Gå til innhold

Tatung 32" til 5000.


Anbefalte innlegg

Jeg skal også gå til innkjøp av en tatung tv nå, må vel bli MCAK da?

 

hvilken butikk ville dere bestillt fra?

* 1- billigst: multicom

* Amentino, en 100 lapp mere

* MPX, nesten 400 kr mere.

Sjekk hvor mye frakt du må betale med multicom. Frakt på en TV kan fort bli dyr, men siden amentio ikke orker å stresse med fraktberegning koster det bare 125 kr. Om multicom opererer med postens priser så blir det nok billigere å kjøpe fra amentio.

 

edit: Amentio er forresten bare 40~ kr billigere, så det er frakt som avgjør her.

Ja. men sender Amentino den på døra også eller blir det via postkontoret der?

 

Hvordan er disse når det gjelder kundebehandling etc? Aldri handlet der noen gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan er TV'en til analoge signaler? Blir det dårligre eller bedre bilde enn gamle CRT skjermer? utgangspunkt i gode analoge signaler

Min erfaring med Tatung V32MCAK, analoge signaler, ikke perfekt innstilt takantenne og bordantenne rettet mot alternativ sender som alternativ når NRK2 og TVNorge har snø på takantenna, er at Tatungen har god tuner. Den gjør det beste ut av signalene jeg har. Langt bedre bilde enn når jeg bruker tunerne i VHS-en og harddiskopptakeren som er koblet til Taungen med SCART.

 

MEN, det er en nokså stor HD-ready LCD-skjerm. Man skal være minst tre meter unna for å ikke se at et oppskalert lavoppløselig letterboxbilde med litt støy ikke er perfekt, noe som ikke var like plagsomt på den gamle 20" 4:3-TV-en. CRT-TV-ene er bedre tilpasset oppløsningen på gammeldagse TV-sendinger, og glatter muligens bildet mer ut enn LCD gjør. Og jo større skjerm i forhold til avstanden man ser på den, jo mer merkbart er det at bildet er litt halvdårlig.

 

Jeg gleder meg til digitalt bakkenett åpner der jeg bor.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte MCAK hos Amentio på torsdag, den ble behandlet samme dag.. men merkelig nok aldri sent :( Håper virkelig den blir sendt imorgen, da jeg vil ha den før jul :yes:

 

Prisen var meget grei syntes jeg, angående levering så er jeg rimelig sikker at den blir levert på døren.

 

 

hohoho :D "Julenissen" kommer idag med pakken min:) Det viste seg at Amentio sendte pakken bare en halv time etter at jeg bestillte på torsdag og at den var i stavanger på lørdag :cool: Dette var en gledelig nyhet for meg :yes:

Og når jeg så på postens sporingsnummer så sto det at jeg får den på døren :thumbup:

 

Gledelig Jul :)

Lenke til kommentar
Når jeg ser på TV, og det spiller ingen rolle om det er fra dekoderen eller antenne, så kommer det til tider et "rosa" støysignal som kan rulle ned fra toppen og til omlag noen cm ned på bildet. Kommer ikke med regelmessig intervall, og har ikke funnet noe system. Tar jeg totalt vekk dekoderen, og det kun er antennekabelen fra vegguttaket som er tilkoblet, så får jeg fortstatt samme feil. Tar jeg bort antennekabelen fra TV'en, så den kun er tilkoblet dekoder via. SCART, så er også problemet fortsatt der. Men igjen, ikke noe trøbbel med DVD spilleren. Byttet SCART ingang og kabel mellom dekoder og DVD også, ingen endring.

 

Jeg har samme TV og samme leverandør - Canal Digital, men uten dekoder. Opplever "støysignalet" jeg også, men bare på enkelte kanaler.

 

Prøvd å skru av støyreduksjonen? Har ikke prøvd det selv, men kanskje det er problemet?

Lenke til kommentar

Har også forstyrelser på analoge og digitale signaler fra Canal digital på denne skjermen. Har to andre tv'er som ikke har dette fenomenet med analoge eller digitale signaler, så feilen må sitte i Tatungen.

Ved DVD og PS2 ingen forstyrelser.

 

Jeg fikk tilsendt HDdekoder og kjører nå signalene via HDMI til Tv'en. Vips og forstyrrelsene er borte!!

Det var en lettelse.

 

Dette til informasjon.

 

PS. Det kan være en ide å prøve galvanisk skille. Dette reduserer spenningen i kabelnettet som kan være årsak til forstyrrlesen.

