Galskap Skrevet 26. april 2007 Skrevet 26. april 2007 Hei. Det har i det siste oppstått et problem med bilen min. Problemet er at når motoren begynner å nærme seg driftstemeratur begynner den å fuske skikkelig. Mister plutselig motorkraft. For å få tilbake kraften kan jeg trykke inn clutchen og gi litt gass eller vente til det gir seg. Som regel ender det i et lite smell i potten. (feil tenning?) Bilen det er snakk om er en Chrysler Neon 2.0 sohc '95. Noen forslag til hva som kan være galt? Mvh Glenn
Dovrebanen Skrevet 26. april 2007 Skrevet 26. april 2007 Kan det være svinghjulet som er i ferd med å falle av?
Mekker`n Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 Hvis det smeller i potta får den for mye bensin. Kan jo komme av tenningsfusk, men siden du sier at det skjer når den blir varm vil jeg tippe at det har noe med en temp.føler og gjøre. Motoren din drukner sikkert i bensin når den blir varm. Åssen er den og starte når motoren er varm? Tenningsfusk kan på enkelte biler også komme når motoren blir varm da slutt trinnet blir overopphetet, men da pleier den og stoppe helt og jeg tror ikke dette er noe kjent problem på chrysler. Tenningsfusk pleier mer og være over hele turtalls registeret eller ved belastning av motoren. Kan også være defekt lambda sonde som skriker etter feitere blanding.
Galskap Skrevet 27. april 2007 Forfatter Skrevet 27. april 2007 Hvis det smeller i potta får den for mye bensin. Kan jo komme av tenningsfusk, men siden du sier at det skjer når den blir varm vil jeg tippe at det har noe med en temp.føler og gjøre. Motoren din drukner sikkert i bensin når den blir varm. Åssen er den og starte når motoren er varm? Tenningsfusk kan på enkelte biler også komme når motoren blir varm da slutt trinnet blir overopphetet, men da pleier den og stoppe helt og jeg tror ikke dette er noe kjent problem på chrysler. Tenningsfusk pleier mer og være over hele turtalls registeret eller ved belastning av motoren. Kan også være defekt lambda sonde som skriker etter feitere blanding. 8482222[/snapback] Takk for raskt svar. Den er ikke noe problem å starte selv ved varm motor. Men hvis jeg stopper den når den begynner å fuske, for så å starte den igjen, så gir den seg en stund . Det kan føles ut som om den får for mye bensin. Men kan det være den heller får for lite luft? Glenn
L O G I M A N Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 (endret) Få et verksted til å lese av feilkoder. Da finner de fort ut om det er en feil på en sensor som regel. Ellers regner jeg med at luftfilter, tennplugger og alt det vanlige ikke har gått langt over tiden. Endret 27. april 2007 av sesteen
Galskap Skrevet 29. april 2007 Forfatter Skrevet 29. april 2007 Få et verksted til å lese av feilkoder. Da finner de fort ut om det er en feil på en sensor som regel. Ellers regner jeg med at luftfilter, tennplugger og alt det vanlige ikke har gått langt over tiden. 8487225[/snapback] Var innom et verksted (skal ikke nevne navn) men der fikk jeg så kontant "NEI, det kan vi ikke gjøre!" at jeg nesten ble skremt. Kan kjøre innom et merkeverksted å høre. Både luftfilter, plugger og pluggledninger er nylig skiftet, ja. Foretok også et oljeskift i går og skiftet oljefilter mens jeg var i gang. Fikk ikke testet bilen så mye etter dette men mener den ble merkbart bedre. Kan dette være en grunn til at den fusker? Glenn
Mekker`n Skrevet 29. april 2007 Skrevet 29. april 2007 Ja det kan være årsaken til fusk. ble det bra nå?
Galskap Skrevet 29. april 2007 Forfatter Skrevet 29. april 2007 Ja det kan være årsaken til fusk. ble det bra nå? 8498349[/snapback] Har ikke fått kjørt bilen så mye i dag da jeg har vært på konsert (Waters). Skal se om det ble noe bedre i morgen.
webby13 Skrevet 1. mai 2007 Skrevet 1. mai 2007 Jeg også har samme problemer, men min 94 mod E36 3l M3 motor, der også kom det i begynnelsen når den var varm mens nå kommer det med en gang. Hakker og fusker på lite gasspådrag, men trykker jeg den i bunn så kommer den som et skudd. Ihvertfall som regel, noen ganger "få" så kommer den ikke i det hele tatt og må vente noen sekunder før jeg prøver igjen.
Vitamin Bjørn Skrevet 1. mai 2007 Skrevet 1. mai 2007 (endret) Har problemer med min og om dagene.. Starter helt fint og kommer seg opp i fart, helt til jeg nermer meg flat pedal.. Da forsvinner motorkraften veldig mye, så hikster den seg bortover litt avogtil når det skjer. Er veldig opp og ned når dette her skjer. Noen ideer til hva problemet kan være? Har veldig lyst å få en totalt motorservice på den men det koster vel en del penger. Endret 1. mai 2007 av Sjokoladekake
Galskap Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Skrevet 1. mai 2007 Det kan se ut som det kanskje var oljen som skapte de største problemene, men problemet er der ennå. Bare i mindre grad. Det er samme greien. Jeg kjører motoren driftsvarm, og kanskje litt til, så mister jeg motorkraften. Men nå varer fuskingen bare en liten stund (ca halvt minutt eller noe) så gir den seg. Noen gode forslag? Burde jeg kanskje skifte oljen igjen? Glenn
Galskap Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Skrevet 6. mai 2007 Det viser seg at det ikke ble noe bedre. Alt gikk tilbake slik det var litt etter litt. Utrolig irriterende når jeg bruker bilen i jobben. Må nok bite i det sure eplet og kjøre den på sykehus.
Galskap Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Skrevet 4. juli 2007 Har nå, etter mange måneders irritasjon, endelig fått "psykologtime" til bilen hos Møller. (les: diagnosetest). Fikk følgende liste; *O2 sensor regulerer ikke. *Vakumlekkasje på innsug *Gasspjeld (husker ikke i hodet hva feilen var her, skal sjekke i morgen) Har kjøpt ny O2 sensor som skal monteres så snart som mulig. Noen som vet hva den heter på engelsk? Annet enn oxygen sensor. Har verkstedsbok til bilen men finner ingenting om skifte av denne. Hvor befinner denne seg på disse bilene? Noen som har noen gode ideer til feilsøking på vakumslanger og gasspjeld? Mvh Glenn
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 5. juli 2007 Skrevet 5. juli 2007 Vær obs på at feilkodene ikke alltid peker på riktig komponent (den som har feilen). Av og til vil feil på EN komponent medføre at en annen komponent gir feilvarsel. På min fikk jeg varsel om at lambda-sonden hadde feil. Byttet lambda-sonde, samme feil. Byttet hele motorstyringen, samme feil. Sendte feilkodene til fabrikken, det viste seg at det var luftmasseføleren som var årsaken til at lambdasonden viste feil. Byttet luftmasseføler, alt ok igjen. Fikk også varsel (lenge etterpå) om at tomgangsluftmengderegulator trakk for mye strøm. Demonterte denne, renset og smurte opp, men det hjalp ikke. Byttet den, alt ok. Lykke til!
Galskap Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Skrevet 29. juli 2007 Hvis noen har interesse av det, kan jeg nevne at det var O2 sensoren som hadde tatt kvelden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå