Gå til innhold

Problemer med GAIM


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
@Silvia_S12: Hvilken linux distro bruker du og hvordan installerte du Gaim? Hvilken versjon er også fint å vite som kommers nevnte.

8489040[/snapback]

 

Har Ubuntu 6.06 Dapper Drake

Gaim v1.5.1cvs

 

Gaim fulgte med distroen, har ikke lagt det inn selv, det lå ferdig når jeg hadde lagt inn Ubuntu

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt det samme problemet, nei. For å lettere forstå hva som kan være feil kan du kanskje forsøke å lukke gaim og så starte det på nytt fra et terminalvindu med kommandoen:

gaim -d

slik at du får opp debug-meldinger og feilmelding fra programmet når det kjører/krasjer.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke hatt det samme problemet, nei. For å lettere forstå hva som kan være feil kan du kanskje forsøke å lukke gaim og så starte det på nytt fra et terminalvindu med kommandoen:
gaim -d

slik at du får opp debug-meldinger og feilmelding fra programmet når det kjører/krasjer.

8492249[/snapback]

 

Må terminalen ligge åpen da eller kommer den opp igjen vis det eventuelt kutter?

jeg vet ikke når den gjør det og den har ikke gjort det i dag... men kan kjøre det fra terminalen helt til det kutter også legge det ut her når det kommer opp

Lenke til kommentar

terminalen må være åpen ja... Men legg merke til at du kjører en gammel versjon av Gaim som i tillegg er CVS... Du burde kjøre en av de nye beta versjonene av Gaim for det kan ha fikset enkelte msn protokol problemer... Vet ikke om du får tak i .deb filer for disse beta versjonene da :S

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...