Gå til innhold

Kjøleproblem hvor?


Anbefalte innlegg

Hei.

Tror jeg har et lite kjøleproblem jeg, men jeg aner ikke hvor det kan være..håper dette kan hjelpe dere med å hjelpe meg, jeg har følgende komponenter :

 

Hovedkort : Elitegroup K7S5A ATX DDR+SDRAM LYD/LAN ( http://www.multicom.no/varedetaljinfo.asp?...agerantall=10pl )

 

Skjermkort : Creative Geforce 3 Ti200

 

Cpu : ( Har en Amd xp 2000+, med vifte : GlacialTech Igloo 2320 Pro. Står på esken at vifta skal klare opp til xp 2600+ )

 

Problemet : I de fleste spill går det greit, men i enkelte krevende spill så går det ikke greit og da hender det at maskinen låser seg.

Jeg kjører med original BIOS, har ikke oppgradert bios eller noe, ikke overklokket noe som helst. Lurer da på hva som kan være feil, eventuelt skjermkortet eller hovedkortet.

For vifta til CPU`n skal ifølge spesifikasjonene klare opp til Xp 2600+ prosessorer.

 

Kan noen komme med tips eller forslag til hva det kan være? Da dette begynner å bli ganske irriterende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prøve igårkveld med den nyeste skjermkort driveren, og det gjorde at spillet counter-strike klikka litt, og det hjalp heller ikke på kjøleproblemet :(

så jeg instalerte en litt gamlere driver til kortet mitt og da klikker ikke counter-strike, men problemet er her fortsatt....ingen som kan hjelpe? KJEEEMPE irriterende...

Lenke til kommentar

Har du sjekka temperaturen på cpu'n?

Hvis det er dårlig kontakt mellom core og cpu kjøler kan det ha mye å si hvis prosessoren plutselig får full load over lengre tid. Mitt råd er at du monterer av vifta og smører godt med kjølepasta både på ribba og på core'n for maksimal varmeoverføring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...