Gå til innhold

Forvirret angående Warcraft lore...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel jeg har silt World of warcraft lenge nå men spilte aldri W3. Nå for en par uker siden fullførte jeg W3 RoC og TFT. Det jeg lurer på er hvorfor alle plutselig er ute etter Illidan.

Forstår at han raste et kontinent i havet osv. Han ble fengslet og sluppet fri (selv om han ikke skulle frigis) Men helt i slutten av TFT ble han jo nesten drept av arthas, og jeg kan ikke se at han har gjort noe særlig galt etter at han solgte sjela si og ble bannlyst. Er det bare folk som følger etter han til outland fordi de er jævlige eller har jeg gått glipp av noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Illidan (aka The Betrayer), twin brother of Malfurion, practiced the Highborne magic. In his youth, he attempted to master the druidic forces, as his brother had, but the sorcery called to him in a way that the magic of the land did not. Unlike this brother, Illidan was born with golden eyes, at the time a sign of a great destiny - however, this actually indicated inherent druidic potential[1]. When Malfurion and Tyrande had found their destiny, Illidan was still searching for his. Though not a Highborne himself, he became the personal caster of the military leader Ravencrest.

When Archimonde's invasion of Azeroth had begun and Azshara's treachery became known, Malfurion convinced Illidan to leave his queen. Illidan followed his brother. But as Cenarius and the Dragons entered the battle, Malfurion came to understand that their adversaries were too powerful to fall in combat. To end the invasion, he plotted the destruction of the Well of Eternity.

The idea appalled Illidan. The Well was the source of his magic - and likely of the elves' immortality - and its loss was a price far too dear for him to pay. In addition, the Night Elf found that he increasingly admired the powers of the Burning Legion, seeing a magical purity that underlay their chaotic behavior. Where the Night Elves struggled to maintain their ground, the Burning Legion seemed to grow ever stronger. [citation needed]. The Satyr Xavius seized upon his doubts, exploiting his confusion to plant seeds of distrust into Illidan's mind.

Illidan had strong feelings for Tyrande Whisperwind, a novice priestess in the Sisters of Elune. Illidan so desired to impress Tyrande that he often acted without thinking, particularly in magic; he never realized that these displays weren't quite what the priestess was looking for in a mate. But while Illidan struggled to win her heart, none of them realized that the battle was over soon after it had begun; Tyrande had chosen Malfurion almost from the beginning. Xavius magically planted the suggestion in Illidan's mind that if Malfurion were to die, Illidan would no longer have a rival for Tyrande's love. Finally the sight of Tyrande in the arms of his brother Malfurion shattered his final link with the defenders.

Abandoning the host, he journeyed to Zin-Azshari. There he warned Azshara and Mannoroth of the coming conflict, betraying his brother in the hope of sparing the Well of Eternity. Following the search for the Demon Soul and the battle of Zin-Azshari, Illidan filled a set of seven vials with the waters of the Well shortly before its implosion.

After the Great Sundering, Illidan scaled the peaks of Mount Hyjal, where he found a small, tranquil lake. There he poured the contents of one of the vials into the waters. The chaotic energies quickly manifested, tainting the lake and twisting it into a new Well of Eternity. Illidan's joy was short-lived however, when Malfurion and Tyrande tracked and apprehended him.

Unable to accept that his brother had committed such treachery, Malfurion tried again to explain to Illidan the folly of his ways. The magic, he insisted, was chaotic by nature, and it could only bring about destruction so long as it existed. Illidan refused to listen, so enraptured by the magic's power that his brother seemed to him an unknowing fool. His preservation of the Well, he thought, vindicated his treachery. He had saved the power. Future generations would know magic. Sorcery would not perish.

The lack of remorse shook Malfurion to his core and he raged at his brother, understanding now that Illidan was lost forever to the magic's sway. He ordered him imprisoned deep below Hyjal in a jail kept far from sight and mind. To Tyrande he confessed his greatest fear: if Illidan were ever freed from his prison, his reckless use of the magic would lure the demons back to Azeroth - Illidan was probably the single most powerful user of the arcane left.

Skjult for deg, Magnus.