Endret av ullevål
Lenke til kommentar
Jeg fikk tilsendt HDdekoder og kjører nå signalene via HDMI til Tv'en. Vips og forstyrrelsene er borte!!

Det var en lettelse.

 

PS. Det kan være en ide å prøve galvanisk skille. Dette reduserer spenningen i kabelnettet som kan være årsak til forstyrrlesen.

 

Det at flere har dette problemet var ikke helt positivt :( Men det at HD-dekoderen ikke gir støyen var en liten trøst, satser på at CD kommer med et godt tilbud på den snart....

 

Benytter galvanisk skille, ingen endring med eller uten. Mener også bestemt jeg har forsøkt helt uten støyreduksjon. Hos meg er det NRK som er definitivt verst, mens noen kanaler kommer det ikke på i det hele tatt. Men jeg forstår ikke hva som generere dette signalet. Siden det er både på analog direkte til TV, og digitalt via. SCART (uten at antennen er koblet til TV i det hele tatt), så virker det jo som dette er noe som faktisk ligger i signalet i utgangspunktet. (antar forrøvrig at CD koverterer det digitale signalet til analoge sendinger ved distribusjonspunktene).

 

Noen som har forsøkt å benytte en annen tuner, f.eks. i VHS eller HD-opptaker (og SCART/HDMI) til TV, hvordan blir det da? Klarer det å fjerne støyen?

 

Burde forsøkt å ringe Canal Digital, men jeg har ennå til gode å enkelt treffe en teknisk kunnskapsrik person der (vedkommende jeg snakket med sist forsto åpenlyst ikke den grunnleggende forskjellen på analoge og digitale signaler).

Lenke til kommentar

Fikk nettopp mail fra Anovo om at jeg skulle få tilsendt en MCAK i bytte mot den defekte MCGI-en. Noe jeg er fornøyd med selv om jeg ikke liker designet på MCAK like godt som MCGI sitt. Slik jeg har forstått det har MCAK dog et litt bedre bilde enn MCGI. Stemmer det?

 

Håper MCAK modellene de har fungerer bedre enn MCGI modellene deres...

Endret av qweac
Lenke til kommentar
når man kjøper TV'er over nett.. skal det da liksom ikke sendes ledninger for strøm og kontroll til Tv'en !? Jeg har nemlig fått bare en TV og ikke noe annet!!! :wallbash::realmad::wallbash::realmad::wallbash::realmad:

 

Strømledning, fjernkontroll og bruksanvisning fulgte med min MCAK. Antenne/SCART/HDMI/etc. kabel for tilkobling av TV til annet utstyr eller antenneuttak må du skaffe selv.

Lenke til kommentar
Er V32MCAK bedre enn hannspree 37?

Eiere av både Tatung og HANNspree jubler. Kjempebra i forhold til prisen. Og noen eiere av begge merker er misfornøyd med diverse feil. Og noen sier at de kommer fra samme samlebånd... Tatung har fabrikker i Taiwan (deres hjemland), Kina, Tsjekkia og Mexico, og produserer også apparater for andre merker, relativt kjente japanske og mer ukjente merker.

 

Jeg gikk innom Datakjeden i Tromsø en av de første dagene de hadde den. Jeg hadde planlagt å kjøpe en V32MCAK. Men så også på HANNspree XV37 ellernoesånn. Større skjerm for bare femhundre kroner mer. Jeg spurte om hvilken han bak disken anså å være best. Han ville ikke si noe sikkert, men holdt en knapp på Tatung. Mitt eget inntrykk var også at HANNspree 37 ikke var like skarp og klar som Tatung V32MCHK som de hadde som demo skrudd fast på veggen over disken. MCAK hadde de ikke rukket å få i utstillingen, men en annen ansatt i butikken som allerede hadde hatt en klage(!) på en MCAK og hadde testet den og funnet den OK, ja meget bra (konklusjon: dårlig TV-signal hjemme hos kunde) sa at MCAK hadde nytt og bedre panel enn og så ennå bedre ut enn MCHK-en på veggen. Jeg kjøpte Tatung V32MCAK. Jeg har ikke angret. Men det er mulig jeg ikke hadde giddet å skryte av den om den het Sony og hadde kostet mer enn det dobbelte.

 

For å oppsummere litt kort:

Tatung V32MCAK er utvilsomt en god 32" til 5000. Med nytt panel og to HDMI.

