Gå til innhold

Hvem er best i 3d? Amd eller Pentium?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Janni-15 skrev:

"med samme hastighet vil AMD vinne, men dette er pga en 1,8Ghz AMD = XP2200...

 

om du ser på for eks. XP2000 vs P4 2,0Ghz er de tilnernet like raske.

 

og 3dmark er IKKE alt her i livet, det er den faktiske spill-opplevelsen som teller. "

 

Det er ikke sant en athlon xp2000+ ER raskere enn en pentium 2ghz!..

:roll:

Lenke til kommentar

Det er ikke sant en athlon xp2000+ ER raskere enn en pentium 2ghz!..

:roll:

 

AMD kaller sine for XPxxxx+ fordi de skal tilsvare pentium sine hastigheter, XP1800+ = P4 1,8Ghz i ytelse, selv om XP1800+ bare kjører på 1,54Ghz...

 

at du kan påstå at AMD er raskere er bare TULL AMD leder i noen av testene mens Pentium vinner i noen andre tester, så du må ikke bare komme her og komme her uten bevis!

 

ja, en en XP 1,8Ghz (XP2200+) er raskere en en 1,8Ghz P4, men ikke en XP2000+.. ;)

 

Mvh, Jan Erik

Lenke til kommentar

Det er ikke sant en athlon xp2000+ ER raskere enn en pentium 2ghz!..

:roll:

 

AMD kaller sine for XPxxxx+ fordi de skal tilsvare pentium sine hastigheter, XP1800+ = P4 1,8Ghz i ytelse, selv om XP1800+ bare kjører på 1,54Ghz...

 

at du kan påstå at AMD er raskere er bare TULL AMD leder i noen av testene mens Pentium vinner i noen andre tester, så du må ikke bare komme her og komme her uten bevis!

 

ja, en en XP 1,8Ghz (XP2200+) er raskere en en 1,8Ghz P4, men ikke en XP2000+.. ;)

 

Mvh, Jan Erik

 

Jeg kan bevise: En athlon xp gjør 7 opprasjoner i mhz mens pentium gjør 5, så da kan du regne ut selv.... 8)

mvh. kristian skjøtt..

Lenke til kommentar

Nå vet jo alle at Quake 3 slikker Intel langt oppetter ryggen. Men en Thoroughbered 2800+ er raskere (en god del også) enn en "tilsvarende" p4 på samme klokkefrekvens (som p-ratingen).

 

Jeg mener det spiller liten rolle hvilket merke du velger; du vil uansett ikke merke noen forskjell i spillene (med mindre Intel bestemmer seg for å utvikle spill :wink: ). At man må installere drivere for brikkesettetet på AMD-baserte systemer er ikke AMD sin skyld... Hvis AMD var store og stygge og hadde truet med å sprenge verden så ville nok M$ fiksa "støtte" til AMDs systemer...

 

Athlon-baserte PCer er like stabile som p4-baserte. Jeg bruker selv en XP 2000+ på et A7N8x (nforce 2) og maskina har foreløpig ikke kræsjet en eneste gang (til tross for heavy load og "risky" programvare) etter at jeg oppgraderte til Win XP (det var ikke så lenge siden, da).

 

Så velg etter pris: Ser du at p4-maskinen er billigere (etter dine krav) enn en AMD-maskin, så velger du p4 - og omvendt!

 

PS! Det er litt rart at P4 vinner FPU-testen som er vist ovenfor (selv om den er syntetisk). Duh SSE2.... <-"liksom-FPU" (-instruksjoner)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...