart det ikkje så mykje igjen av han... <_< Uansett, eg treng ei ny telefon, og det er best med kontantkort eller inga bindingstid. Her er det eg treng: Funksjoner: -Kalender: (Ja)- Enkel -GPRS: (Ja). -EDGE: (Kanskje) -Email klient:(Nei/Kanskje). Form: -Vanlig -Vekt: Ikkje så nøye, ikkje så alt for tung... -"Støt/sprut/støv-sikker": Nei, det er ikkje så nøye. Skjerm: Fargeskjerm. -Størrelse på skjerm: Litt stor, men ikkje så stor at han sluker batteri. -Touchscreen: (Nei). Pris: Jeg har mellom 2000 og 3000 kroner til rådighet. Med abonnementsbinding): (Ja) Hvis med abbenoment, hvilket? Kontantkort. Diverse: -Merke: (Helst SE). -Kamera: (Ja, det er vel standard?). -Videokamera: (Ja, det er vel standard?). -Symbian: (Veit ikkje kva det er...). -Infrarød port:(Ja). -Blåtann (Bluetooth):(Ja). -Internminne: Min. 256mb -Minnekort?:(Ja, om minnet er mindre enn 256mb). -MP3: (Ja). -Radio:(Kanskje). -UMTS: (Veit ikkje kva det er). -Triband: (Veit ikkje kva det er). -wLAN: (Veit ikkje kva det er). - Mulighet for GPS: (Veit ikkje kva det er.) - Instant Messenger [Tjenester alá MSN etc.]: (Nei) -Batterilevetid: VELDIG VIKTIG! -Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag? SMS, telefon og internett. Brukar ein enkel kalender med moglegheit for merkelappar. Forresten, han må ha eit bra batteri og eit tastatur det er lett å skrive på. Og så må det gå greit å surfe på internett med han... EDIT: Eg har sett litt på SE W610i. Bra? Kom med forslag! Endret 28. april 2007 av Arne
Løve Skrevet 28. april 2007 Skrevet 28. april 2007 Kjøpte meg selv en W610i her om dagen og den er veldig fin. Følger med et 512Mb kort og det er svært god lyd på den. Den har veldig raske menyer, samt at den er svært solid. Eneste er at øreproppene som følger med suser da, så skaff deg et ordentlig headsett eller noe.
Arne Skrevet 28. april 2007 Forfatter Skrevet 28. april 2007 Ok, men er han rask å skrive meldinger på? Batteriet?
Løve Skrevet 28. april 2007 Skrevet 28. april 2007 Tror batteriet er fint og, har ikke testa det ute noe særlig. Det er mindre knapper på denne i forhold til de andre telefonene(avlange og tynne), men jeg synes det gjør den mer behagelig.
Arne Skrevet 29. april 2007 Forfatter Skrevet 29. april 2007 Hm... Ok, eg skal tenkje på han. Er det nokon andre som kan anbefale meg ein mobil? Det er ikkje så forferdlig nøye det som står øverst.
ksvens1 Skrevet 30. april 2007 Skrevet 30. april 2007 Sony Ericsson k610i har kjempe bra batteri og er fin å sende sms med, kamera er ikke noe spes. Men kjøper du k800i så har du absolutt alt og en knall bra telefon. Har selv en Nokia N73ME og N80. N73ME er treg i menyene og den er langt fra lett å ta bilder med, syntes min K750 fra Ericsson faktisk tok bedre bilder. N80 er jeg og fornløyd med, kjøpte den en mnd etter Nokia N73ME, N80 er kjappere i menyene og batteriet på min er bedre.... Hm...Ok, eg skal tenkje på han. Er det nokon andre som kan anbefale meg ein mobil? Det er ikkje så forferdlig nøye det som står øverst. 8499885[/snapback]
auto6 Skrevet 1. mai 2007 Skrevet 1. mai 2007 Kanskje SE W660i hadde vært noe. Den har riktig nok ikke kommet i butikken enda, men den kommer vel snart
Arne Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Skrevet 4. mai 2007 Eg trur kanskje telefonar som ikkje har kome i butikken er litt over mitt budsjett... Forresten, kanskje SE W610i er noko? Eller W810i?
Lagn Skrevet 4. mai 2007 Skrevet 4. mai 2007 w660 har litt dårligere kamera igjen. k610 har også dårligere kamera, blander noen w610? w660 w610 w810 w810 har best kamera av disse, men mangler nyeste walkmanprogramversjonen og a2dp, men har memorystick duo som kommer i større str. enn m2 har kommet i til nå, w660 mangler lys. w810 og w610 har edge mens w660 har 3g. orker ikke å skrive så mye.. sammenlign w810, w610 og w660 (det står litt feil der som at w810 ikke har rds-radio..)
