Gå til innhold

Test: Super-3G sparker fra seg!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vel den kan vel så mye ha noe med den interne linken mellom radiodelen og datadelen. altså at den sender for full pakke men flaskehalsen ligger i hvor mye forbindelsen nærmere bruker kan flytte.

 

greit nok, usb2 skulle i teorien holde fint tritt med hsdpa, men jeg kjenner ikke til hva de forskjellige pckortene bruker av grensesnitt. ei heller hvor stor hastighet disse grensesnittene er i stand til å overføre.

 

og når en tester den interne browseren. er det samme siden en slenger opp? og hvor mye av sidens html og annet velger nevnte browser å se bort fra fordi det uansett ikke vil fungere å vise det på telefonen?

 

det er forbannet mange faktorer som er ute å går på den måten...

Lenke til kommentar
Du har tydeligvis aldri brukt et 3G-datakort i en PC testet opp mot 3G-bruk i den interne browseren på mobilen. :)

 

Det er _stor_ forskjell.

8486931[/snapback]

Jeg har brukt det. Jeg fikk tett opp mot full hastighet via 3G og N80 på en fin fjelltopp. Mobilen ser ikke ut til å slite med store overføringshastigheter, og speedometer via wlan har gitt hastigheter på over en mbit. Og nå har jo mobilene og blitt enda kraftigere og raskere enn N80.

 

Mulig det enkelte ganger eller mange ganger er stor forskjell, men har foreløpig ikke vært det for meg.

 

edit: Mitt eksempel/erfaring er med mobilens browser.

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Igjen; den interne browseren, ikke mobil med datakabel koblet til en PC.

 

Jeg har nemlig fortsatt til gode å se mobiler rendre nettsider eller foreta filnedlasting direkte på mobilen via WLAN eller HSDPA gå like fort som på en PC med tilsvarende tilkobling. Mobilene har nemlig rett og slett ikke nok minne eller rask nok prosessor. Det er derfor jeg ønsker en "real life"-test av "mobilt internett" via HSDPA.

Lenke til kommentar
Hvordan oppsett brukte dere for å teste dette? Jeg får langt på nær så god ping som dere med min telefon over 3G.

8525486[/snapback]

Både ping og båndbredde er svært avhengige av hvordan dekningen er på stedet og hvordan trafikken er på nettet i det øyeblikket du tester.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...