Gå til innhold

Leveringstid hos dell, erfaringer?


Anbefalte innlegg

Bestilte min i6400 i går. Mener det stod at leveringstid var ca 7-10 dager. Greit nok det, men da jeg mottok ordrebekreftelsen var estimert dato oppgitt til å være 21. mai! Nesten en måned senere altså.

 

Noen som har erfaring med tilsvarende? Tar det virkelig så lang tid? prøvde å ringe dell nettopp men detvar jo selvsagt stengt...

 

mvh

Chatrine

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det tar ca. 2 uker fra delene blir satt sammen i danmark til den store fine dell lastebilen stopper utenfor huset og banker på :)

 

Du har også pakkesporing internt i dell sine systemer hvis du logger inn på sidene dems.

8471061[/snapback]

 

Dette forutsetter at de har delene på lager har selv bestilt 4 maskiner fra Dell de siste årene og har opplevd leveringstid fra 7 dager og opp til 4 uker.

Lenke til kommentar
javel, håper du har rett  :yes:

 

Og hvis jeg ikke er hjemme når "dell-bilen" kommer så...legger de den på posten? Sikkert et jævla dumt spørsmål... :dontgetit:

8471106[/snapback]

 

I Trondheim leverer Schenker pakkene fra Dell. Da får du sms fra de om du at pakken din er kommet, også kan du ringe og avtale leveringstid om den opprinnelige ikke passer.

Lenke til kommentar
javel, håper du har rett  :yes:

 

Og hvis jeg ikke er hjemme når "dell-bilen" kommer så...legger de den på posten? Sikkert et jævla dumt spørsmål... :dontgetit:

8471106[/snapback]

 

Nei, du må faktisk vere hjemme for å mota pakka. De ringte meg på forrhånd for å forsikre seg om at jeg var hjemme.

Lenke til kommentar
Må være hjemme? Var det en spøk? Teiteste jeg har hørt. Jeg jobber offshore (nei jeg er ikke 17 år) og er bortreist halve året (uten mobil). Kan de ikke bare levere den på posten slik som "normale" folk?

8471489[/snapback]

 

Du kan hente selv hos Linjegods/Schenker. Eller avtale med dem om når du skal få den levert.

Lenke til kommentar

Jeg besillte en Dell I6400 den 22 april, den 24 april var maskinen på tur ut døren til Dell.

 

Mer informasjon

Bestillingsdato: 04/22/2007

Estimert leveringsdato 05/25/2007

Faktisk forsendelsesdato: 04/24/2007

 

Det jeg ikke skjønner er Estimert leveringsdato.. 25 mai ? høres jo sykt ut.. 1 mnd fra Dell sin fabrikk og opp til meg.. selv posten norge klarer bedre.

 

Men nå vet jeg at den ligger i Copenhagen i Danmark.. så den kommer vel til norge i morgen eller noe slikt.

 

Schenker sier forøvrig, ETA den 3 mai 2007.

Lenke til kommentar

Har du fått maskinen?

 

Fikk min igår. Klokken 20.00 ringte det på døren, og der kom 2 pakker til meg fra Dell :)

 

Tidligere på dagen ble jeg oppringt av Schenker som avtalte når de kunne komme, senere fikk jeg en melding på telefonen om at pakken var lastet opp og klart for utkjøring.

 

Knapt bedre kan jeg tenke meg at det kan gjøres.

Ikke noe Posten Norge dette nei.

 

Så for meg gikk det 9 dager fra bestilling til maskinen var i hus.

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...