Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Dèja Vù noen som opplever dette?


Robert.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei. Jeg opplever Dèja Vù Mange ganger, at jeg ser noe som jeg har tror/har gjort før.

 

Noen som opp lever dette?

8440383[/snapback]

 

 

Ja, det har jeg opplevd mange ganger.. at man plutselig får en fornemmelse av at "oi, dette har jo skjedd før??" Man blir litt overrasket da ja :)

 

men har hørt at det hjernen som spiller deg ett puss, kan være at man kanskje har spist lite den dagen også er det noe i hjernen som på en måte "hopper" tilbake ett steg.. Men hva vet jeg,, man kan jo begynne å lure da "har jeg levd dette livet før? " :p

 

Edit: skriveleif :)

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Det ene øyet ser "objektet" før det andre øyne, som dærfor sender et signal til hjernen hva du har oppfattet. På et brøkdels sekund kommer det samme signalet fra det andre øyet som så akkurat det samme, bare bittelitte grann senere.. Derfor Dèja Vû  :)

8440783[/snapback]

 

 

haha, så merkelig :) hjernen er en rar ting :p

Lenke til kommentar
Det ene øyet ser "objektet" før det andre øyne, som dærfor sender et signal til hjernen hva du har oppfattet. På et brøkdels sekund kommer det samme signalet fra det andre øyet som så akkurat det samme, bare bittelitte grann senere.. Derfor Dèja Vû  :)

8440783[/snapback]

Så hvorfor har jeg da dèjà vu hvor jeg bestemt mener å ha gjort en ting et helt annet sted til en helt annen tid? :hmm: En gang kunne jeg sverge på å ha lest et innlegg for en uke eller to siden, mens innlegget derimot var datert "idag".

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Du får ikkje tid til å reflektere over at det er eit dèja vù før det heile er over.

8454014[/snapback]

Sikker på dette? Har enkelte ganger følt at om jeg gjør en viss ting gjør jeg som i drømmen, noe jeg alltid gjør når jeg opplever dèja vù.

Lenke til kommentar
Å påstå at eg opplever dette ofte er ein overdrivelse, men det skjer i blant og er ganske tøft. Du får ikkje tid til å reflektere over at det er eit dèja vù før det heile er over.

8454014[/snapback]

 

Å?

Fredag forrige uke fikk jeg 4stk på en dag.

En da jeg våknet og gikk ned i stuen.

En da jeg visste hva mor skulle kjefte for, ordrett

En da ei i klassen mistet blyanten sin og hun falt og blottet rumpesprekken

En da jeg så en gammel mann stirre på meg

Lenke til kommentar

Har sansen for denne forklaringen fra forskning.no:

 

"Jeg mener, hvis du for eksempel tenker at denne artikkelen virker veldig kjent, kan den jo kanskje minne om et fortrengt mareritt fra skoledagene?"

 

Jeg har også opplevd dette fenomenet, merkelig, og jeg tror det er når situasjoner minner meg på lignende ting, og koblinger i hjernen får det til at dette har jeg opplevd før. Mens det egentlig LIGNER PÅ noe jeg har opplevd før, og FØLELSEN er veldig den samme.

Lenke til kommentar
Å påstå at eg opplever dette ofte er ein overdrivelse, men det skjer i blant og er ganske tøft. Du får ikkje tid til å reflektere over at det er eit dèja vù før det heile er over.

8454014[/snapback]

 

Å?

.....

8457953[/snapback]

Sjå utheva ord i min tekst.

Lenke til kommentar

ja det har hendt meg ofte i det siste. jeg skulle kjøpe ny freeridesykkel. da jeg sto utenfor vinduet med non kompiser og han ene sa noe, (husker ikke hva det var) kjente jeg plutselig noe rart, for jeg følte at akkurat det samme hadde skjedd før :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...