Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Min neste ferie skulle egentlig gå til Madrid, men skolen satte en stopper for det. Det er et nytt løfte om at alle reiser og turer skal skolen dekke, og da har de selvfølgelig ikke råd. Herregud for et latterlig opplegg. Det eneste de oppnår er å stenge ut vi som kunne tenkt oss en skoletur til et land og bruke våre egne penger på det.

 

Fy skamme regjeringen i Norge!

Lenke til kommentar
Min neste ferie skulle egentlig gå til Madrid, men skolen satte en stopper for det. Det er et nytt løfte om at alle reiser og turer skal skolen dekke, og da har de selvfølgelig ikke råd. Herregud for et latterlig opplegg. Det eneste de oppnår er å stenge ut vi som kunne tenkt oss en skoletur til et land og bruke våre egne penger på det.

 

Fy skamme regjeringen i Norge!

 

Nå har jeg ikke helt satt meg inn i det der, men tror kanskje skolen lurte dere eller noe for å slippe å "gi dere fri" eller noe. Jeg skal på studietur til England nå på lørdag med engelskklassen, og vi betaler sjøl uten noe som helst dekning (turen er frivillig, de som ikke er med har vanlig undervisning). Samme er det med spansk og tyskklassene også forsåvidt (alle fordypningskursene drar på tur). Det er til og med klasser på skolen min som drar på uavhengig klassetur til utlandet som de dekker selv, og får avspasere noen dager for.

Lenke til kommentar
Min neste ferie skulle egentlig gå til Madrid, men skolen satte en stopper for det. Det er et nytt løfte om at alle reiser og turer skal skolen dekke, og da har de selvfølgelig ikke råd. Herregud for et latterlig opplegg. Det eneste de oppnår er å stenge ut vi som kunne tenkt oss en skoletur til et land og bruke våre egne penger på det.

 

Fy skamme regjeringen i Norge!

 

Nå har jeg ikke helt satt meg inn i det der, men tror kanskje skolen lurte dere eller noe for å slippe å "gi dere fri" eller noe. Jeg skal på studietur til England nå på lørdag med engelskklassen, og vi betaler sjøl uten noe som helst dekning (turen er frivillig, de som ikke er med har vanlig undervisning). Samme er det med spansk og tyskklassene også forsåvidt (alle fordypningskursene drar på tur). Det er til og med klasser på skolen min som drar på uavhengig klassetur til utlandet som de dekker selv, og får avspasere noen dager for.

Kjernen i debatten er vel det at lærerene bare har fått lønn for vanlige skoledager (kl 08-15), noe de mener er urettferdig siden de i praksis har ansvaret for dere døgnet rundt.

 

Vi fikk ikke reist til Teneriffe i fjor med spanskklassen, fordi rektor var en jævla idiot og nektet læreren å reise ned (læreren sa at hun dreit i lønna, hun ville gi oss en fin tur) - da det ville bli urettferdig for andre klasser og "ødelegge" for de andre lærerene. Vi tilbød oss tilogmed å spleise på skolens utgifter, men nei ...

 

Læreren vi har i år klarte å mase oss i reiselivsklassen ned til Egypt. Han har reist dit mange år med reiselivsklasser og argumenterte for at det var viktig med praktisk erfaring i faget.

 

Vi betaler selvsagt selv, noe som koster meg ca. 9000 sammenlagt.

Lenke til kommentar

Blir fort dyrt ja, og vanskelig å komme seg dit på "egenhånd" uten et reisebyrå med kontakter. Vet noen reisebyrå arrangerer turer til Uganda med fjellgorillasafari i regnskogene blant annet. Da vil jeg tror at de har avtaler med vakter osv. som sørger for at du kommer hjem i én del. :p

 

Å reise til Kongo etc. ser jeg ikke vitsen med, utenom naturen er det jo bare fattigdom; korrupsjon og elendighet.

 

Edit: Glem det, trodde du mente sentral-Afrika som region, ikke den Sentral-Afrikanske republikk. :)

Endret av Oddvar Knus
Lenke til kommentar
Skal for første gang utenfor skandinavia:P

Alanya i Tyrkia, skal bli kos:D

Vært der en tur allerede ;)

Var på et slags hotell som hette "Caligo" Det var leilighetsløsning der men stranden var perfekt og pengene satt løst fårn si :)

'Go ferie!

Reiser til Kypros om akkurat 1 måned i dag :D

Reiser dit i Juni jeg, det blir gøy å være der et par uker :)

Lenke til kommentar

Jeg drar for første gang ut av Skandinavia.. :D Blitt invitert med på tur til Spania av bestemor og bestefar uken etter påske ferien.. :D Slipper å drasse med storebroren min.. Han skal på RusseFest :D Kommer til å trene, Kjøre GoKart, og masseeeee mer.. =D

 

GLEDER MEG SINNSYKT :D

Endret av Knotten07
Lenke til kommentar
Det ser dårlig ut atm... Blir bare en tur til Belgia og USA, samt en liten tur til mormor og bestefar i England, men det er ikke før i sommer. Prøver å få med pappa på en liten tur til New York i påsken...

Hvor i USA skal du da?

Jeg skal fortsatt til Nederland i påsken, men mamma snakket litt om å sende meg ned til Spania i vinterferien for å øve på spansken min.

 

Hadde også vært gøy med en USA-tur i vinterferien, dra med pappa til New York eller en annen storby.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...