Gå til innhold

Kjøpe ny PC. AMD eller INTEL?


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe ny PC siden jeg selger min gamle og lurer på hva jeg skal velge av ATI og NVIDIA??

Har hørt at ATI kommer med et bra kort i forhold til prisen i løpet av mai.

Jeg har tidligere hatt INTEL som fast følgesvenn og lurer på hva jeg burde velge av AMD og INTEL ved dette kjøpet.

 

Den må være klokkevillig, kraftig og til under 10000,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du starte enda en amd VS intel krig nå, da? :hrm:

 

Core2duo e6600 fra INTEL både klokker bra, og er mest for pengene av C2d serien. :)

 

EDIT: jeg ville da ha gått for et 8800gts/gtx fra NVIDIA, eller ventet på ATI sine kort, og sett hvordan de ville blitt.

Endret av Storleer
Lenke til kommentar

Hadde ikke tenkt noen flamewar i denne delen av forumet da :p

Ville bare høre hva som er greit på markedet.

Har egentlig lyst på en E6600 og et 8800GTS, men hvilket hovedkort burde jeg velge da i såfall? må være klokkevennlig og til under 1700,- for å opprettholde budsjettet mitt.

 

Takker for svar

Lenke til kommentar
noen mnd siden ville jeg svart intel e6600 ettersom den ga mest for pengene, men nå kan du vel titte litt på amd sin x2 6000+. mener vel at den er hakket over og samme pris

8488020[/snapback]

Men den klokker ikke så bra da..

8488052[/snapback]

 

 

sant det. dog skal man ikke klokke ville jeg gått for den.

Lenke til kommentar

Har ikke hentet noe i munnen din jeg.. ikke idag hvertfall.

Hvis jeg velger C2D trenger jo den et hovedkort og sitte i og da er spørsmålet: Skal jeg velge de nye 650 eller 680 kortene?

Det står i specsa på disse kortene at de bare yter 8x(PCI-Ex) hastighet ved kun ett skjermkort innstallert..

Endret av Calvinator
Lenke til kommentar

Jaja.. Får se om det blir AMD eller INTEL, men siden de jeg spør om dette holder på det de selv liker og da får jeg blannede svar..

Takker for siste post som gjør at jeg tar C2D siden den ER bedre og klokker bedre etter det jeg har skjønnt.

Jeg lurer fortsatt på hvilket hovedkort jeg burde velge :p

Lenke til kommentar
Jaja.. Får se om det blir AMD eller INTEL, men siden de jeg spør om dette holder på det de selv liker og da får jeg blannede svar..

Takker for siste post som gjør at jeg tar C2D siden den ER bedre og klokker bedre etter det jeg har skjønnt.

Jeg lurer fortsatt på hvilket hovedkort jeg burde velge :p

8488217[/snapback]

Det er jo hovedsaklig bare de TO merkene der å velge imellom da.. :p

Lenke til kommentar

Jeg har e6600 og 8800gts, kan anbefale deg asus p5n-e sli. Har dette selv og er storfornøyd, det koster under 1000 lappen og klokker meget bra.

Bare sett ram i linked mode og sett opp fsb på cpu til 1333 så har du 3Ghz;) kjører dette uten noen problemer, har testa den på 3,6Ghz og uten problemer men klarer meg med den på 3,2. har en ok zalman kjøler på den og den bikker knapt 40 grader under load.

Endret av sub1343
Lenke til kommentar
noen mnd siden ville jeg svart intel e6600 ettersom den ga mest for pengene, men nå kan du vel titte litt på amd sin x2 6000+. mener vel at den er hakket over og samme pris

8488020[/snapback]

6000+ er et greit kjøp det, men E6600 er hakket over 6000+

8488171[/snapback]

Eh, nei? er ikke det e6700?

 

Nevermind..

8488197[/snapback]

Det er kun på den ene testen (oblivion) der 6000+ slår E6600.

Lenke til kommentar
noen mnd siden ville jeg svart intel e6600 ettersom den ga mest for pengene, men nå kan du vel titte litt på amd sin x2 6000+. mener vel at den er hakket over og samme pris

8488020[/snapback]

6000+ er et greit kjøp det, men E6600 er hakket over 6000+

8488171[/snapback]

Eh, nei? er ikke det e6700?

 

Nevermind..

8488197[/snapback]

Det er kun på den ene testen (oblivion) der 6000+ slår E6600.

8488302[/snapback]

Så det.. :/

 

Uansett, hadde vell kjøpt 6000+ selv, liker ikke intel :)

Lenke til kommentar
noen mnd siden ville jeg svart intel e6600 ettersom den ga mest for pengene, men nå kan du vel titte litt på amd sin x2 6000+. mener vel at den er hakket over og samme pris

8488020[/snapback]

6000+ er et greit kjøp det, men E6600 er hakket over 6000+

8488171[/snapback]

Eh, nei? er ikke det e6700?

 

Nevermind..

8488197[/snapback]

Det er kun på den ene testen (oblivion) der 6000+ slår E6600.

8488302[/snapback]

Så det.. :/

 

Uansett, hadde vell kjøpt 6000+ selv, liker ikke intel :)

8488439[/snapback]

Har du et personelig forhold med amd?

Jeg har hatt amd i mange år til jeg nå gikk for core2duo, ganske enkelt pga pris/ytelse og jeg ble slett ikke skuffet.

Jeg bryr meg ikke om det er intel eller amd som har laga cpuen min, bare den er rå og ikke koster alt for mye. Jeg håper amd snart kommer med en core2duo killer da dette hadde gjordt godt på prisen.

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...