HANNspree XV32 har jeg ikke sett, men kan ut fra spesifikasjonene muligens være samme TV som Tatung V32MCHK i et annet kabinett. En god TV det også, med en HDMI og litt eldre panel.

HANNspree XV37 er flere kvadratcentimeter skjerm for penga. Og bildekvaliteten minner om Tatung V37MCGI, som jeg synes ikke er på nivå med Tatungs 32" og 42" med samme design (jeg så dem side om side på Datakjeden Stovner).

Lenke til kommentar
Er V32MCAK bedre enn hannspree 37?

Eiere av både Tatung og HANNspree jubler. Kjempebra i forhold til prisen. Og noen eiere av begge merker er misfornøyd med diverse feil. Og noen sier at de kommer fra samme samlebånd... Tatung har fabrikker i Taiwan (deres hjemland), Kina, Tsjekkia og Mexico, og produserer også apparater for andre merker, relativt kjente japanske og mer ukjente merker.

 

Jeg gikk innom Datakjeden i Tromsø en av de første dagene de hadde den. Jeg hadde planlagt å kjøpe en V32MCAK. Men så også på HANNspree XV37 ellernoesånn. Større skjerm for bare femhundre kroner mer. Jeg spurte om hvilken han bak disken anså å være best. Han ville ikke si noe sikkert, men holdt en knapp på Tatung. Mitt eget inntrykk var også at HANNspree 37 ikke var like skarp og klar som Tatung V32MCHK som de hadde som demo skrudd fast på veggen over disken. MCAK hadde de ikke rukket å få i utstillingen, men en annen ansatt i butikken som allerede hadde hatt en klage(!) på en MCAK og hadde testet den og funnet den OK, ja meget bra (konklusjon: dårlig TV-signal hjemme hos kunde) sa at MCAK hadde nytt og bedre panel enn og så ennå bedre ut enn MCHK-en på veggen. Jeg kjøpte Tatung V32MCAK. Jeg har ikke angret. Men det er mulig jeg ikke hadde giddet å skryte av den om den het Sony og hadde kostet mer enn det dobbelte.

 

For å oppsummere litt kort:

Tatung V32MCAK er utvilsomt en god 32" til 5000. Med nytt panel og to HDMI.

HANNspree XV32 har jeg ikke sett, men kan ut fra spesifikasjonene muligens være samme TV som Tatung V32MCHK i et annet kabinett. En god TV det også, med en HDMI og litt eldre panel.

HANNspree XV37 er flere kvadratcentimeter skjerm for penga. Og bildekvaliteten minner om Tatung V37MCGI, som jeg synes ikke er på nivå med Tatungs 32" og 42" med samme design (jeg så dem side om side på Datakjeden Stovner).

 

så størelsen er ikke verdt det i forrol til MCAK?

Lenke til kommentar
så størelsen er ikke verdt det i forrol til MCAK?

For meg bruker TV-en mest til å se TV i standardoppløsning på 2,5-3 meters avstand, så jeg ikke større skjerm som en ubetinget fordel. Bildepunktene blir større på en større skjerm. Når jeg i tillegg hadde inntrykk av at V32MCAK hadde bedre panel (og bedre bilde) enn HANNspree XV37, var valget klart.

 

Men her har du noen som har valgt XV37, og er storfornøyd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=868844&st=20

Lenke til kommentar

Har en MCGI, og lurer på om lyd automatisk går til lyd-ut om det er kabler koblet til der? Hvordan setter jeg evt. TVen til å sende alle lydsignaler til lyd-ut? Kommer etterhvert til å bli flere HDMI-kilder som også skal sende lyd til stereoanlegg, og da er det greit om jeg bare trenger å bruke én kabel.

Lenke til kommentar
så størelsen er ikke verdt det i forrol til MCAK?

For meg bruker TV-en mest til å se TV i standardoppløsning på 2,5-3 meters avstand, så jeg ikke større skjerm som en ubetinget fordel. Bildepunktene blir større på en større skjerm. Når jeg i tillegg hadde inntrykk av at V32MCAK hadde bedre panel (og bedre bilde) enn HANNspree XV37, var valget klart.

 

Men her har du noen som har valgt XV37, og er storfornøyd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=868844&st=20

 

Jeg ble interisert i XV37 pga snakka med en som sa at størrelse var alt.

Jeg sitter 130 til 170cm ifra tv, er 32 for lite for den avstanden? (1.3 til 1.7m)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...