Ty4on Skrevet 4. mai 2007 Skrevet 4. mai 2007 (endret) Du burde nok velge en SE telefon siden disse har bedre batteri. EDGE er bedre enn 3G for internett, spesielt på SE telefoner siden disse ikke har begge to. (EDGE har mye bedre dekning enn 3G) W610i er nok den beste (jeg syntes), men du må huske opera mini. Superb til internett Edit: Sorry at jeg leker lærer, men -Symbian: (Veit ikkje kva det er...).-UMTS: (Veit ikkje kva det er). -Triband: (Veit ikkje kva det er). -wLAN: (Veit ikkje kva det er). - Mulighet for GPS: (Veit ikkje kva det er.) 8489994[/snapback] Symbian - eller series 60 - er et smart OS for smarttelefoner. Nokia har Symbian på alle smarttelefonene deres. UMTS er ganske enkelt 3G. Triband vil si at telefonen kan brukes de fleste plassene. Quadband er for hele verden, mens dualband er for litt mindre deler. wLAN er WiFi som er mer kjent som trådløs internett her i Norge. En del dyrere smarttelefoner har dette. Mulighet for GPS er at telefonen kan ha GPS, eller Global Positioning System. GPS viser hvor du er uansett hvor du er og har tilgang på satelitter. (Altså ikke under jorden eller i et hus med tykke vegger og tak og nesten ingen vinduer. Endret 4. mai 2007 av Ty4on
Arne Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Skrevet 5. mai 2007 Ok, eg trur kanskje eg går for W610i. Innvendingar? Forresten, det er batteri og ringing/sms som er viktig, ikkje alle små duppedittar som kamera, walkman, osv.
Nauz Skrevet 9. mai 2007 Skrevet 9. mai 2007 Hei. Det er mange spennende mobiler ute på markedet for tiden så ta deg tid å finn en du liker utsende på. Uansett så vil jeg anbefale deg Se w610i. Fikk telefonen selv i dag og har fått testet den litt og mitt intrykk er at det er en kjempe telefon. Designet er i mine øyne perfekt. Akkurat passe tykk, gode knapper og en utrolig fet bakside som er helt orange! Telefonen virker veldig solid og lager ingen knirgelyder. Eneste minus med designet er at volumknappen på siden sitter litt langt "inni" telefonen noe som gjør det vanskelig å bytte sang når den ligger i lomma. En annen ting er jo at utaket til headsettet er plassert på siden av telefonen noe som av og til kan være litt iriterende. Når det gjelder musikken så har jeg bare en ting å si: Strålende! Lydkvaliteten er veldig god, walkman 2 spilleren er oversiktelig og fin samt at de medfølgende ørepluggene gir fra seg bra, fyldig lyd! Har også en w800i med walkman 1 spiller. Den lager en iriterende suselyd når jeg setter på spilleren, men på w610i er denne susingen borte. Når det gjelder minne så følger det med et minnekort på 512mb samt at telefonminnet er på hele 70mb. Ellers så har Telefonen et ganske bra kamera som gir helt greie bilder. Testa kameraet ute i sollyset og bilde ble meget skarpt og fint En annen ting jeg liker godt med telefonen er de tøffe menyene man dersom man bytter "layout". Ellers så er skjermen veldig skarp og lyssterk, den har mange funksjoner og den innebygde radioen fungerer kjempebra! Har ikke testet internett og batterilevetid noe enda men etter det jeg har lest i tester er den også god! Anbefales på det sterkeste !
Arne Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Skrevet 9. mai 2007 Takk skal du ha. Kan du vere så snill å teste internett? Eg bruker internett til litt surfing...
Løve Skrevet 10. mai 2007 Skrevet 10. mai 2007 Den lager en iriterende suselyd når jeg setter på spilleren, men på w610i er denne susingen borte. 8575840[/snapback] Skal ikke stjele tråden din, men det virker som om det er noe feil med min telefon... jeg har W610i og har en plagsom suselyd på den... Får kanskje dra til butikken å høre om det er noe feil med den da. =/
Løve Skrevet 10. mai 2007 Skrevet 10. mai 2007 Takk skal du ha. Kan du vere så snill å teste internett? Eg bruker internett til litt surfing... 8576672[/snapback] Du kan bruke f.eks. Opera Mini på telefonen, funker greit det. Men selvfølgelig blir nettsidene litt brutt opp, men du kan fremdeles få informasjonen selv om du må bla litt. Ellers er det veldig raskt siden den har EDGE.
Arne Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Skrevet 10. mai 2007 Treng eg å betale ekstra for edge, eller er det på ein måte ei utviding av GPRS?
Arne Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Skrevet 13. mai 2007 Flott! Eg rekner med at du har brukt han ei stund no, så kanskje du kunne gi litt tilbakemelding? Hadde konfirmasjon i dag, og det var ein kjempesuksess. Får fint råd til telefon, for å seie det sånn... <_<
Løve Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 Nå leverte jeg min inn til service i forgårs pga. susinga da. =/ Men ellers var det en solid telefon, og jeg var kjempefornøyd den tiden jeg hadde den. Så hvis du ikke får en med susing(slik som var tilfelle på min) så har du en knall musikktelefon.
Jens viking Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 Flott! Eg rekner med at du har brukt han ei stund no, så kanskje du kunne gi litt tilbakemelding? Hadde konfirmasjon i dag, og det var ein kjempesuksess. Får fint råd til telefon, for å seie det sånn... <_< 8604543[/snapback] hehehe hadde i går jeg tenker jeg går for en N95 jeg da e.l Walkman telefonene til SE er uansett ganske bra alle sammen... god lyd fra høyttaler og ørepropper om du vil høre på musikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå