Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

MC velt; hverdagshistorie om latterlig bilfører


Anbefalte innlegg

Heihei, jeg ville bare dele denne lille opplevelsen med dere.

 

Jeg var for et par dager siden hos en venn av meg, og måtte begynne på turen hjem når klokken nærmet seg 11. Jeg kjører bort veien, og kjører opp en bakke som går svakt til høyre og som har en svak helling oppover. Når jeg er halveis i svingen, for jeg to sterke xenon-lys midt i ansiktet, noe som blender meg helt, og at det er bekkmørkt gjør ikke saken bedre.

 

Jeg tror først at jeg har skenet ut i venstre side av veibanen, og får litt panikk, siden jeg ikke ser om bilen beveger seg eller ikke. Jeg legger meg til høyre og bremser opp så mye jeg kan for å unngå front mot front, og får meg en jævlig støkk når jeg merker at jeg ender opp i grøften (som ikke er veldig dyp vel og merke, men det var vått og veldig glatt der). Jeg klarer ikke holde sykkelen oppe i 50km/t i en grøft full av søle og vann, og når jeg da løfter opp sykkelen (har R-sykkel forresten, og det gjør iallefall ikke saken bedre mtp. balanse i en våt ujevn grøft), ser jeg at bilen var parkert nesten MIDT i mitt kjørefelt, med fulle lys på. Jeg ble rasende og spurte hva i helvete han tenkte på. Ikke gikk han ut og hjalp meg heller.

 

Dette er jo rett og slett livsfarlig, hadde han hatt parklys, kanskje saken hadde vært en litt annen, men likevel. Som jeg sa, ble jeg rasende, men jeg så ingen skader på sykkelen, så jeg lot det gå, selv om jeg vurderer en anmeldelse.

 

Hva er deres synspunkter på saken? Hvis dere vil ha bedre forklart hvordan dette skjedde, bare spør i vei.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ville anmeldt han, du kunne jo på det verste blitt drept (front mot front)

Og han brøt jo en del regler (som f.eks skru til nærlys når du møter kjøretøy)

 

 

Hva sa han til sitt forsvar?

8486592[/snapback]

Han skriver jo ikke om at han hadde på fjernlys. De reglene jeg fårstår han er brutt her, er at han ikke har satt på parklys når han står stille, og at han ikke hjalp til etter en "trafikkulykke", noe som er straffbart.

 

Det hjelper nok lite å anmelde han. Politiet vil nok stemple henlagt på saken så fort du ar forlatt stasjonen uansett. Har vært borti alvorligere saker (med tanke på at det ikke skjedde deg noe alvorlig) som innbrudd, der politiet ikke gjorde noe selv om de visste hvem forbryterne var. De skyldte bare på at de ikke hadde nok ressurser. Men jakte på trimma mopeder kunne de.. :hmm:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...