Endret av Lycantrophe
Skrevet

Men han ble jo frigitt av tyrande, og stakk til outland etter et mislykket forsøk på og hjelpe alliancen, Blood elvene var jo også der. Hvorfor er folk fortsatt etter ham? Han gjør jo ingen i Azeroth noe mens han er i Tempelet sitt. Forstår ikke det der.. Hmm :hmm:

Skrevet (endret)

stakk og stakk til outland, han ble vel heller bannlyst tror jeg at vi sier ;)

også er jo dealen at han står bak the burning crusade som innebærer masse faen, selv om vi ser lite av det i azeroth.

Endret av DeadbeaT
Skrevet
stakk og stakk til outland, han ble vel heller bannlyst tror jeg at vi sier ;)

også er jo dealen at han står bak the burning crusade som innebærer masse faen, selv om vi ser lite av det i azeroth.

8451852[/snapback]

Oh har ikke skjønt at det The burning crusade er noe annet en navnet på Expantionen jeg ^^
Skrevet (endret)
Wall of text crits you for 15000 damage.

8451755[/snapback]

Kortversjonen er at Illidan er den av alle Azeroths folk som har størst potensiale når det gjelder rå magisk kraft, spesielt etter at han tok kreftene som lå i levningene til titanen Sargeras etter å ha blitt sluppet løs av fengselet han var innelåst i, noe som skjedde i RoC. Etter å ha gjort diverse gode ting i TFT har han blitt tilgitt av sin bror, og akkurat nå er det bare Maiev som jakter på ham. Han har mesteparten av de "onde" tenkende vesnene i Outland under sin kommando, og er derfor et opplagt mål for de "gode" kreftene; oss. Også kjent for å spise hodeskaller til orker kalt Gul'Dan.

(Jørgen, l2summarize. ;) )

Endret av Xeenon_
Skrevet

8451755[/snapback]

Kortversjonen er at Illidan er den av alle Azeroths folk som har størst potensiale når det gjelder rå magisk kraft, spesielt etter at han tok kreftene som lå i levningene til warlocken Sargeras etter å ha blitt sluppet løs av fengselet han var innelåst i, noe som skjedde i RoC. Etter å ha gjort diverse gode ting i TFT har han blitt tilgitt av sin bror, og akkurat nå er det bare Maiev som jakter på ham. Han har mesteparten av de "onde" tenkende vesnene i Outland under sin kommando, og er derfor et opplagt mål for de "gode" kreftene; oss.

8453622[/snapback]

Takker og bukker. Vi jakter på ham bare for og ha noe og gjøre med andre ord ^^
Skrevet

8451755[/snapback]

Kortversjonen er at Illidan er den av alle Azeroths folk som har størst potensiale når det gjelder rå magisk kraft, spesielt etter at han tok kreftene som lå i levningene til warlocken Sargeras etter å ha blitt sluppet løs av fengselet han var innelåst i, noe som skjedde i RoC. Etter å ha gjort diverse gode ting i TFT har han blitt tilgitt av sin bror, og akkurat nå er det bare Maiev som jakter på ham. Han har mesteparten av de "onde" tenkende vesnene i Outland under sin kommando, og er derfor et opplagt mål for de "gode" kreftene; oss.

8453622[/snapback]

I tillegg til Eye of Sargeras spiste han Skull of Gul'dan.

For å pirke litt (om jeg forsto det riktig) så konsumerte han Skull of Gul'dan i Reign of Chaos, og Eye of Sargeras i Frozen Throne.

Skrevet (endret)

Stakkars Illidan, har altid vært min favoritt hero i WC3, TFT etc.

Å nå skal ha bli drept.. Syntes det er dårlig at den beste ska bli drept først de store orntlige heroene!

MAKE THE WORLD STOP THIS WITCH HUNT ON ILLIDAN!

Endret av LeanFear
Skrevet
Stakkars Illidan, har altid vært min favoritt hero i WC3, TFT etc.

Å nå skal ha bli drept.. Syntes det er dårlig at den beste ska bli drept først de store orntlige heroene!

MAKE THE WORLD STOP THIS WITCH HUNT ON ILLIDAN!

8456787[/snapback]

Stopp Nihilum med andre ord? >_>

Skrevet

oioi jeg holdt på å gå rett i inn spoilers:)

Har bare såvidt ferdiglest bok nr 2 i war of da ancient:)

Og er det ikke 7 bøker igjen? hehe

Klarte heldigvis å lukke øynene fort:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...