Gå til innhold

Legge litt mere informasjon om tid.


Robert.

Anbefalte innlegg

Hei og hopp.

 

Når jeg leste det var fra 3 - 7 tenkte jeg oisann, er det midt i en uke, så måtte jeg finne det ut brukte over 10 minutter og prøvde og finne ferier, hadde vært greit og legget til det er i Høstferien så flere folk ikke trenger og gjøre det samme som meg.

 

Men så er det jo vanlig vis at LAN er i ferier da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er ikke høstferien på forskjellige tidspunkt i noen deler av landet?

8465138[/snapback]

 

Jo, det er riktig, derfor skjønner ikke jeg personlig hvorfor TE er lagt til høstferien.

 

Men, om man ikke har høstferie akkurat da, så er det vel like god grunn å ta fri fra skolen får å dra på TE, som å ta fri for å reise til syden. (Tenker spess på U.skolen nå)

Lenke til kommentar

Saken er at påskeferien er opptatt jf. TG, og vinterferien blir kanskje litt vel nærme påsken. Stemmer at høstferien er på forskjellige tider rundt om i landet, så HWX er lagt til ferie-uken som oslo og omeng bruker. Hvis man ikke ønsker å ta seg fri så mange dager fra skolen, kan man komme torsdag ettermiddag/kveld og ta fri fredag.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

er veldig irriterende for oss som bor i Stavanger, da TE er i uka før vår høstferie... blir kanskje ekstra vanskelig å få fri, da foreldre osv kan komme med at "det er ingen vits å ta fri 3 dager rett FØR ferien BARE for å spille data" eller noe liknende... :ermm:

 

har liksom fått lov til å gå... d gikk helt fint, men å ta fri, blir verre, da det er 10. klasse og moren min er lærer

 

men jaja... skal vel alltid få det til... :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg bor i Oslo så jeg har høstferie da, men var først usikke rpå detta. Mamma nekta blankt at jeg skulle få lov om det hadde kræsja med skolen. Nå ligger bare skolen min 3 min. unna så jeg kunne dratt på skolen også dratt rett bort i Valhall igjen etterpå. Jeg fikk likevel ikke lov pga. soving. Jeg hadde nok ikke vært så opplagt til skolen.

 

Men til dere som må ta dere fri. Det er verdt det. Man mister ikke altfor mye med 3 dager fri fr skolen. Dere kan jo også eventuelt bare ta to dager som tidligere envnt i tråden her. Da trenger dere ikke ta dere fri. Men så er det jo også litt kjipt å dra fra et sted langt unna bare for å være på LAN'et to dager. Dere får finne ut av om dere kan droppe et par dager skole uten å falle ut. :)

Lenke til kommentar
Jeg bor i Oslo så jeg har høstferie da, men var først usikke rpå detta. Mamma nekta blankt at jeg skulle få lov om det hadde kræsja med skolen. Nå ligger bare skolen min 3 min. unna så jeg kunne dratt på skolen også dratt rett bort i Valhall igjen etterpå. Jeg fikk likevel ikke lov pga. soving. Jeg hadde nok ikke vært så opplagt til skolen.

 

Men til dere som må ta dere fri. Det er verdt det. Man mister ikke altfor mye med 3 dager fri fr skolen. Dere kan jo også eventuelt bare ta to dager som tidligere envnt i tråden her. Da trenger dere ikke ta dere fri. Men så er det jo også litt kjipt å dra fra et sted langt unna bare for å være på LAN'et to dager. Dere får finne ut av om dere kan droppe et par dager skole uten å falle ut.  :)

8790134[/snapback]

 

Nå pleier det heller ikke skje så mye de tre siste dagene før en ferie, så jeg ser ikke prolemet til foreldrene deres

Lenke til kommentar

Har ikke hørt om noen (med meg) som ikke kom inn på den vgs'en de ville grunnet for mye fravær. Og jeg hadde en del.

 

Eneste dumme jeg kunne tenke meg med fravær er at plutselig så blir ikke vitnemålet dit fra u.skolen så digg atest ting alikavel, greit at du har gode karakterer og viser ansvar og lære-evne der. Men fraværet vil jo da trekke ned og vise at man er en unnasluntrer.

 

Husker ikke om det var en max grense på hvormange timer/dager fravær man kunne ha før man ikke fikk karakter i faget. PÅ vgs variere det vel litt

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

tror ikke det skal bli et problem å ta 3dager fri fra skolen i 10 ende.

første måneden i tiende etter årsskifte så var jeg borte 11 dager :p 6 av de dagen så var jeg syk, men resten skulka jeg og ingen av lærerne fant ut at jeg var borte engang:P haha sier jo bare litt hvor slappe lærerne er. fikk ca 15-18 fraværsdager og gikk ikke ned i orden=D

Lenke til kommentar

Det man kan gjøre er å be seg fri torsdag og fredag. Da får man med seg hele lanet. Hvis man vil be seg fri mindre tar man fri fredagen, og kommer på torsdag etter skolen er ferdig. Da får man en dag fravær bare (dette er jo klart for deltagerne da), crew skal møte før.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...