Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Min neste ferie blir i påsken da jeg og fire kamerater skal til hamar. Vi har leid oss leilighet for 8 dager. Leiligheten er like utenfor vikinskipet hvor vi skal være på tg.

 

Er det ikke litt risky å la dataen, tastatur og alt annet stå igjen i vikingskipet mens dere sover en annen plass?

Tar med oss ting som tastatur, mus, headset osv. Kabinett og skjerm må vi finne en løsning til for å "låse" de fast til bordet.

Lenke til kommentar

Neste ferie finner sted i de to ukene mellom vinter- og påskeferien. Jeg er trukket ut til å være med en gruppe fra skolen min til Eritrea!

Det kommer til å bli en fantastisk tur!

Vi har et samarbeid med en videregående skole i Massawa, hovedstaden i Eritrea. Dette fungerer som et alternativ til OD-dagen som sikkert mange kjenner til :)

Turen går ut på å bedre kontakten med skolen, menneskene der nede, og samarbeidet mellom landene.

Jeg tror det blir kanonkjekt!

I tillegg har vi med oss to fra sjakk-klubben i Stavanger, som skal lære oss, og de eristreiske ungdommene å spille sjakk. :D

Lenke til kommentar

Her er mine ferieplaner så langt i år:

- Vinterferien: Hemsedal med kameratgjeng. Fyll og ski. :p

- Rett før påsken: Egypt, én uke.

- Mai: Gatebil med kameratgjeng.

- Sommerferien: Magalluf én uke eller to med kameratgjeng.

- Sommerferien: Gatebil med kameratgjeng.

 

 

Blir ikke så mye reising i år. :( Neste år, derimot, har jeg et "friår" hvor jeg skal jobbe en del, samtidig som jeg tar opp en del fag - så da blir det litt firere mht. reisetider osv. Nå er jeg bundet til å reie i ferier pga. skole. :)

Lenke til kommentar
Mmm..I morgen går turen til Waikiki:) Deilig med sol og varme.

Heldiggris, liker den byen. Det som overrasket meg var hvor preget byen var al alle de japanske turistene. Mange skilt er kun på japansk og tilbudene var ofte tilpasset japanerne. Til og med på McDonald hadde de Teriyaki-burgere.

 

Ellers var det rart at du kunne gå rundt i noe som ser ut som en by hvor som helst i USA med drugstores på hvert hjørne og går du over veien er du plutselig på en stillehavsstrand hvor de ved hver solnedgang har seremoni med blåsing i konkylier og påtenning av lys.

 

Ellers er en tur til Hanauma bay en blandet opplevelse. En fantastisk bukt med korallrev inne en gammel vulkan, men veldig trist med alle turistene som har gått på og ødelagt korallene.

Lenke til kommentar
Ser ut til at det muligens blir en tur til Marbella rundt april/mai. Jobben til svigerfar eier noen leiligheter der, så hvis det er ledig kan vi få dratt uten de helt store reisekostnadene. I tillegg ser det ut til at planene om å dra til Cuba til sommeren går i boks. Gleder meg stort. :)

Marbella, nydelig og fredlig sted :) Vi har leiligheter i Estepona så er der rimelig ofte.

Husk å dra til Gibraltar ihvertfall.

Lenke til kommentar

Jeg og mine samboere planlegger tur til øyriket til sommeren. Planen er å ta flyet nedover til Edinburgh, bli der noen dager for deretter å forflytte oss videre til Irland vha. buss og båt. På veien blir naturligvis et par stopp innom diverse puber og bryggerier.

Vel fremme i Dublin så er vi klare for enda flere pubbesøk og ikke minst St. James's Gate Brewery. Åhh, det kommer til å bli fantastisk å nyte edle dråper i 1-2 uker.

Hjemturen er litt mer usikker, per dags dato så er det kun to flyselskap som flyr fra Dublin og tilbake til Norge. SAS er dyrt mens jeg ansèr Sterling som et "jallaselskap". Godt mulig at vi tar turen innom England og London på vei tilbake for å se fotball/shoppe litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...