Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med ustabil telenor-linje


Anbefalte innlegg

Tjo, sitter å ruger på en online 2500/350 linje her på det glade østland.

Problemet som har kommet i det siste er det at ofte når jeg gjør visse ting (skjer alltid når jeg refresher steam), eller f.eks. søker på 'tunge' sider, så har interneten en fin vane for å falle nesten ut, dvs at den faller ut av bortimot alle programmer den er inne på, MSN, IRC, ventrilo, DC, Firefox / IE osv osv. Derimot svarer linja 'nesten' slik at jeg kanskje får opp det øverste banneret på siden, før den klikker. Kommer også nesten inn på modemet (Thomson Speedtouch 546T), så jeg ser det kommer Speedtouch Home øverst på firefoxen, men så klikker den. Dette kan holde på veldig lenge i strekk, eller kortere perioder. Men det har også en tendens til å fikse seg ved reboot (dunno why).

 

Noen som har en aning på hva som kan være problemet (er 2-3 andre pc'er på nettverket og, men dersom jeg drar ut de får jeg fortsatt det samme problemet)

..og ja; jeg har kjørt x1000 virus-scans uten noe stort hell =))

 

:ph34r:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sliti med ett ustabilt Telenornett en drøy uke ja... Trudde det var min nye router, men ser jo at andre sliter. Er vel Telenor som surrer igjen :thumbdown: .

 

Som vanlig legger de ut gode driftsmeldinger :thumbdown:

 

Ser de skal ha noe vedlikehold i natt, så håper det blir mer stabilt i morgen

Lenke til kommentar
Tjo, sitter å ruger på en online 2500/350 linje her på det glade østland.

Problemet som har kommet i det siste er det at ofte når jeg gjør visse ting (skjer alltid når jeg refresher steam), eller f.eks. søker på 'tunge' sider, så har interneten en fin vane for å falle nesten ut, dvs at den faller ut av bortimot alle programmer den er inne på, MSN, IRC, ventrilo, DC, Firefox / IE osv osv. Derimot svarer linja 'nesten' slik at jeg kanskje får opp det øverste banneret på siden, før den klikker. Kommer også nesten inn på modemet (Thomson Speedtouch 546T), så jeg ser det kommer Speedtouch Home øverst på firefoxen, men så klikker den. Dette kan holde på veldig lenge i strekk, eller kortere perioder. Men det har også en tendens til å fikse seg ved reboot (dunno why).

 

Noen som har en aning på hva som kan være problemet (er 2-3 andre pc'er på nettverket og, men dersom jeg drar ut de får jeg fortsatt det samme problemet)

..og ja; jeg har kjørt x1000 virus-scans uten noe stort hell =))

 

:ph34r:

8454179[/snapback]

 

Bare denne ene pcen eller alle pcer på nettverket dette gjelder? Om det gjelder alle så ville jeg gjetta på at der er modemet som forårsaker problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...